• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

ضرورت اطلاع رسانی به موقع برای کنترل شیوع کرونا/ تا آخر هفته آینده اپیدمی کرونا در روستاهای بهار خاموش می شود

  • کد خبر : 70573
  • 22 خرداد 1399 - 11:38
ضرورت اطلاع رسانی به موقع برای کنترل شیوع کرونا/ تا آخر هفته آینده اپیدمی کرونا در روستاهای بهار خاموش می شود

در هفته های اخیر برخی از روستاهای شهرستان بهار مراکز پرخبر شیوع بیماری کرونا بود که هم اکنون شاهد کنترل بیماری در آنها هستیم. به گزارش عصر همدان؛ در اوایل خرداد ماه امسال با اعلام آمار تعداد مبتلایان شهرستان های استان متوجه روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهرستان بهار شدیم. در این زمینه دلیل […]

در هفته های اخیر برخی از روستاهای شهرستان بهار مراکز پرخبر شیوع بیماری کرونا بود که هم اکنون شاهد کنترل بیماری در آنها هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ در اوایل خرداد ماه امسال با اعلام آمار تعداد مبتلایان شهرستان های استان متوجه روند افزایشی مبتلایان به کرونا در شهرستان بهار شدیم. در این زمینه دلیل این افزایش مبتلایان را از فرماندار شهرستان جویا شدیم.

فرماندار بهار در گفتگو با خبرنگار ما ضمن بیان ۳۰ الی ۴۰ نفر مبتلایان به کرونا در این روستا مشکل اصلی شهرستان در بیماری را روستای زاغه اعلام کرده بود و وجود مراکز تریلی سازی و برخی دعانویسی ها را دلیل اصلی شیوع بیماری عنوان کرده بود.

کرونا در زاغه کنترل شده است

محمدرضا شفیعی، بخشدار مرکزی بهار از کنترل بیماری کرونا در زاغه خبر داد و گفت: طی یک هفته اخیر روند صعودی شیوع بیماری کرونا در روستای زاغه متوقف شده و در حال حاضر تحت کنترل و آمار ابتلا در این روستا صفر است.

شفیعی ضمن تشکر از همکاری و همراهی اهالی فهیم و با فرهنگ این روستا افزود: با توجه به روند صعودی و افزایش ناگهانی مبتلایان طی یک ماه گذشته در این روستا و اعلام وضعیت بحرانی و قرمز بلافاصله ستاد مقابله با کرونا در شهرستان تشکیل شد.

وی عنوان کرد: با تاکید و پیگیری مجدانه فرماندار تشکیل جلسه ستاد فرعی مقابله با کرونا بخش مرکزی و تصمیمات متخذه اقدامات کنترلی با شدت بیشتر آغاز شد که از جمله این اقدامات شناسایی کانون های گسترش و شیوع بیماری، استقرار ایستگاه کنترل تردد به روستا توسط نیروهای محلی از جمله دهیاری، شورای اسلامی، بسیج محلی، تعطیلی موقت کارگاه‌های صنعتی تریلی سازی سه راهی زاغه، تعطیلی کارگاه های سراجی داخل روستا، تعطیلی اماکن عمومی مانند سالن های ورزشی مساجد و حسینیه‌ها و امامزاده روستا و رعایت فاصله فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و توزیع ماسک به صورت رایگان می‌توان نام برد.

شفیعی اظهار داشت: خوشبختانه شیوع ویروس کرونا در یکی از بحرانی ترین نقاط شهرستان مهار شد ولی در عین حال باید اقدامات کنترلی و نظارتی کماکان ادامه یابد و قطعا این به معنی ریشه کنی بیماری نیست و اگر خدای نکرده کوچکترین بی توجهی صورت گیرد و یا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی جدی گرفته نشود دوباره شاهد برگشت موج دوم بیماری خواهیم شد.

اطلاع رسانی به موقع کارسازتر از توزیع ماسک و دستکش است

اخیرا بار دیگر زمزمه هایی از شیوع بیماری کرونا در برخی از دیگر روستاهای شهرستان به گوش می‌رسد.

یکی از اهالی این روستا با گلایه مندی از عدم اطلاع رسانی صریح و شفاف گفت: روزی بدون اینکه اطلاعی در این زمینه به مردم داده شود شاهد این بودیم که به یکباره افرادی از مراکز بهداشت به توزیع ماسک و دستکش رایگان بین مردم می پردازند.

وی ادامه داد: اگر در روستا موارد مبتلا وجود دارد انتظار ما این است که مسئولین به طور واضح و شفاف این موضوع را به مردم اطلاع دهند تا مردم خود مراقبتی را بالا ببرند، اطلاع به موقع مردم موثرتر از توزیع دستکش و ماسک است.

دو ماه است که اعلام می کنیم وضعیت روستاهای بهار در شیوع کرونا نامطلوب است

منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در بهار گفت: دو ماه است که در بهار، روستاها دچار مشکل هستند و این موضوع از ابتدا در رسانه ها اعلام شده که کرونا در این روستاها شیوع پیدا کرده است.

کرمی ادامه داد: همه افراد این روستاها غربال شده و آموزش دیده اند و در رسانه‌ها نیز اعلام شده که بعضی روستاهای بهار دچار مشکل هستند.

وی در مورد دلیل عدم اعلام نام این روستاها گفت: با توجه به بحث مراودات اجتماعی اقتصادی و مسایل امنیتی نمی توانیم نام روستاها را بیان کنیم اما از وقتی که بیماری در آنها شیوع پیدا کرده چندین جلسه با حضور دادستان برگزار کرده‌ایم تا اقدامات لازم در این باره صورت گیرد و تا حداکثر آخر هفته آینده اپیدمی کرونا در این روستاها خاموش می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در مورد طریقه بررسی منطقه ای ابتلای به بیماری گفت: هر جا دو مورد مبتلا به کرونا رخ می دهد سریعاًً بررسی کرده و تمام اطرافیان را غربالگری می کنیم.

کرمی ادامه داد: در ۴ الی ۵ روستای بهار تعداد زیادی نمونه گیری انجام شده، بسته های حفاظت بین اهالی توزیع شده و از افراد تقاضا کرده ایم که خود قرنطینگی را رعایت کنند تا بیماری کنترل شود.

وی اظهار داشت: با رعایت مسائل بهداشتی در این روستاها امیدواریم که تا آخر هفته آینده بتوانیم بیماری کرونا را در بهار کنترل کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ با توجه به اینکه شیوع بیماری در کشور همچنان ادامه داشته و از طرفی نمی توان جلوی مراودات اجتماعی مردم را گرفت، بهترین راهکار برای پیشگیری از کرونا در شرایط کنونی اطلاع رسانی دقیق و صریح و همچنین مراقبت های فردی و رعایت پروتکل های بهداشتی است.

دلیل اصلی تعیین رنگ های هشداردهنده در مورد وضعیت شهرها و استان ها در شیوع بیماری اطلاع رسانی دقیق و صریح به مردم است و پنهان کاری و عدم نام بردن از محل های شیوع بیماری حتی برای خود مردم آن روستاها ممکن است منجر به شیوع بیشتر بیماری شود، چه بسا که وقتی خبری از شیوع بیماری از مناطق مختلف مخابره نشود ممکن است این تصور در مردم ایجاد شود که اوضاع به حالت عادی درآمده و دیگر مراقبت های بهداشتی صورت نگیرد.

در این شرایط مردم خواستار اطلاع رسانی دقیق و صریح از سوی مقامات مسئول هستند و عدم اطلاع رسانی باعث کم رنگ شدن اعتماد مردم به مسئولین خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=70573
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت اطلاع رسانی به موقع برای کنترل شیوع کرونا/ تا آخر هفته آینده اپیدمی کرونا در روستاهای بهار خاموش می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.