• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

ضرورت رفع سیاست زدگی سیستم آموزش و پرورش/نیاز آموزش و پرورش کشور، عدالت آموزشی است+ تصاویر

  • کد خبر : 137108
  • 09 آذر 1400 - 10:53
ضرورت رفع سیاست زدگی سیستم آموزش و پرورش/نیاز آموزش و پرورش کشور، عدالت آموزشی است+ تصاویر

نشست خبری و هم اندیشی رویداد سکوی تحول آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و نماینده بسیج طلاب خواهران برگزار شد. به گزارش عصرهمدان، نشست خبری و هم اندیشی رویداد سکوی تحول آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و […]

نشست خبری و هم اندیشی رویداد سکوی تحول آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و نماینده بسیج طلاب خواهران برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان، نشست خبری و هم اندیشی رویداد سکوی تحول آموزش و پرورش با حضور نمایندگانی از دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و نماینده بسیج طلاب خواهران در سالن جلسات بسیج اقشار استان همدان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار مصطفی رستمی معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان در این نشست ضمن یادآوری خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس و هشت هزار شهید استان و همچنین نخستین سالروز شهادت، شهید دانشمند محسن فخری زاده عنوان کرد: راهبرد یازده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ارتقاء معرفت و بصیرت دینی، انقلابی و سیاسی برای رشد و تعالی معنوی و اخلاقی معلمان و دانش آموزان و مشارکت برای ارتقای معنوی خانواده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان افزود: متاسفانه عرصه تعلیم و تربیت کشور همیشه تحت تاثیر دولت ها بوده است و چالش بزرگی که، چه در آموزش و پرورش و چه در دانشگاه ها وجود دارد دولت هایی هستند که حتی اعتقادی به تعلیم و تربیت اسلامی ندارند.

رستمی در ادامه ابراز کرد: در دولت قبلی شاهد بودیم رئیس دولت با نهایت گستاخی گفت، از هرچه بگذرم از سند۲۰۳۰ نمی گذرم.

وی افزود: وقتی رئیس دولت اعتقادی به تربیت دینی، اخلاقی، علمی و برتری دانش آموز و کشور در عرصه های علمی ندارد از وزرایی نیز استفاده می کند که صلاحیت ندارند.

مدیران دلسوز و انقلابی، نیاز امروز کشور برای ایجاد تحول در عرصه تعلیم و تربیت

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان گفت: نیاز امروز کشور برای ایجاد تحول در عرصه تعلیم و تربیت و علم و آموزش مدیران دلسوز و انقلابی است.

رستمی افزود: ما در “پویش راهی نو” چالش های تعلیم و تربیتی را مورد مطالعه و ارزیابی قرار داده که تعداد آنها چهارده عدد است اما برطرف کردن این چهارده چالش نیازمند وجود مدیران دلسوز و انقلابی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان یکی از چالش های موجود در سیستم آموزش و پرورش را سیاست زدگی عنوان کرد و گفت: باید عرصه تعلیم و تربیت از عرصه سیاست جدا شود.

وی افزود: امروز عرصه تعلیم و تربیت کشور ما آلوده سیاست زدگی شده است، اگر این دو از هم جدا شد، ما شاهد رشد و ارتقا خواهیم بود اما اگر جدا نشود اتفاق خاصی صورت نمی گیرد.

رستمی درباره اهمیت دولت انقلابی با مدیران کارآمد گفت: بهترین طرح ها هم با وجود دولتی که در راستای انقلاب اسلامی نباشد همانند سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به فراموشی سپرده می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان همدان در باره اهمیت نقش آموزش و پرورش در استعداد یابی دانش آموزان عنوان کرد: در سیستم آموزشی کشور ما، ملاک سنجش دانش آموزان نمره است و کشف استعداد آنها هیچ جایگاهی ندارد.

به گزارش عصر همدان، حاضرین در این نشست هم اندیشی که نمایندگان دانشگاه فرهنگیان، بسیج دانشجویی و دانش آموزی و همچنین نماینده بسیج طلاب خواهران نیز بودند به ارائه مشکلات و معظلات پیش روی پرداختند.

بادامی نماینده بسیج دانش آموزی همدان گفت: نیاز بیش از پیش آموزش و پرورش کشور، عدالت آموزشی است. ما شاهد کلاس های خالی در مدارس دولتی در شهرها و نبود معلم تخصصی در روستا ها و شهرستان های کوچک هستیم.

امیرحسین روزبهانی، نماینده بسیج دانشجویی همدان با اهمیت شمردن مسئله آموزش و پرورش عنوان کرد: متاسفانه نگاه ما به مشکلات آموزشی کشور از بعد کلان است.

وی ادامه داد: برای اجرای درست سند تحول ابتدا باید این مطلب فهم بشود و فهمیدن و درک واقعی آن مقدم بر اجرا است، وقتی فلسفه وجودی این سند درک نشود مطمئنا با اجرای درست آن به مشکل بر می خوریم.

تلاش بسیج دانشجویی برای رفع سهمی از مشکلات آموزشی در مناطق محروم

روزبهانی افزود: در آموزش مجازی کشور که در مصادیق اجرای عدالت آموزشی نیز است، عدم دسترسی سهمی از دانش آموزان به گوشی تلفن همراه و وسایل دیگر برای فعالیت های آموزشی بوده که ما در بسیج دانشجویی طی برنامه های آموزش جهادی و استفاده از ظرفیت عظیم جوانان انقلابی و بسیجی توانستیم در روستا ها و مناطق محروم که دسترسی به امکانان نداشتند، آموزش حضوری برگزار کرده و این کودکان از درس و اموزش جا نمانده اند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=137108
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت رفع سیاست زدگی سیستم آموزش و پرورش/نیاز آموزش و پرورش کشور، عدالت آموزشی است+ تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.