• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

ضرورت پاسخگویی مسئولان پروژه گازکشی گنج‌نامه در شورای شهر

  • کد خبر : 114702
  • 01 خرداد 1400 - 8:54
ضرورت پاسخگویی مسئولان پروژه گازکشی گنج‌نامه در شورای شهر

رضوان سلماسی گفت: با توجه به اهمیت و سرعت اجرای پروژه گازکشی منطقه توریستی گنج‌نامه، در راستای ایجاد شفافیت و روشن شدن افکار عمومی، حضور مسئولین ذیربط برای ارائه مطالعات علمی و توضیحات روند این کار در صحن شورای شهر ضروری است. به گزارش عصرهمدان؛ رضوان سلماسی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر […]

رضوان سلماسی گفت: با توجه به اهمیت و سرعت اجرای پروژه گازکشی منطقه توریستی گنج‌نامه، در راستای ایجاد شفافیت و روشن شدن افکار عمومی، حضور مسئولین ذیربط برای ارائه مطالعات علمی و توضیحات روند این کار در صحن شورای شهر ضروری است.

به گزارش عصرهمدان؛ رضوان سلماسی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: با توجه به اهمیت و سرعت اجرای پروژه گازکشی منطقه توریستی گنج‌نامه، در راستای ایجاد شفافیت و روشن شدن افکار عمومی، حضور مسئولین ذیربط برای ارائه مطالعات علمی و توضیحات روند این کار در صحن شورای شهر ضروری است.

سلماسی در هفتمین صحن شورا گفت: در جلسه ششم صحن شورای شهر در مورد گنجنامه و گازکشی به این منطقه صحبت کردم و با تأکید بر سرعت انجام این پروژه و تبعات احتمالی آن، ورود شورا به منظور پاسخگویی دستگاه های مسئول را یادآور شدم.

وی اظهار کرد: گازکشی به گنجنامه، محرک جذب سرمایه در این منطقه توریستی است؛ اما منجر به تغییر کاربری باغ‌ها، افزایش ساخت‌وسازها، جذب جمعیت بیش از توان گردشگری منطقه، افزایش ترافیک، افزایش دفع فاضلاب از طریق رودخانه و ایجاد ده‌ها آسیب زیست‌محیطی خواهد شد که عمده‌ترین تبعات آن دامان مناطق کمتر برخوردار شهر را خواهد گرفت.

سلماسی معتقد است: با توجه به اهمیت و سرعت اجرای این پروژه، قطعاً صدور مجوزهای قانونی و اجرای این پروژه توسط مسئولان و دستگاه های ذی‌صلاح بر مبنای مطالعات علمی و قابل استناد درخصوص تبعات و آثار اجرای آن در منطقه و شهر صورت پذیرفته است؛ از این‌رو در راستای ایجاد شفافیت و روشن شدن افکار عمومی حضور مسئولان ذیربط برای ارائه این مطالعات و توضیحات روند کار در صحن شورای شهر ضروری است.

وی ادامه داد: هرگونه تعلل در این امر شائبه عدم مطالعات دقیق، کارشناسی و قابل‌قبول در اجرای این پروژه را در بین شهروندان مطالبه‌گر مطرح خواهد کرد که در این صورت، توقف کار و بررسی و مطالعه همه‌جانبه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بزرگتری که با اجرای این پروژه، سلامت و کیفیت زندگی شهروندان را در شهر تهدید خواهد کرد، ضرورت دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=114702
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت پاسخگویی مسئولان پروژه گازکشی گنج‌نامه در شورای شهر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.