• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
3

ضرورت شناسایی عوامل اصلی در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای/پیگیری رفع مشکلات نقاط حادثه خیز استان

  • کد خبر : 79840
  • 30 مرداد 1399 - 10:37
ضرورت شناسایی عوامل اصلی در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای/پیگیری رفع مشکلات نقاط حادثه خیز استان

در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان، شناسایی عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی نسبت به اعمال آنها در راه‌ها و مهندسی ترافیک و ایمن سازی جاده ها، امری ضروری در کاهش حوادث عنوان شد. به گزارش عصر همدان، حسین عسگری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه کاهش […]

در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان، شناسایی عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی نسبت به اعمال آنها در راه‌ها و مهندسی ترافیک و ایمن سازی جاده ها، امری ضروری در کاهش حوادث عنوان شد.

به گزارش عصر همدان، حسین عسگری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان عنوان کرد: در موضوع علل و عوامل بروز حوادث و سوانح رانندگی منجر به فوت و جرح عامل انسانی مورد تاکید قرار گرفته و کمتر به طراحی نامناسب جاده‌ها و معابر و ایمنی وسایل نقلیه توجه شده است بدیهی است خطاهای غیر ارادی تابعی از محدودیت فیزیولوژی انسان است و لازمست با شناسایی عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی نسبت به اعمال آنها در راه‌ها و مهندسی ترافیک و ایمن سازی جاده ها نسبت به کاهش سوانح رانندگی اقدام گردد.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تاکید کرد: دنیای امروز بر افزایش بهره‌وری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین و کاهش هزینه‌ها تاکید دارد، لذا در اجرای ماده ۱۰۸ قانون پنج ساله ششم توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور همه دستگاه های مسئول باید تلاش نمایند ضمن ارتقاء نظم و ایمنی حمل و نقل و عبورومرور با اتخاذ سازوکارهای مناسب میزان این تصادفات در استان ۳۱ درصد کاهش دهیم.

در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان پیگیری کاهش تلفات جاده‌ای در ۶ نقطه حادثه برون شهری و ۳ نقطه حادثه خیز درون شهری که توسط کارشناسان شناسایی شده در دستور کار قرار گرفت.

عباس نجفی، معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در جلسه کاهش و پیشگیری از تصادفات و سوانح رانندگی استان همدان عنوان کرد: تصادفات و سوانح رانندگی در کشور ما، یکی از معضلات جدی است و متاسفانه سالانه شاهد از دست دادن تعداد زیادی از هموطنان به عنوان سرمایه‌های انسانی هستیم همچنین این قبیل حوادث موجب ورود پرونده‌های قضائی گردیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام جهان درگیر با ویروس منحوس کرونا است و این بیماری موجب فوت تعداد قابل توجهی از افراد شده است ولی در حوزه تصادفات سال‌هاست، روزانه تعدادی زیادی از شهروندان به علت سوانح رانندگی کشته می‌شوند و این مسئله عادی شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه از استاندارد دهای بین‌المللی در این حوزه عقب هستیم، بیان کرد: کاهش تصادفات و سوانح رانندگی مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی قوی و دقیق است و نمی‌توان در یک چشم‌انداز کوتاه مدت به آن دست یابیم لذا باید برای دسترسی به نقطه‌ای مطلوب تلاش ویژه‌ای انجام دهیم و با رفع موانع، تصادفات را به حداقل ممکن برسانیم زیرا از دست دادن یک نفر به عنوان سرمایه انسانی، موجب زیان به کشور خواهد شد.

نجفی با تاکید بر اینکه باید با تمام ظرفیت و توان برای رفع مشکلات و نواقص پای کار بیاییم، اضافه کرد: مشکلات این حوزه شامل بخش‌های مختلفی از جمله عوامل انسانی، عوامل جاده‌ای، مشکلات خدمات‌رسانی در جاده‌ها و نیز عدم ایجاد بسترهای لازم در جهت فرهنگ‌سازی رانندگی است که باید به صورت همزمان به آن بپردازیم تا خروجی مطلوبی داشته باشیم.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: در راستای کاهش تلفات جاده‌ای در حوزه برون شهری ۶ نقطه حادثه خیر و در حوزه درون شهری ۳ نقطه حادثه خیز شناسایی شده که باید عوامل حادثه خیز موثر مرتفع گردد.

نجفی ادامه داد: افزایش آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای می‌طلبد که در این حوزه اقدامات بیشتری صورت پذیرد و زیرساخت و بسترهای مناسب فراهم شوند و همچنین دستگاه‌های مرتبط باید با پلیس راهور نیز نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79840
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت شناسایی عوامل اصلی در بروز حوادث رانندگی و جاده‌ای/پیگیری رفع مشکلات نقاط حادثه خیز استان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.