• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

شهید سلیمانی در مردم‌دوستی، دانش روز سیاست و کیاست سرآمد بود/حاج قاسم؛ الگویی به تمام معنا برای رستگاری

  • کد خبر : 139883
  • 08 دی 1400 - 8:27
شهید سلیمانی در مردم‌دوستی، دانش روز سیاست و کیاست سرآمد بود/حاج قاسم؛ الگویی به تمام معنا برای رستگاری

جعفر قنادباشی با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی انسان را به سمت رستگاری سوق می‌دهد، گفت: اگر کسی می‌خواهد در خانواده دوستی، انجام مسئولیت درست، دفاع در جنگ، مطالعه، رفتار سیاسی، اجتماعی، و حتی عبادی الگویی برادرد، حاج قاسم بهترین الگو برای الگوگیری است. جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‎‌وگو با خبرنگار عصرهمدان؛ […]

جعفر قنادباشی با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی انسان را به سمت رستگاری سوق می‌دهد، گفت: اگر کسی می‌خواهد در خانواده دوستی، انجام مسئولیت درست، دفاع در جنگ، مطالعه، رفتار سیاسی، اجتماعی، و حتی عبادی الگویی برادرد، حاج قاسم بهترین الگو برای الگوگیری است.

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل بین‌المللی در گفت‎‌وگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره به اینکه شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی ابعاد زیادی دارد و در هر بعد هم توانسته با مراقبت از خود، تلاش و خودسازی و فائق آمدن بر مشکلات سرآمد آن شود، اظهار کرد: حاج قاسم در عرصه مردم دوستی، نوع دوستی، اطلاعات و دانش روز، همسویی با انقلاب، درک شرایط حاد جامعه، دیپلماسی از سرآمدهاست.

شهید سلیمانی یک نابغه نظامی بود

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک نابغه نظامی بود، گفت: اگر پشت صحنه جنگ ۳۳ روزه لبنان در مقابل آمریکا و اسرائیل را بررسی کنیم، او در طراحی دفاع از لبنان نقش مهم داشت و توانست مقابل حملات سنگین صهیونیستی بایستد و اسرائیلی‌ها در این جنگ شکست بخورند.

این کارشناس مسائل بین‌المللی با بیان اینکه حاج قاسم در انتقال تکنولوژی تسلیحاتی در شرایط که دشمن بالاترین رصدها را دارد، سرآمد و در حد اعجاز کار کرده است، افزود: او جذاب بود چرا که الان برای مردم عراق، سوریه، فلسطین، ایران، پاکستان، لبنان، افغانستان و بسیاری از جوامع اسلامی شخصیتی محبوب است.

محبوبیت حاح قاسم در بین جوامع اسلامی

وی با بیان این مطلب که حاج قاسم در امور شخصی و خانوادگی از سرآمدهاست و این همه ویژگی در یک شخصیت جمع شده، افزود: شهید سلیمانی یک شگفتی است و اگر امروز رهبر انقلاب از او به عنوان یک مکتب نام می‌برد، همین مسئله است که همه فضائل در او جمع شده و می‌تواند یک الگوی به تمام معنا باشد.

قنادباشی با بیان اینکه به فرض مثال شهید حسین فهمیده در شهامت و شجاعت و جانفشانی یک الگو بود، افزود: اما حاج قاسم از همه جهت یک الگوست چرا که هر ابعادی شخصیت او قابل بهره برادری و الگوگیری است که در مجموع می‌شود مکتب او؛

وی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد در خانواده دوستی، انجام مسئولیت درست، دفاع در جنگ، مطالعه، رفتار سیاسی، اجتماعی، و حتی عبادی الگویی برادرد، حاج قاسم بهترین الگو برای الگوگیری است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی در عبادت هم یک الگو است و این موضوع در علاقه مندی او به حضرت زینب(س)، ائمه اطهار(ع)، حضرت فاطمه(س) کربلا و نجف محسوس بود.

با مکتب حاج قاسم رستگار شوید

وی با تأکید بر اینکه مکتب شهید سلیمانی انسان را به سمت رستگاری سوق می‌دهد، افزود: مکتب او ترجمان به زبان ساده اسلام و انقلاب واقعی است.

قنادباشی اذعان کرد: اخلاص و پیوند حاج قاسم با خداوند مکتب او را شکل می‌دهد.

وی گفت: بر اساس آخرین نظریات سیاسی، با توجه به شرایط امروزی امنیت تنها در درون و داخل یک کشور تعریف نمی‌شود و حاج قاسم کوشش می‌کند که برای برقراری امنیت کشور ایران به امنیت کشورهای همسایه و منطقه هم نگاه کند و این رویه را خوب درک و تشخیص داده بود.

این کارشناس مسائل بین‌المللی ادامه داد: حضور منطقه ای ایران بهترین روش برای دفاع از کشور و امنیت آن است، اینکه امروز ما در لبنان، عراق، سوریه حضور داریم، یک توطئه بزرگ منطقه ای مانند داعش را از بین بردیم.

با امنیت است که کشور می تواند اقتصاد هم داشته باشد

وی یادآور شد: در افغانستان امروز بهترین نیروی کار هست اما نان ندارند چرا ؟ چون امنیت ندارند بنابراین هر چه امنیت باشد، اقتصاد هم برقرار خواهد شد.

قنادباشی با بیان اینکه یک گروه که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند، شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی بودند چراکه او برای آن خطرناک بود، افزود: شهید سلیمانی پیچیده ترین پروژه تخریب و خرابکاری و استعماری را به نام داعش شکست داد و این در نوع خود کم نظیر است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139883
  • دیدگاه‌ها برای شهید سلیمانی در مردم‌دوستی، دانش روز سیاست و کیاست سرآمد بود/حاج قاسم؛ الگویی به تمام معنا برای رستگاری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.