• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند خبر داد:

شروع طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در نهاوند

  • کد خبر : 214782
  • 02 اردیبهشت 1403 - 7:32
شروع طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در نهاوند
مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: برنامه‌های هفته سلامت در مرکز شهید طالبیان نهاوند و طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت پایگاه خبری «عصر همدان» زهرا دهبوره در نشست خبری با اصحاب رسانه نهاوند به مناسبت هفته سلامت گفت: موضوع سلامت جامعه و اهمیت بهداشت بر کسی پوشیده نیست و به دلیل همین مهم از یکم تا هفتم اردیبهشت به عنوان هفته سلامت نام‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: در این هفته برنامه‌های زیادی تدارک دیده شده و با حضور فرماندار و سایر مسئولان برنامه‌های این هفته در مرکز شهید طالبیان افتتاح شد.

دهبوره افزود: مسلما مسئولان شهرستان نقش مهمی در معرفی برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر دارند چون این موضوع با جامعه سر و کار دارند.

وی به اجرای طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و ادامه داد: هفته سلامت فرصتی مناسب و مغتنم است تا مردم ضمن مراجعه به مراکز و پایگاههای سلامت با انجام غربالگری‌های مدنظر از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: از اصحاب رسانه درخواست داریم تا با معرفی اقدامات مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی مردم را آگاه نمایند و سهم زیادی در سلامت جامعه ایفا کنند.

وی بیان کرد: درد این ایام میز خدمت و توزیع پوستر، بروشورهای مختلف بهداشتی و تست قند خون و فشارخون انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

دهبوره با اشاره به برنامه‌های این هفته اظهار داشت: افتتاح برنامه‌های هفته سلامت در مرکز خدمات جامع شهید طالبیان، افتتاح مهد کودک مرکز بهداشت، جلسه شورای اداری شبکه، برگزاری کارگاه باروری سالم و حمایت از خانواده برای پزشکان، کارگاه سیاستهای جمعیتی و جوانی جمعیت برای دانشجویان و کاشت درخت در مراکز خدمات جامع سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای برنامه ورزش همگانی با حضور کارکنان، برپایی کوهپیمایی خانوادگی، برگزاری میز خدمت و سخنرانی یکی از مسئولان شبکه در مراسم نماز جمعه از مهمترین برنامه‌های پیش رو در این هفته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در پایان از مردم خواست با حضور در مراکز، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت در غربالگری بیماریهای غیر واگیر شرکت کنند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214782
  • دیدگاه‌ها برای شروع طرح غربالگری بیماری‌های غیر واگیر در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.