• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد/بی تدبیری با بی توجهی؟

  • کد خبر : 102846
  • 20 بهمن 1399 - 8:19
زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد/بی تدبیری با بی توجهی؟

تغییر رنگ محسوس شهرهای مختلف در کشور را باید زنگ خطر جدی پیک چهارم کرونا دانست که بیان این مسئله بسیار جدی است که چرا با وجود هشدارهای فراوان در چنین شرایطی قرار گرفتیم. به گزارش عصر همدان؛ از روز گذشته و با اعلام رنگ بندی های جدید کرونا شرایط بسیاری از شهرهای استان تغییر […]

تغییر رنگ محسوس شهرهای مختلف در کشور را باید زنگ خطر جدی پیک چهارم کرونا دانست که بیان این مسئله بسیار جدی است که چرا با وجود هشدارهای فراوان در چنین شرایطی قرار گرفتیم.

به گزارش عصر همدان؛ از روز گذشته و با اعلام رنگ بندی های جدید کرونا شرایط بسیاری از شهرهای استان تغییر کرد و چندین شهرستان در شرایط نارنجی و چند شهرستان نیز به شرایط زرد کرونایی قرار گرفتند.

کرونا که این روزها به یک قاتل سریالی تشبیه می‌شود هر روز هموطنان زیادی از ما می گیرد و در این بین با فوت دو پیشکسوت فوتبال که بر اساس ابتلا به نوع جهش یافته این بیماری جان خود را از دست دادند بار دیگر کووید ۱۹ بیش از پیش در کانون توجهات قرار گرفت.

تغییر رنگ محسوس شهرهای مختلف در کشور را باید زنگ خطر جدی پیک چهارم کرونا دانست که بیان این مسئله بسیار جدی است که چرا با وجود هشدارهای فراوان در چنین شرایطی قرار گرفتیم.

آیا بی تدبیری های مسئولین و تصمیم گیری های آنان باعث شده است که در انتظار پیک چهارم باشیم و یا بی توجهی مردم به شرایط کرونایی باعث این امر شده است.

با کمی تامل در وضعیت کشور در ماه های اخیر می یابیم که صف هایی که برای ثبت نام سجام و دریافت روغن ایجاد شد بی شک نقشی موثر در شیوع کرونا داشته است.

تدبیری که مسئولین سازمان سهام عدالت با اعلام یکباره زمان ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت سود سالانه، مردم را به دفاتر پیشخوان کشاند و ثمره آن تشکیل صف های طولانی و خطر جدی ابتلا به کرونا بود.

از طرف دیگر بی تدبیری در توزیع روغن مردم را به صف های فروش روغن کشاند و خطر ابتلا به این بیماری را دوچندان کرد.

در این بین باز شدن تالارها و شروع مجدد مجالس عروسی خود باعث ایجاد تجمعات مردمی شد و در حالی که اجازه فعالیت با ۳۰ درصد ظرفیت به تالارها داده شد اما بسیاری این امر را رعایت نکرده این مسئله نیز مزید علت بیماری کرونا در کشور شد.

در روزهایی که تعداد مبتلایان به کرونا در کشور شیب کاهشی به خود گرفته بود و از تعداد فوتی های این بیماری هر روز کاسته می شد رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب برخی افراد جامعه نیز کم شد و عدم استفاده از ماسک نیز چشمگیر شد.

از یک سو علی رغم شیوع کرونایی انگلیسی محدودیت های تردد هوایی با کشورهای انگلیسی نادیده گرفته شد و غرامت این امر از دست دادن دو ورزشکار محبوب کشورمان بود.

با وضعیت و اقداماتی دو ماه اخیر در صف های طولانی که بر اساس بی تدبیری ها دولتی صورت گرفت و بی توجهی که از جانب مردم در عروسی ها و اجتماعات صورت گرفت بعید نیست در هفته های آینده شاهد قرمز شدن بسیاری از شهرهای کشور باشیم.

واکسیناسیون ویروس کرونا نیز با توجه به واردات این واکسن از روسیه از هفته آینده آغاز می‌شود و که در گام نخست گروه‌های هدف و کادر بهداشت و درمان واکسینه می شوند اما نباید رعایت پروتکل های بهداشتی فراموش شود.

مسئولین و کارشناسان بهداشتی بارها هشدار داده اند که پیک چهارم کرونا خطرناکتر از پیک های قبلی است و با بی تدبیری ها دولتی و بی توجهی های مردمی شاید روزهایی سخت در انتظار ایرانیان باشد.

هر چند شرایط کسب و کار و زندگی در روزهای منتهی به پایان سال سخت شده است اما نباید فراموش کرد و که سلامتی اولویت اصلی است و همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و بی شک تصمیم گیری های مسئولین نقشی موثر در گذر از پیک‌ احتمالی چهارم کرونا را دارد.

محمد گل محمدی

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=102846
  • دیدگاه‌ها برای زنگ خطر پیک چهارم کرونا به صدا درآمد/بی تدبیری با بی توجهی؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.