• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

ضرورت نهادینه شدن نام پل “شهید همدانی” و زدودن نام “چراغ قرمز” از اذهان مردم

  • کد خبر : 87287
  • 15 مهر 1399 - 8:58
ضرورت نهادینه شدن نام پل “شهید همدانی” و زدودن نام “چراغ قرمز” از اذهان مردم

از چند روز پیش زمزمه های افتتاح فاز دوم پروژه شهید همدانی در منطقه چراغ قرمز به گوش می رسید و پیشنهاد نصب نمادی از سردار همدانی در این منطقه خالی از لطف نمی نماید. اما باز هم افتتاح طرح به تعویق افتاده است و معضلات ناشی از این پروژه نیمه کاره در منطقه ای […]

از چند روز پیش زمزمه های افتتاح فاز دوم پروژه شهید همدانی در منطقه چراغ قرمز به گوش می رسید و پیشنهاد نصب نمادی از سردار همدانی در این منطقه خالی از لطف نمی نماید. اما باز هم افتتاح طرح به تعویق افتاده است و معضلات ناشی از این پروژه نیمه کاره در منطقه ای پر ترافیک در شهر ادامه دارد.

به گزارش عصر همدان، در اواخرسال ۹۴ طرح پروژه پل سردار شهید حسین همدانی کلید خورد براساس گزارش ها و اطلاعیه ها قرار بوده است این پروژه ۳۶ ماهه به اتمام برسد اما مدت زیادی است از موعد اتمام این پروژه گذشته در حالی که این طرح تنها موفق به  اتمام فازاول خود شده است از چند روز پیش زمزمه های افتتاح فاز دوم این پروژه به گوش ما رسید وبه فکر ایجاد جریان رسانه ای مثبتی برای تغییر نام آن منطقه از شهردر زبان عامه مردم از چراغ قرمز به نام سردار شهید همدانی افتادیم.

در گزارش پیش رو حال گزارش گرحکایت آن خواجه ی معروفی است که در بند ایوان است اما خانه اش از پایبست ویران است!

درخصوص طرح پیشنهادمان با معاون عمرانی شهرداری همدان گفت وگو کردیم تا نظر ایشان و اقداماتی که می توان صورت داد را بدانیم وی با بیان اینکه تاریخ افتتاح فاز دوم این پروژه هنوز مشخص نیست گفت: هنوز نه به دار است و نه به بار!

یوسفی در خصوص تاریخ افتتاح فاز دوم این طرح گفت افتتاح طرح به تعویق افتاده است برنامه ما برای دهه فجر تنظیم شده که باز هم قابل جابه جایی است و قطعیتی ندارد.

آخرین پیگیری عصر همدان در مورد این پروژه عمرانی به اردیبهشت ماه سال جاری برمی گردد که در آن گزارش، نوید افتتاح این پروژه تا پایان نیمه اول سال داده شده است اما گویا قطعیتی برای برگزاری مراسم افتتاح این پل در بهمن ماه هم وجود ندارد.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل شهری شهرداری همدان با ابراز خوش حالی از ایده ی فراگیر کردن شهرت این منطقه از شهر به نام شهید همدانی گفت: فکر خوبیست اما برای اجرای آن خیلی زود است با هموار شدن مشکلات عمرانی پل شهید همدانی و اتمام ساخت این طرح فکری برای نماد این شهید بزرگ و جریان سازی تغییر نام هم خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان، وحیدعلی ضمیر هم در گفتگو با خبرنگارعصرهمدان گفت: برای افتتاح این پروژه عمرانی در زمان آن تصمیم گرفته می شود پیش زمینه فعالیت های ما بر طراحی یک تابلو برای پل قرار گرفته است اما این طرح پیشنهادی بسیار عالیست سعی می کنیم در حد تندیس یا نقاشی دیواری از این شهید بزرگ اجرایی اش کنیم اما صبر کنید تاریخ افتتاح آن فرا برسد.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان، علی رحیمی‌فر چندی پیش در توضیح علل رکود اجرای پروژه پل سردار همدانی اظهار کرد: مشکل نقدینگی از جمله مشکلات موجود در این پروژه است که اگر این مشکل حل نشود وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه همین خواهد بود.

طولانی شدن اجرای این پروژه مردم را گرفتار کرده است به دلیل طولانی شدن اجرای این پروژه فصل گردشگری از دست رفت و میلیاردها یارانه ی سوخت به واسطه ترافیک در این منطقه هدر رفت.

روند بسیار کند پروژه پل شهید همدانی با وجود اینکه این میدان به چهار خیابان اصلی شهراز یک سو ومسیرمسافران شهرهای غربی از سوی دیگرکلافگی و نمای نامناسب برای شهر همدان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/رض

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=87287
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت نهادینه شدن نام پل “شهید همدانی” و زدودن نام “چراغ قرمز” از اذهان مردم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.