• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

سهم مهاجران از افتتاح پروژه های سطخ شهرستان بهار چقدر است؟

  • کد خبر : 102252
  • 15 بهمن 1399 - 11:27
سهم مهاجران از افتتاح پروژه های سطخ شهرستان بهار چقدر است؟

هر ساله در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه های مهم در سطح شهرستان ها هستیم، که نبود پروژه شاخص در این باره دررشهر مهاجران باعث گلایه مندی اعضای شورای این شهر شده است. به گزارش عصر همدان؛ اعضای شورای شهر مهاجران طی بیانیه ای گلایه خود را نسبت به […]

هر ساله در دهه مبارک فجر شاهد افتتاح و کلنگ زنی برخی از پروژه های مهم در سطح شهرستان ها هستیم، که نبود پروژه شاخص در این باره دررشهر مهاجران باعث گلایه مندی اعضای شورای این شهر شده است.

به گزارش عصر همدان؛ اعضای شورای شهر مهاجران طی بیانیه ای گلایه خود را نسبت به عدم رسیدگی مسئولین به امور این شهر ابراز داشته اند. در این شکواییه آمده است:

اکنون نماینده که نداریم!

در سالیان قبل نیز نماینده سابق وعده هایش پوچ از آب درآمد و ایضا وعده های نماینده های قبل تر هم سرابی بیش نبود!

چهل و دو سال از پیروزی انقلاب گذشته و شاهد کم توجهی عجیبی در سطح استان و شهرستان به مهاجران هستیم.

خیلی از نماینده ها و مسئولانی که سر کار می آید ابتدا منافع ولایت خودشان را تامین می کنند و انگار نه انگار که ما انقلاب کردیم تا عدالت را بسط و گسترش دهیم و ضوابط را جایگزین روابط نماییم.

برخی چهره مهاجران را عمدا و با سوء نیت منفی توصیف می کنند تا به مقاصد و منافع خود در سطح کلان دست یابند.

به لطف برخی از مسئولین مردم مهاجران از انقلاب بیشتر سرود های انقلابی آن را به خاطر می آورند تا توسعه امکانات و عدالت را.

این درحالی است که مهاجران را کسانی که به جبهه رفته اند با رشادت ها و شجاعت های بی نظیر اشخاصی مثل سردار شهید صوفی می شناسند و آنهایی هم که در عرصه علم و فقاهت هستند این شهر را به بزرگان و عالمانی همچون آیت الله مهاجرانی ها می شناسند.

در هیچ زمانی نبوده که مردم شهر مهاجران پشت این انقلاب نبوده باشند و حامی و مطیع ولایت فقیه نبوده باشند؛ ولی متاسفانه برخی از مسئولین می خواهند با عملکرد ضعیف خود مردم را نسبت به نظام و ولایت فقیه دلسرد نمایند.

آسفالت معابر پروژه محسوب نمی شود که مسئولی بخواهد آن را افتتاح کند!

کاری معمولی و پیش پا افتاده است که آن هم با اعتبارات کم شهرداری به سختی انجام می شود.

پروژه یعنی چه ؟

پروژه یعنی ، شهرک صنعتی شوریجات و ترشیجات که هیچ اراده ای جهت راه اندازی آن از سوی مسئولین نیست. چرا سرمایه گذاران ما باید در بهار و جاهای دیگر سرمایه گذاری کنند ، چرا قدمی برای حل مشکل بیکاری برداشته نمی شود.

پروژه یعنی، گلخانه مهاجران، که بخاطر حفر یک چاه بیش از یک دهه است راکد مانده و سرمایه گذار و کشاورز مظلوم مهاجرانی باید برای کشت و کار به جاهای دیگر بروند.

در همین نزدیکی ما روستای کوریجان گلخانه های خود را توسعه داده که جای بسی خوشحالی دارد، ولی سوال اینجاست که جلوی پیشرفت مهاجران چه تفکری ایستاده است؟!

پروژه یعنی ، سالن ورزشی مهاجران که باید سال ۹۶ به بهره برادری میرسید و جوانان ورزشکار ما الان یا دست از ورزش کشیده اند و یا برای ورزش به لالجین و بهار می روند.

حتی از تجهیز سالن کوچک فعلی به سیستم گرمایشی مناسب هم دریغ کردند.

پروژه یعنی، کانال آبی بای که شاهرگ حیاتی تامین بیش از سه هزار هکتار اراضی می باشد و متاسفانه با مصلحت اندیشی و بی تدبیری به حال خود رها شده و در این میان با کوتاهی کشاورزان و مخصوصا مسئولین سابق شهر بستر و حریم کانال توسط امور آب بدون درنظر گرفتن حقوق عرفی و سنتی که از چند صد سال پیش موجود بوده ، از بیست متر به شش متر کاهش یافته و صدای کشاورزان ما هم به هیچ جا نمی رسد.

پروژه یعنی، راه سازی و خروج مهاجران از بن بست، که همه نمایندگان سابق شعارشان در انتخابات بود که پوچ از آب درآمد.

پروژه یعنی ، اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین و بلند مدت، که این شورا دو سال دنبال جذب اعتبار برای ۳۰ واحد تولیدی شهر در بخش مشاغل خانگی بود، که بعد از کلی دوندگی آخر سر اداره تعاون و کار حواله کرد به صندوق کار آفرینی و صندوق کارآفرینی هم حواله کرد به اداره کار و هیچ حمایتی از مشاغل خانگی نشد.

مهاجران جزء مناطق محروم محسوب نمی شود در حالی که یکی از محرومترین نقاط استان است.

حوزه آبی کشاورزان ما (به لحاظ میزان برداشت آب از چاه) جزء اراضی کبودرآهنگ (منطقه بحرانی) است و عملا میزان برداشت آب بخش کشاورزی مهاجران را بخاطر فقر آبی کبودراهنگ نصف کرده اند در حالی که مهاجران جزء شهرستان بهار بوده و از نظر تقسیمات کشوری جزء منطقه محروم به حساب نمی آید.

مهاجران بین دو شهرستان کبودراهنگ و بهار مانند گوشت قربانی شده است!

اگر بخواهی بیشتر هم حرف بزنی و پیگیر امور مردم باشی هزار انگ و برچسب به شورا می زنند.

سوال مردم مهاجران از مسئولین این است: کدام کار زیربنایی در حوزه مهاجران اتفاق افتاده است و کمک به ایجاد اشتغال و رفع معضلات بیکاری شده است؟ مگر قرار است هر منطقه شخص مسئول بومی خود را در ادارات و نقاط تصمیم ساز داشته باشد تا کار آن منطقه پیش برود .

همه پروژه های ذکر شده درخواست های چند دهه مردم متدین ، انقلابی و شریف مهاجران است. مردمی که می سازند و می سوزند.

دهه فجر امسال هم پروژه ای نداریم برای افتتاح! مثل سالهای قبل!

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=102252
  • دیدگاه‌ها برای سهم مهاجران از افتتاح پروژه های سطخ شهرستان بهار چقدر است؟ بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.