• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

سعودی‌ها توان جنگ با ایران را ندارند؛ اماراتی‌ها خیلی زود فهمیدند

  • کد خبر : 23221
  • 05 مهر 1398 - 23:17
سعودی‌ها توان جنگ با ایران را ندارند؛ اماراتی‌ها خیلی زود فهمیدند

کنث پولاک، تحلیلگر امریکایی که همواره نگاه ضدایرانی داشته و دارد یادداشتی در نشریه فارن پالیسی نوشته و تلاش کرده تا مسائل امروز آسیای غربی را تحلیل کند. او در این یادداشت نتوانسته مانند همیشه واقعیت‌ها را کتمان کند و به برخی مسائل در حوزه روابط ایران با امارات و عربستان اشاره داشته است. به […]

کنث پولاک، تحلیلگر امریکایی که همواره نگاه ضدایرانی داشته و دارد یادداشتی در نشریه فارن پالیسی نوشته و تلاش کرده تا مسائل امروز آسیای غربی را تحلیل کند. او در این یادداشت نتوانسته مانند همیشه واقعیت‌ها را کتمان کند و به برخی مسائل در حوزه روابط ایران با امارات و عربستان اشاره داشته است.

به گزارش عصر همدان؛ کنت پولاک در یادداشتی که در نشریه فارن پالیسی نوشته پس از بررسی تحولات منطقه، جنگ یمن، روابط ایران و امریکا و حمله به مراکز نفتی سعودی‌ها و عدم حمایت نظامی امریکا از سران آل‌سعود به تاثیر تحولات چند ماه گذشته بر رفتار برخی از کشورها، به‌ویژه اماراتی‌ها اشاره دارد. او در این مورد می‌نویسد:

امارات اولین کشوری بود که این را فهمید که از آنجا که دیگر نمی‌تواند برای دفاع از خود روی ایالات متحده حساب کند، اکنون باید راهی بیابد تا به‌شکل صلح‌آمیز اختلافاتش را با تهران حل کند، حتی اگر این امر مستلزم تسلیم در برابر خواسته‌های ایران باشد. امارات نمی‌تواند به تنهایی با تهران وارد درگیری شود. اگرچه این ترجیح ابوظبی نیست اما بدون حمایت قاطع آمریکا، امارات راهی جز آن ندارد که به‌جای مخالفت با ایران، با آن آشتی کند.

پس از امارات، نوبت به عربستان است تا پولاک تحلیل و برداشت خود از رفتار سعودی‌ها در مقابل اقدامات ایران را بنویسد: شایعات برخاسته از عربستان سعودی هم نشان می‌دهند که ملک سلمان و ولی‌عهد محمد بن‌سلمان نیز فشار این منطق را حس کرده‌اند اما محتاط‌‌تر از آن هستند که از رویه امارات پیروی کنند. خروج از یمن برای بن‌سلمان تحقیرآمیز است. آنها حتی بیش از اماراتی‌ها از ایرانیان بدشان می‌آید و تسلیم شدن در برابر ایران از سوی آنها به‌شکل بالقوه به‌معنای صرفنظر از داعیه آنها برای رهبری جهان عرب است.

نتیجه‌گیری این تحلیلگر سابق سازمان جاسوسی امریکا نیز به‌نوبه خود جالب توجه است و واقعیت را خیلی لخت و عریان می‌گوید، هر چند که در واقع دوست ندارد اینگونه تحلیل کند: با این حال، آنها نیز (سعودی‌ها) به شکل فزاینده‌ای احساس می‌کنند که گزینه دیگری پیش رویشان نمانده است. آنها قدرت آن را ندارند که به‌تنهایی با ایران بجنگند، بخصوص اگر درگیری طولانی شود.

انتهای پیام/ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23221
  • دیدگاه‌ها برای سعودی‌ها توان جنگ با ایران را ندارند؛ اماراتی‌ها خیلی زود فهمیدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.