• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

سلامت ۳۰ هزار نفر نباید فدای اشتغال ۳۰ نفر شود

  • کد خبر : 89441
  • 29 مهر 1399 - 18:35
سلامت ۳۰ هزار نفر نباید فدای اشتغال ۳۰ نفر شود

در نشست مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان و امام جمعه شهرستان بهار ، بر ورود دیگر دستگاههای متولی همچون علوم پزشکی به بحث آلایندگی کارخانجات تاکید شد. به گزارش عصر همدان، نشست مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و امام جمعه شهرستان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر […]

در نشست مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان و امام جمعه شهرستان بهار ، بر ورود دیگر دستگاههای متولی همچون علوم پزشکی به بحث آلایندگی کارخانجات تاکید شد.

به گزارش عصر همدان، نشست مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان همدان و امام جمعه شهرستان با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد و دیگر مسئولین شهرستان صبح امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد.

در این نشست امام جمعه شهرستان با اشاره به مشکلات آلاینده ها و بوی متعفن موجود در سطح شهر گفت: هم اکنون بیش از ۱۰ سال است که مردم شهر بهار با این بوی متعفن دست و پنجه نرم می‌کنند و بارها به کارخانجات آلاینده مهلت داده شده که این بوها را رفع کنند اما این مسئله حل نشده است.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده اظهار داشت: هر بار که اعتراضی می شود، صحبت از بیکاری کارگران را مطرح می کنند اما نباید سلامتی ۳۰ هزار نفر فدای اشتغال ۳۰ کارگر شود چراکه این اجحاف در حق مردم این شهر است.

وی همچنین به بازدیدهای صورت گرفته طی ماههای اخیر از کارخانجات آلاینده ها اشاره کرد و گفت: گویا اداره محیط زیست به یکی از این کارخانجات آلاینده اجازه فعالیت در دو شیفت داده و یک شیفت آن را تعطیل کرده بود اما در بازدیدها معلوم میشود که همان واحد تولیدی سه شیفت کار میکند و وقتی دلیل آن را جویا می شوند، متصدی اعلام میکند که با اجازه یکی از مسئولین شیفت سوم را نیز راه اندازی کرده اند.

ارزنده ادامه داد: اکنون هر جا که صحبت از آلاینده‌ها می‌شود بین مردم این مسئله دهان به دهان می‌چرخد که این کارخانجات از رانت استفاده می کنند وگرنه چرا باید این مسئله سالها حل نشده باقی بماند اگر ما نتوانیم این مسئله را حل کنیم این ذهنیت همچنان در ذهن مردم خواهد ماند و ما باید با حل این مشکل این ذهنیت را نیز از ذهن مردم پاک کنیم و امید را به مردم برگردانیم.

در ادامه مدیر کل محیط زیست استان با ابراز خوشحالی از اینکه امام جمعه شهرستان به این مسئله ورود کرده گفت: امیدواریم که روزی همه تریبون های نماز جمعه محلی برای بیان مسائل محیط زیستی شود.

جعفری نژاد در ادامه گفت: در بحث کارخانه های آلاینده مسئله حائز اهمیت این است که اگر ما وسیله سنجش بو نداریم، اما می توانیم از طریق بهداشت عمومی وارد این مسئله شویم؛ چرا که اگر علوم پزشکی تائید کند که سلامت عمومی دچار مشکل است، می توان راهکار قانونی برای حل مشکل پیدا کرد.

وی افزود: مسائل زیست محیطی چیزی است که تنها در یک دستگاه و اداره محصور نمی‌شود بلکه دستگاه‌های مختلف باید در کنار ما قرار بگیرند تا بتوانیم یک موضوع را به نتیجه برسانیم در این مورد نیز دانشگاه علوم پزشکی باید وارد شود و با سنجش آلودگی و تاثیر آن بر بهداشت عمومی مردم به ما کمک نماید تا خلاءهای قانونی در این مورد را پر کنیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان این مطلب که فرصت سه ماهه کارخانجات آلاینده به آخر رسیده اظهار داشت: ما در این سه ماه هر هفته، از ادارات متولی جویای اقدامات لازم در مورد این کارخانجات را داشتیم اما گویا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

جعفری ادامه داد: ما در اداره محیط زیست هر سه ماه یک بار صنایع آلاینده را مشخص می کنیم و آنها را به امور مالیاتی ارجاع می‌دهیم و آنها باید هزینه‌ای به این منظور به حساب امور مالیاتی واریز کنند که این هزینه به شهرداریها و دهیاریها برگردانده می‌شود که این همان سهم آلایندگی است.

مدیر کل اداره حفاظت از محیط زیست با نام بردن از اداراتی همچون شبکه بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کار، اداره صنعت، معدن تجارت و شرکت شهرک های صنعتی خواستار تشکیل جلسه ای با حضور این مدیران در این رابطه شد و گفت: همه این ادارات در حل این مسئله دخیلند و باید همه به ما کمک کنند تا بتوانیم این مشکل را بنیادی حل کنیم.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89441
  • دیدگاه‌ها برای سلامت ۳۰ هزار نفر نباید فدای اشتغال ۳۰ نفر شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.