• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

سردار شهید همدانی از متخصص ترین فرماندهان در عملیاتهای جنگ بود

  • کد خبر : 25221
  • 15 مهر 1398 - 7:57
سردار شهید همدانی از متخصص ترین فرماندهان در عملیاتهای جنگ بود

رزمنده همدانی گفت: سردار شهید حاج حسین همدانی یکی از فرماندهان بزرگ در جنگ های نامتقارن در داخل و خارج از کشور بود که در تمام عملیات ها به طور تخصصی ورود پیدا می کرد و معمولا فرماندهی آنها را بر عهده داشت. به گزارش عصر همدان؛ علی اصغر حاجی بابایی یکی از رزمندگان همدانی […]

رزمنده همدانی گفت: سردار شهید حاج حسین همدانی یکی از فرماندهان بزرگ در جنگ های نامتقارن در داخل و خارج از کشور بود که در تمام عملیات ها به طور تخصصی ورود پیدا می کرد و معمولا فرماندهی آنها را بر عهده داشت.

به گزارش عصر همدان؛ علی اصغر حاجی بابایی یکی از رزمندگان همدانی است که سردار حاج حسین همدانی را می شناختند و به بیان خاطراتی از این سردار شهید پرداختند .

وی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: از سال ۵۸ که با حاج حسین در سپاه ورود پیدا کردیم و از آن به بعد در دادگاه انقلاب ایشان خدمت کردند و خاطره ای از آن دوران دارم که زمانی که حاج حسین صاحب فرزند شد به محل کار او آمدند و خبر فرزندار شدنش را دادند که حاج حسین گفتند کسی که فرزند داده خودش هم بزرگش می کند و سالها از این قضیه گذشت تا چند سال پیش در هتل قصر شیرین با هم‌ بودیم و بنده پسرش را ندیده بودم که سردار رو به پسرشان آقا وهب کردند و گفتند این همان کسی است که گفتم خدا خودش بزرگش می کند.

رزمنده همدانی اظهار داشت: در منطقه کردستان با حاج حسین حضور داشتم و در روزهای اول جنگ در سر پل ذهاب حاضر بودند و بعد از آن در عملیات ۷ شهریور سال ۶۰ نیز در عملیات فرماندهی را برعهده داشتند و ۵۰۰۰ نیروی ایرانی را که در محاصره دشمن بودند آزاد کردند.

وی عنوان کرد: بعد از تنگه کورک با حاج احمد متوسلیان و حاج همت به جنوب رفتند و تیپ محمدرسول الله را تشکیل دادند که مشارکتی از همدان و تهران بود و در ۲۶ دی ماه در منطقه ای در دزفول سازماندهی شد و در دوکوهه مستقر شدند و تیپ محمد رسول الله ساختار تشکیلاتی پیدا کرد.

وی با اشاره به موفقیت سردار همدانی در تمام عملیات ها گفت: شهید همدانی یکی از فرماندهان بود که به طور تخصصی وارد عمل می شد و معمولا لیدر و فرمانده بودند.

حاجی بابایی افزود: قبل از فتح خرمشهر سردار همدانی مجروح شدند که با وجود جراحت شدید از بیمارستان فرار کرده بود و در منطقه عملیاتی حضور یافت و با حاج احمد متوسلیان فرماندهی گردان ها را بر عهده داشتند و همین تلاش ها باعث پیروزی در عملیات بیت المقدس و در نهایت فتح خرمشهر شد.

این رزمنده همدانی با اشاره به رشادت های سردار شهید حاج حسین همدانی در سوریه گفت : وقتی به سوریه رفتند با توجه به دفاع از حرم حضرت زینب (س) سردار نیز با خانواده خود حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=25221
  • دیدگاه‌ها برای سردار شهید همدانی از متخصص ترین فرماندهان در عملیاتهای جنگ بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.