• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5

ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده به خانواده در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر

  • کد خبر : 125969
  • 03 شهریور 1400 - 8:24
ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده به خانواده در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر

عباس نجفی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی مانند پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات سپاه و بسیج و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کاهش توزیع مواد مخدر در استان زحمات زیادی می‌کشند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا ناامن‌سازی یعنی شرایط به گونه‌ای حاکم باشد که توزیع‌کننده جرات اقدام به […]

عباس نجفی اظهار کرد: دستگاه‌های متولی مانند پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات سپاه و بسیج و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کاهش توزیع مواد مخدر در استان زحمات زیادی می‌کشند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا ناامن‌سازی یعنی شرایط به گونه‌ای حاکم باشد که توزیع‌کننده جرات اقدام به فروش موادمخدر نداشته باشند.

به گزارش عصرهمدان؛ عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در جلسه ناامن‌سازی تولید و توزیع مواد مخدر در استان همدان ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) عنوان کرد: در حوزه مواد مخدر شاهد آسیب‌های زیادی هستیم و بسیاری از خانواده‌ها و جوانان گرفتار این معضل خانمان سوز هستند.

وی هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد هماهنگی بیش از پیش میان دستگاه‌ها و مسئولین این حوزه در راستای ناامن‌سازی محیط‌های تولید و توزیع مواد مخدر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های متولی مانند پلیس مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات سپاه و بسیج و با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کاهش توزیع مواد مخدر در استان زحمات زیادی می‌کشند اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا ناامن‌سازی یعنی شرایط به گونه‌ای حاکم باشد که توزیع‌کننده جرات اقدام به فروش موادمخدر نداشته باشند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اشاره کرد: باید از حداکثر ظرفیت قانونی در راستای ایجاد احساس ناامنی میان توزیع‌کنندگان استفاده نماییم زیرا این مسئله به دلیل آثار و ابعاد اجتماعی که به همراه دارد؛ از اهمیت زیادی برخوردار است.

نجفی اظهار کرد: یکی از گرفتاری‌های اصلی ما ناهماهنگی متولیان مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که می‌توان با برگزاری دوره‌های آموزشی در اینخصوص است اطلاع‌رسانی گسترده به خصوص در فضای مجازی در خصوص معرفی انواع مواد مخدر، ماهیت، آثار، تبعات و مجاز‌ات‌های خرید و فروش آن نیز می‌تواند در راستای کاهش تبعات مواد مخدر موثر باشد.

وی با اشاره به کاهش چشم‌گیر کشت شاهدانه در استان، تأکید کرد: در خصوص کشت شاهدانه اغلب کشاورزان به نیتی غیر از مواد مخدر یعنی بحث دام پرندگان و مصارف مجاز کاشت می‌کنند اما باید این نکته گوشزد گردد که کاشت شاهدانه باید با مجوز از سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته و زیر نظر این سازمان برداشت شود دهیاری‌ها و بخشداران نیز مکلف هستند در راستای پیشگیری از بروز مشکل در اینخصوص با همکاری نیروی انتظامی نسبت به آموزش و اطلاع‌رسانی با کشاورزان اقدام نمایند.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان اذعان کرد: باید ضمن اولویت‌سنجی مناطقی که بیشترین آلودگی را دارند در فرآیندی دو ساله و در راستای پاکسازی نقاط آلوده و دستگیری توزیع‌کنندگان اقدام نمائیم همچنین در اختیار داشتن مستندات دقیق و قانونی نیز در پیگیری گزارشات واصله در اینخصوص از اهمیت زیادی برخوردار است.

ارائه آموزش‌های لازم در مناطق حاشیه شهر مردم گامی مهم در راستای مبارزه با مواد مخدر

به گزارش عصرهمدان، سید هادی مصطفوی، معاون دادستان در حقوق عامه در جلسه ناامن‌سازی تولید و توزیع مواد مخدر در استان همدان عمده‌ترین دلیل گسترش فروش مواد مخدر سطح جهان اهداف اقتصادی دانست، عنوان کرد: در استان همدان به صورت انگشت شمار تولید کننده وجود دارد و اغلب مواد مخدر از شهرهای همجوار توسط توزیع‌کنندگان غیربومی به استان وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مقابله با مواد مخدر تنها اقدامات ایجابی کافی نیست، تأکید کرد: در راستای پیشگیری از گسترش مواد مخدر تا زمانی که نسخه فرهنگی نداشته باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت باید با اطلاع‌رسانی، اقناع‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم به خصوص در مناطق حاشیه شهر مردم را از مخاطرات این معضل آشنا نماییم.

معاون دادستان در حقوق عامه اظهار کرد: اصلاح روشنایی پارک‌ها با استفاده از پنل‌های خورشیدی در جهت جلوگیری از تجمع افراد معتاد در نقاط تاریک تفرجگاه‌ها و پارک‌ها و تخریب اماکن مخروبه که پاتوق معتادان متجاهر گردیده از جمله اقدامات پیشگیرانه در این حوزه می‌باشد.

مصطفوی در پایان خاطر نشان کرد: تقویت اکیپ‌های شناسایی بسیج در شهرستان‌های آلوده به عنوان مهمترین ظرفیت مقابله با توزیع مواد مخدر در استان نیز بسیار اثرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=125969
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده به خانواده در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.