• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا در روز عاشورای حسینی+ تصاویر

  • کد خبر : 155972
  • 30 خرداد 1401 - 8:35
شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا در روز عاشورای حسینی+ تصاویر

در ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ مصادف با روز عاشورای حسینی و در انبوه جمعیت زائرین امام رضا(ع) و عاشقان سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، انفجاری مهیب رخ داد. در این انفجار که طبق نظر کارشناسان حجم مواد چهار و نیم کیلو گرم از نوع TNT بود، ۲۵ تن شهید و حدود ۲۹۰ نفر نیز مجروح شدند. […]

در ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ مصادف با روز عاشورای حسینی و در انبوه جمعیت زائرین امام رضا(ع) و عاشقان سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، انفجاری مهیب رخ داد. در این انفجار که طبق نظر کارشناسان حجم مواد چهار و نیم کیلو گرم از نوع TNT بود، ۲۵ تن شهید و حدود ۲۹۰ نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش عصر همدان؛ در ۳۰ خرداد ۱۳۷۳ مصادف با روز عاشورای حسینی و در انبوه جمعیت زائرین امام رضا(ع) و عاشقان سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، انفجاری مهیب رخ داد. در این انفجار که طبق نظر کارشناسان حجم مواد چهار و نیم کیلو گرم از نوع TNT بود، ۲۵ تن شهید و حدود ۲۹۰ نفر نیز مجروح شدند.

گروهک های تروریستی و منافقین کوردل که بارها قصد و نیت پلید و غیرانسانی خود را نشان داده بودند این بار با هتک حرمت به حرم مطهر امام رضا (ع) و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی دفاع ثابت کردند که قصدشان نه تنها ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بلکه به دنبال کشتار خود مردم هستند.

کشتار مردمی که عاشقانه و با قلب هایی مملو از محبت به خاندان عصمت و طهارت در مهمترین روز در تاریخ دین اسلام و مذهب تشیع، از راه دور و نزدیک آمده بودند تا نیایش و عزاداری کنند.

اما منافقین و امثال رجوی ها که دست نشانده ی استکبار جهانی هستند و مدام فریادهای دروغین آزادی و اجرای قوانین حقوق بشر سر می دهند آشکارا و بدون هیچ هراسی نشان دادند که کشتار مردم بی دفاع و مظلوم ذره ای برایشان اهمیت ندارد.

در آن روز دردناک ترین بخش کار جمع آوری و پاک سازی حرم امام رضا(ع) و دیوار ها از قطعات ریز ریز شده پیکر مطهر زواری بود که در ظهر عاشورای حسینی (ع) بیگناه به دست کفتار صفتان به شهادت رسیده بودند.

پیام مقام معظم رهبری در پی انفجار بمب در حرم مطهر امام هشتم(علیه‌‌السّلام)
بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

انّا للَّه و انّا الیه راجعون

با اندوه و تأسف اطلاع یافتیم که دست خیانتکار دشمنان اسلام، به جنایتی بزرگ آلوده شده و با هتک حریم مطّهر و مقدس بارگاه رضوی علیه‌آلاف‌التحیهوالثناء، عدّه‌یی از زوّار مظلوم را در حرم مطّهر امام هشتم (علیه‌السّلام) و در روز عاشورای حسینی به خون غلتانده است. دشمنان منافق و معاند و سنگدل با این کار نشان می‌دهند که به هیچیک از موازین انسانی پایبند نیستند و دشمنی آنان با ملّت غیور و مؤمن هیچ حدّ و مرزی نمی‌شناسد. منافقین کوردل و خائن نشان می‌دهند که برای حریم مقدّس اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السّلام) نیز هیچگونه حرمتی قائل نیستند و زمان و مکانی بدین عظمت و قداست مانع و رادع خونخواری و ددمنشی و کینه‌ی سبعانه‌ی آنان نسبت به ملت ایران نیست. لعنت خدا و نفرین و نفرت بندگان خدا بر آن دستهای جنایتکار و دلهای سیاه باد. دشمنان ملت ایران با این‌گونه کارها عجز و ناتوانی خود را به اثبات می‌رسانند و ثابت می‌کنند که محکوم به زوال و نابودی‌اند – این‌جانب ضمن عرض تسلیت به حضرت ولی‌اللَّه الاعظم (روحی‌فداه) و به خانواده‌هایی که عزیزانشان قربانی خباثت و جنایت دشمنان شده‌اند و به همه‌ی ملت شجاع و بزرگ و استوار ایران اسلامی، و درخواست علّو درجات برای شهدای این فاجعه‌ی جانسوز، از مسؤولین امر و نیروهای امنیتی و انتظامی می‌خواهم که با جدیّت به دنبال عاملان این جنایت باشند و در اسرع وقت ممکن آن خفّاشان خونخوار را به دست عدالت بسپرند.

و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

سیّد علی خامنه‌ای

انتهای خبر/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=155972
  • دیدگاه‌ها برای شهادت زائران حرم رضوی به دست ایادی آمریکا در روز عاشورای حسینی+ تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.