• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

صدور ۶۶ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی و خدماتی نهاوند/ محکومیت تخلیه‌کننده کود مرغی به ۶ ماه حبس

  • کد خبر : 174830
  • 19 دی 1401 - 9:59
صدور ۶۶ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی و خدماتی نهاوند/ محکومیت تخلیه‌کننده کود مرغی به ۶ ماه حبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: از ابتدای سال به ۶۶ واحد تولیدی و خدماتی شهرستان اخطاریه های پسماند، آلودگی آب و آلودگی هوا ابلاغ شده است. به گزارش عصرهمدان؛ عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای پایش و نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی از ابتدای سال جاری بازدیدهای متعددی توسط […]

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: از ابتدای سال به ۶۶ واحد تولیدی و خدماتی شهرستان اخطاریه های پسماند، آلودگی آب و آلودگی هوا ابلاغ شده است.

به گزارش عصرهمدان؛ عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای پایش و نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی از ابتدای سال جاری بازدیدهای متعددی توسط کارشناسان این اداره انجام شده است.

وی اظهار داشت: در نتیجه این بازرسی ها به ۶۶ واحد اخطاریه پسماند، آلودگی آب و آلودگی هوا ابلاغ شده و واحدهایی که به مفاد اخطاریه ها بی توجهی نموده و نسبت به رفع آلایندگی در مهلت مقرر اقدامی نکردند نام آنها در لیست صنایع و واحدهای فصلی آلوده استان درج و معرفی می شود.

قیاسی ادامه داد: همچنبن برخی از این واحدها جهت تعیین کیفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی بیان داشت: از کلیه متصدیان واحدهای تولیدی و خدماتی درخواست داریم به اصل پنجاهم قانون اساسی که حفظ محیط زیست را وظیفه ای همگانی برشمرده و فعالیت واحدهای آلاینده را ممنوع اعلام کرده؛ توجه داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: فرد متخلفی که نسبت به تخلیه کود مرغی در مکان غیر مجاز و در حاشیه جاده نهاوند به گیان در محدوده اراضی روستای حسین آباد اقدام کرده بود به مراجع قضایی معرفی شد.

وی اظهار داشت: حسب رای صادره از یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان نهاوند متخلف موردنظر به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات مدیریت پسماندها به تحمل شش ماه و یک روز حبس تعزیری محکوم شد.

قیاسی گفت: از کلیه شهروندانی که قصد دپو و تجمع کودهای مرغی یا فضولات دامی و یا سایر کودهای حیوانی را دارند درخواست داریم از تخلیه و تجمع انواع پسماندها و فضولات دامی و مرغی در حاشیه محورهای مواصلاتی و خصوصا توریستی خودداری کنند.

وی ادامه داد: از این عزیزان می خواهیم در چهارچوب مقررات پسماندها اقدام بایسته را انجام دهند در غیر این صورت وفق مقررات با آنان رفتار خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند در پایان گفت: شایسته است جهت داشتن محیطی سالم و دور از آلودگی های زیست محیطی همه احساس مسئولیت داشته و کوشا و فعال باشیم.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=174830
  • دیدگاه‌ها برای صدور ۶۶ اخطار زیست‌محیطی به واحدهای تولیدی و خدماتی نهاوند/ محکومیت تخلیه‌کننده کود مرغی به ۶ ماه حبس بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.