• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می‌شود

  • کد خبر : 43094
  • 23 دی 1398 - 12:27
سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می‌شود

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان از برگزاری این یادواره طی روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه در دو بخش دانش‌آموزی و عمومی در همدان خبر داد. علیرضا زنگنه امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان، اظهار کرد: طی دو سال گذشته این یادواره با […]

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان از برگزاری این یادواره طی روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه در دو بخش دانش‌آموزی و عمومی در همدان خبر داد.

علیرضا زنگنه امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به برگزاری سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان، اظهار کرد: طی دو سال گذشته این یادواره با محوریت دو شهید نوجوان استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه این یادواره به همت دانش‌آموزان نوجوان و با شناسایی شهدای نوجوان دوران دفاع مقدس برگزار می‌شود، گفت: این اقدام با حضور نوجوانان و شناسایی شهدای نوجوان و جمع‌آوری تخصصی اطلاعات زندگی این شهدا برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان بیان کرد: اطلاعات شهدا و زندگی آنها به صورت تخصصی در قالب صدا، تصویر و متن پیاده‌سازی می‌شود؛ خاطرات بیان شده در قالب کتاب، مستند و کارهای رسانه‌ای ارائه می‌شود.

وی کار در این حوزه و معرفی و شناساندن شهدا را امری ضروری دانست و  افزود: با توجه به اینکه همرزمان و والدین شهدای دوران دفاع مقدس به تدریج مسن شده و احتمال از دست دادن آنها وجود دارد، این اقدام به ویژه برای نوجوانان دهه چهارم انقلاب امری ضروری است.

زنگنه با اشاره به شهدای معرفی شده دو سال گذشته، تصریح کرد: شهید حسین سپهر و علی رشیدی به ترتیب طی سال‌های اول و دوم برگزاری یادواره به عنوان شهدای نوجوان استان معرفی شدند.

وی به شهدای نوجوان معرفی شده در یادواره امسال اشاره کرد و ادامه داد: شهیدان مسعود رستمی، هاشم رستمی و نبی‌الله بهرامی، سه نوجوان که در عملیات والفجر ۸ در منطقه فاو به شهادت رسیدند در یادواره امسال محور قرار می‌گیرند.

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان خاطرنشان کرد: این ستاد کاملاًًً مردمی است و از سوی هیچ ارگان و نهادی حمایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یادواره امسال در دو بخش برگزار می‌شود، یادآور شد: یادواره امسال در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی دنبال خواهد شد؛ هزار تا یک‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پسر در این برنامه حضور می‌یابند.

زنگنه با تأکید بر اینکه بخش دانش‌آموزی برای اولین بار برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش دانش‌آموزی روز شنبه ۲۸ دی ماه در مسجد جامع برگزار می‌شود؛ سال‌های گذشته با توجه به عدم همکاری سایر ارگان‌ها دانش‌آموزان در این برنامه حضور نداشتند.

وی در ادامه گفت: دو برنامه عمومی نیز در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور عموم مردم در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

دبیر سومین یادواره شهدای دانش‌آموز همدان بیان کرد: نمایشگاه انقلاب، دستاوردهای انقلاب، نمایشگاه شهدای دانش‌آموز و دانش‌آموزان بسیجی نیز در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام مهدی دیانی از مدافعان حرم سخنران این مراسم خواهد بود، افزود: محمد جواد زمردیان و سردار حسین کاجی نیز از راویان این برنامه خواهند بود.

انتهای پیام/ذ

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=43094
  • دیدگاه‌ها برای سومین یادواره شهدای دانش‌آموز استان همدان برگزار می‌شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.