• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3

شهرهای الوند نشین، پایلوت گردشگری

  • کد خبر : 146803
  • 17 اسفند 1400 - 8:24
شهرهای الوند نشین، پایلوت گردشگری

شهرهای اطراف کوهستان الوند به خاطر آب و هوای کوهستانی و به دور از آلودگی، موقعیت مناسبی برای گردشگری است. به گزارش عصرهمدان؛ کوه الوند، ازمشهورترین قله‌های کوهستان الوند است دلیل نامگذاری سلسله جبال الوند، به علت وجود این قله ی باشکوه و حماسی است. قله ی الوند ۳۴۵۰ متر ارتفاع دارد و یکی از […]

شهرهای اطراف کوهستان الوند به خاطر آب و هوای کوهستانی و به دور از آلودگی، موقعیت مناسبی برای گردشگری است.

به گزارش عصرهمدان؛ کوه الوند، ازمشهورترین قله‌های کوهستان الوند است دلیل نامگذاری سلسله جبال الوند، به علت وجود این قله ی باشکوه و حماسی است. قله ی الوند ۳۴۵۰ متر ارتفاع دارد و یکی از قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود.

این کوه در فاصله صخرهٔ بزرگی است که بر روی پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، همدان سایه افکنده است و باعث تغییر آب و هوای مطبوع و کوهستانی در شهرهای اطراف شده است.

شهر همدان آثار تاریخی و اماکن زیبایی دارد که محل رفت و آمد گردشگران زیادی است، اما به دلیل عدم رشد زیر ساخت های مناسب به مشکلات زیادی مواجه است و استقبال کمی از اماکن صورت می گیرد.

غار علیصدر از جاذبه های توریستی همدان آرامگاه ابوعلی سینا،آرامگاه باباطاهر،دهکده توریستی گنجنامه،کتیبه های گنجنامه از آثار دیدنی همدان،آبشار گنجنامه زیباترین جاذبه های همدان، تپه هگمتانه از مکان های دیدنی همدان در تابستان، کلیسای گریگوری استفا، گنبد علویان، آرامگاه اِستر و مُردخای،حمام تاریخی قلعه، میدان تاریخی امام بهترین مناطق دیدنی ، برج قربان، مجسمه شیر سنگی بهترین دیدنی های همدان، موزه تاریخ طبیعی ، مسجد جامع ، پارک مردم مهم ترین جاذبه های گردشگری ، تپه عباس آباد از جاذبه های طبیعی همدان، شهربازی رنگین کمان و پیست اسکی الوند از جمله جاذبه های گردشگری در شهر همدان است.

کمبود فضای اقامتی در همدان را می توان به عنوان مهمترین مشکل زیر ساختی در گردشگری دانست چرا که اقامت در هتل ها هزینه بالایی دارد و برای هر خانواده ای امکان پذیر نیست، بنابراین باید همه دستگاههای متولی دست به دست هم دهند تا مشکل زیر ساخت های گردشگری رفع شود چرا که همدان ظرفیت گردشگری بسیار بالایی دارد.

بی توجهی مسئولان متولی در آغاز سال ۱۴۰۱ برای پویانمایی در شهر کاملاًًً مشهود است و گویا مسئولان رمق چندانی برای جذب گردشگر و اسپانسر ندارند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=146803
  • دیدگاه‌ها برای شهرهای الوند نشین، پایلوت گردشگری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.