• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
عصر همدان گزارش می‌دهد؛

سردار سلیمانی، نماد مقاومت و نابودی داعش

  • کد خبر : 208688
  • 16 دی 1402 - 8:02
سردار سلیمانی، نماد مقاومت و نابودی داعش
سردار سلیمانی نماد مقاومت در برابر استکبار و نابودی داعش بود. این دو ویژگی، مهمترین دستاوردهای سردار سلیمانی در طول دوران زندگی‌اش بودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اسفند ۱۳۳۵ شمسی در شهرستان رابُر استان کرمان دیده به جهان گشود. ابتدای زندگی این سردار شجاع، با کمک به پدر همراه شد و در دوران جوانی به کار در سازمان آب کرمان پرداخت.

با شروع جنگ تحمیلی، قاسم سلیمانی به آموزش گردان‌های سپاه پرداخت و در نهایت به عنوان پرچمدار یکی از گردان‌ها، به منطقه سوسنگرد اعزام شد. این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۰ با رای فرمانده وقت سپاه، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله شروع به فعالیت کرد.

این شهید والا مقام به عنوان فرمانده عملیات‌های بزرگی، همچون کربلای ۵، والفجر ۸ و کربلای ۴ فعالیت داشته و در نهایت پس از تمام شدن جنگ تحمیلی در مناطق مرزی با متجاوزان مبارزه کرده و به دلیل ممارست و شجاعت فراوان، در سال ۱۳۸۹ خورشیدی از جانب مقام معظم رهبری، نشان سرلشکری به ایشان اعطا شد.

سپاه قدس با هدف اقدامات برون مرزی شکل گرفت. بعد از “احمد وحیدی”، سردار سلیمانی توسط رهبر، به فرماندهی قدس سپاه روح الله منصوب شد.

سوابق کاری شهید سلیمانی

شهید سلیمانی در سوابق کاری خود(قبل از انتصاب شدن به عنوان فرمانده سپاه قدس) مبارزه با دشمنان و قاچاقچیان مرزی را داشت و آرامش مرزهای ایران را(همچنان) مدیون او هستیم. مقامات و فرماندهان کشور های غربی نیز به قدرت و تفکر بی مانند سردار سلیمانی اذعان داشتند و وجود قاسم سلیمانی، آرامش آنها مختل کرده بود.

شهید سلیمانی و نابودی داعش در کره زمین

گروه تروریستی داعش از ابتدای سال ۹۲ در سوریه، بغداد و… اقدام به عملیات‌های تروریستی کرد که حاج قاسم سلیمانی با تقویت نیروی حشدالشعبی توانست داعش را از عراق خارج کنند. بطوریکه حیدرالعبادی از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مهره کلیدی و موثر در خارج کردن نیروهای داعشی یاد می‌کند و خروج داعشی‌ها را مدیون مساعدت و شجاعت‌های این مرد بزرگوار می‌داند.

سرانجام در آبان ماه سال ۱۳۹۶ هجری شمسی، با مقاومت‌ها و رشادت‌های حاج قاسم سلیمانی نیروهای داعش از کشورهای عراق و سوریه عقب نشینی کرد که این امر مهم خوشحالی مردمان سوریه، عراق و کل منطقه را به همراه داشت.

زندگی حاج قاسم سلیمانی توامان با تهدید و خطر بود!

پس از مقاومت و دفع نیرو‌های داعشی، مقامات آمریکایی و صهیونیستی خشمگین شده و در صدد ترور قاسم سلیمانی بودند. از طرفی به دلیل اتهامات کذب، حاج قاسم سلیمانی را در بین اشخاص تحریم شده قرار دادند.

شهادت حاج قاسم سلیمانی
این سردار دلاور بارها توسط دشمنان قسم خورده نظام اسلامی تهدید و مورد سوءقصدهای ناموفق قرار گرفته بود که سرانجام در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، ماشین حامل حاج قاسم سلیمانی به همراه چند تن از دوستان (ابومهدی‌المهندس) مورد حمله قرار گرفت و زندگی پربار سردار دلها با شهادت در این کره خاکی به پایان رسید که آمریکا مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ خبرنگار ما بطور میدانی نظر چند نفر از افراد شهر همدان را در مورد شخصیت این بزرگ مرد را جویا شد و واکنش این افراد را اینگونه بیان کرد:

شایان ۲۱ ساله در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با شخصیت سردار دلها گفت: ترامپ با تصور اینکه با ترور سردار، وجهه‌ای در جهان و آمریکا در بین طرفداران خود کسب کند، مرتکب این عمل ناجوان‌مردانه شد.

وی افزود: حاج قاسم به هرچه گفت، عمل کرد. اگر دعوت به ایمان می‌کرد، خودش در صف اول بود، اگر دعوت به مبارزه می‌کرد، خودش پیشگام بود. کاش مسئولان الان هم اینگونه باشند تا به چشم خود جان فدا کردن جوانان را ببینند.

حمیدرضا دانشجوی ۳۱ ساله گفت: حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم، به جهانیان ثابت کرد که مردم ایران همانند حاج قاسم سلیمانی، روحیه ضد استکباری، ضد ظلم و استعماری دارند و با هر رنگ و سلیقه‌ای آرمان‌شان یکی است.

این دانشجو معتقد بود: یکی از اهدافی که من در فعالیت‌های فرهنگی و علمی خود دارم این است که به مسئولان کشور بگویم اگر مثل حاج قاسم رفتار کرده و از بحران‌ها فرصت بسازید، قطعا مثل او محبوب دل‌ها خواهید شد و خیلی از مشکلات کشور حل خواهد شد.

شبنم ۲۵ ساله از مکتب حاج قاسم می‌گفت و ادامه داد: این مکتب به دست مردم باایمان به نسل‌های بعد و مردم جهان منتقل خواهد شد.

وی همچنین افزود: فطرت‌های بیدار و حق‌طلب به خواست خدای متعال به سمت این مکتب آمده، همانطور که در جنگ نابرابر غزه معجزاتی نظیر موج اسلام‌گرایی جوانان اروپایی را می‌بینیم.

شبنم به مقاومت و بنیانگذاری آن توسط حاج قاسم اشاره کرد و یادآور شد: اگر مقاومت‌ها و شجاعت این ابر مرد نبود دنیا همچنان در گمراهی خود غوطه‌ور شده و راه طولانی حاکمیت ظلم بر مظلوم را در پی داشتیم.

مصطفی ۴۳ ساله درباره حاج قاسم گفت: او کارش را به خوبی انجام داد. این سردار و فرمانده شجاع به وظیفه خود که حراست از ایران و مقابله با دسیسه‌های خارجی علیه کشور بود به خوبی عمل کرد.

وی بیان کرد: تا قبل از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شجاعتش در سوریه و عراق، مردم در این سال‌ها فقط شعار دیده بودند اما او به خوبی نشان داد که چگونه می‌شود حرف‌ها را به عمل تبدیل کرد.

مصطفی ادامه داد: داعش آمده بود تا ریشه ایران و شیعه را بزند.اما سردار سلیمانی به خوبی جلوی آنها ایستاد و اجازه نداد وحشی‌های تروریست داعش، حتی ذره‌ای به کشور عزیزمان تعرض کنند و اتفاقی برای ما بیافتد.

وی افزود: در آن زمان شاید خیلی‌ها می‌گفتند چرا نیروهای ایران به سوریه و عراق رفته‌اند؟ اما امروز مشخص شد که دلیل اصلی دخالت ایران علی‌الخصوص سردار سلیمانی در ماجرای سوریه و عراق بیشتر کوتاه کردن دست دشمنان از این مناطق و بخصوص نجات کشور عزیزمان بود.

مصطفی در پایان یادآور شد: حاج قاسم به همه مسئولان کشور  یاد داد که در هر لباس و جایگاهی، چگونه می‌شود محبوب دل مردم شوند. او فداکاری و خودگذشتگی دوران جنگ را با خود به دهه ۹۰ آورده بود. همان رفتاری که برای برخی از مسئولان، در گذر زمان فراموش کرده و کنار گذاشته شده بودند.

خانمی ۳۲ ساله که از یکی از روستاهای شهرستان بهار که برای معالجه به شهر همدان، آمده بود با اشاره به محبوبیت سردار دلها در میان همه نسل‌ها، گفت: سردار قاسم سلیمانی خیلی‌ها را عاشق خود کرده بود. دختر من ۱۶ سال بیشتر ندارد اما به قدری سردار سلیمانی را دوست دارد که بعضی وقت‌ها فکر می‌کنم انگار سال‌هاست او را می‌شناسد.

وی ادامه داد: ای کاش همه جوان‌ها بدانند که ما چه سردار بزرگی را از دست داده‌ایم و مانند او شجاع و خدا ترس باشند، تا بتوانند از کشور عزیزمان در برابر دشمنان محافظت کنند.

روحانی ۳۸ ساله‌ای با بیان اینکه ما شخصیتی نظیر حاج قاسم سلیمانی که همواره به حضورش افتخار‌ می‌کردیم را از دست داده‌ایم، عنوان کرد: او انسانی بسیار ماهر و قدرتمند بود که در کشور نظیر او را کم داریم.

وی افزود: با شهادت این مرد بزرگ همه گفتند که کار جبهه مقاومت به پایان رسیده است اما این چنین نشد. خون شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث وحدت جبهه‌های مقاومت شد و دشمنان باید بدانند که پیروزی به جبهه مقاومت تعلق دارد.

این روحانی با اشاره به امنیت کشور ما که مرهون رشادت‌های سردار سلیمانی در فرای مرزهای این سرزمین تامین می‌شد، گفت: اگر از خودگذشتگی و دلیری‌های این سردار نبود الان معلوم نبود دشمنان نظام اسلامی چه بلایی به سر ما آورده بودند، الان وضعیت غم‌انگیز غزه گویای این مسئله است که دشمنانی مثل آمریکای جنایتکار و رژیم کودک‌کش صهیونیستی با ما همین کار را می‌کردند که امروز با فلسطین مظلوم می‌کنند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208688
  • دیدگاه‌ها برای سردار سلیمانی، نماد مقاومت و نابودی داعش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.