• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

سند تک برگی بیش از ۳۶۰ هزارهکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد/ضرورت اجرای هرچه سریع تر طرح کاداستر

  • کد خبر : 120135
  • 15 تیر 1400 - 8:47
سند تک برگی بیش از ۳۶۰ هزارهکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد/ضرورت اجرای هرچه سریع تر طرح کاداستر

اسفندیار خزائی اظهار کرد: سند تک برگی بیش از ۳۶۰ هزارهکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد به گزارش عصرهمدان؛ اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سه هزار و ۲۹۰ سند تک برگی طرح کاداستر اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ […]

اسفندیار خزائی اظهار کرد: سند تک برگی بیش از ۳۶۰ هزارهکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد

به گزارش عصرهمدان؛ اسفندیار خزائی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: سه هزار و ۲۹۰ سند تک برگی طرح کاداستر اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک برای حدود ۲ هزار و ۵۰۰ پلاک به مساحت ۳۶۰ هزار و ۲۵۷ هکتار در این استان صادر شده است.

” خزائی” اظهار داشت: امسال طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در استان همدان با سرعت بیشتری آغاز شد و تا پایان سال جاری این طرح در استان به پایان می رسد.

وی با بیان اهمیت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اهتمام جدی بر اتمام این طرح، افزود: امروز و در راستای تسریع در اجرای طرح کاداستر، هر ۲ دستگاه منابع طبیعی و ثبت اسناد در کنار یکدیگر برای تثبیت مالکیت دولت تلاش  جهادی می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: روسای ادارات منابع طبیعی برای سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک‌برگی باید پرونده‌ها را به طور کامل و بدون اشکال به اداره ثبت اسناد ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن شاهد صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی در سطح استان باشیم.

خزائی گفت: با توجه به اینکه عرصه‌های ملی در استان همدان از حساسیت بالایی برخوردار هستند، ضرورت ایجاب می‌کند تا هرچه سریع‌تر طرح کاداستر برای همه اراضی این استان اجرایی شود تا از تصرف و زمین خواری پیشگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان بیان کرد: اجرای طرح کاداستر گامی موثر برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری، حفظ انفال و ثروت‌های عمومی و تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

خزائی، رفع و کاهش تداخلات اراضی ملی با املاک شخصی و جلوگیری از جعل اسناد را از دیگر اهداف طرح کاداستر برشمرد و افزود: واقعی سازی مساحت اراضی، شفافیت در اطلاعات، پاسخگویی دقیق به استعلامات و تسهیل سرمایه گذاری در اراضی ملی و دولتی از جمله مزایای صدور اسناد تک برگی است.

به گزارش عصرهمدان، وسعت عرصه‌های طبیعی و ملی استان همدان ۹۰۵ هزار هکتار بوده که از این میزان ۸۲۲ هزار هکتار مرتع و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار جنگل، اراضی جنگلی و جنگل دست کاشت و ذخیره گاه جنگلی و ۶۵ هزار هکتار اراضی بیابانی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=120135
  • دیدگاه‌ها برای سند تک برگی بیش از ۳۶۰ هزارهکتار از اراضی ملی استان همدان صادر شد/ضرورت اجرای هرچه سریع تر طرح کاداستر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.