• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

صادرات محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار

  • کد خبر : 208146
  • 05 دی 1402 - 12:44
صادرات محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات محصولات کشاورزی تقریبا به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خبر داد.

مصطفی ترکمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» مصطفی ترکمان با بیان اینکه محصولات گلخانه ای صادر می‌شود گفت: محصولات صادرات ما محصولات مازاد است.

وی افزود: عمده محصولات صادرات شامل گوجه، فلفل دلمه ، کشمش، سیب زمینی که به پاکستان، ترکستان، افغانستان صادر می‌شود.ترکمان با بیان اینکه کشمش ملایر برند است و معروف‌ترین کشمش است، آمار صادرات کشمش را حدودا ۱۱ هزار و ۶۰۰ تن اعلام کرد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: صادرات سیب زمینی حدود ۶۴ هزار و ۳۶۶ تن و صادرات خشکبار بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ تن می‌باشد.

وی افزود: صادرات لبنیات حدود ۷ هزار تن و صادرات سیربیش از ۹ هزار و ۵۰۰ تن است. ترکمان با بیان اینکه صادرات گیاهان دارویی حدودا ۹ هزار و ۷۰۰ تن است، اظهار کرد: کشنیز و رازیانه از عمده گیاهان دارویی صادر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مصنوعات صنایع کشاورزی را بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ تن و سایر محصولات صادر شده مانند چرم و پوست و غیره را حدودا ۷۲ هزار تن اعلام کرد.

گفتنی است: اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها همواره مهم بوده است و صادرات محصولات کشاورزی سهم قابل توجهی از صادرات غیر نفتی را به خود اختصاص داده که از جایگاه ارز آوری خوبی برخوردار است و نقش موثری در اقتصاد پایدار جامعه دارد.

انتهای خبر/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208146
  • دیدگاه‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.