• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

زائر تبریزی با بر دوش کشیدن ۳ علم عزای حسین(ع) شهر به شهر می‌رود تا به کربلا برسد

  • کد خبر : 126466
  • 07 شهریور 1400 - 8:32
زائر تبریزی با بر دوش کشیدن ۳ علم عزای حسین(ع) شهر به شهر می‌رود تا به کربلا برسد

در آستانه اربعین حسینی، اولین زائر پیاده‌ای اهل تبریز ‌ ۳ علم عزای حسین(ع) را بر دوش گرفته و مسیر عشق را می‌رفت، لحظاتی را در شهر و دیار بزرگ‌مرد تاریخ سید جمال‌الدین اسدآبادی میهمان شد. به گزارش عصرهمدان؛ “کربلا منتظر ماست بیا تا برویم”؛ جمله‌ای که این روزها در آستانه اربعین حسینی بیشتر به […]

در آستانه اربعین حسینی، اولین زائر پیاده‌ای اهل تبریز ‌ ۳ علم عزای حسین(ع) را بر دوش گرفته و مسیر عشق را می‌رفت، لحظاتی را در شهر و دیار بزرگ‌مرد تاریخ سید جمال‌الدین اسدآبادی میهمان شد.

به گزارش عصرهمدان؛ “کربلا منتظر ماست بیا تا برویم”؛ جمله‌ای که این روزها در آستانه اربعین حسینی بیشتر به ذهن و زبانمان می‌رسد و دلمان را هوایی می‌کند، به‌قدری که با هر نوحه و حرف‌وحدیثی از سیدالشهدا هرلحظه دلمان برای حرمش پر می‌کشد، اما باوجود شرایطی که ویروس منحوس کرونا فراهم کرده، مفهوم آن و انجامش بسی دشوار شده است.

اما واقعاً شاید این ما هستیم که خود را در پستوی “نمی‌شودها” حبس کرده‌ایم و در این میان زائرانی هستند که هنوز به عشق حسین علم به دوش می‌گیرند و لنگ‌لنگان به‌طرف حرم می‌روند.

امروز ۱۹ محرم، در آستانه اربعین حسینی، اولین زائر پیاده‌ که برای حسینی شدن ۳ علم را بر دوش گرفته بود و مسیر عشق را می‌رفت، لحظاتی را در شهر و دیار بزرگ‌مرد تاریخ سید جمال‌الدین اسدآبادی میهمان شد و به دعوت مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ما هم برای عرض ادب با زائر کربلا و تهیه گزارشی فرصت را غنیمت شمردیم.

کارم بر دوش کشیدن علم عزای حسین(ع) است

آقای علیرضا حیدرزاده، زائر عاشقی که لباسی با نام مقدس حضرت رقیه(س) بر تن دارد و به قول خودش سال‌هاست با کاروان قدم زدن در مسیر کربلا کارش است، امسال به‌تنهایی با بر دوش کشیدن ۳ علم با پرچم سیاه و سبز یا حسین(ع) و دو پرچم دیگر متبرک به حرم‌های حضرت معصومه(س) و حرم امام رضا(ع) راهی کربلای معلا است.

این زائر کربلا که اهل تبریز است، با همان لهجه شیرین ترکی می‌گوید: امسال به عشق حسین(ع) به دل جاده زدم و البته هیچ‌وقت از شهر عبور نمی‌کنم چراکه عجله برای رسیدن به حرمش در من بسیار است.

وی می‌گوید: از روز عاشورا در قم این سه علم را به یاد سیدالشهدا ع بر دوش کشیدم و تا به امروز درحرکت بودم و به امید خدا تا کربلا می‌روم.

حرکت زائر حسینی در راستای برافراشتن پرچم سیدالشهداست

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد هم در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه آقای علیرضا حیدرزاده و سالیان سال علم کش حضرت سیدالشهداست، اظهار کرد: این زائر کربلا که اهل تبریز است، مسیر خود را از قم با شعار ” یل یاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی ” شروع کرده است.

وی گفت: باوجودی که شرایط کرونا تردد کاروان‌های عتبات عالیات را محدود کرده اما هنوز عاشقان دلداده‌ای به امام حسین(ع) در این مسیر به‌صورت نمادین هستند که بگویند پرچم حضرت سیدالشهدا برافراشته است و با نابودی کرونا بیش‌ازپیش ادامه‌دار خواهد بود.

به گزارش عصر همدان؛ به امید روزی که دیگر کرونا نباشد و بازهم شاهد عبور زائران حسینی و برپایی موکب‌های عزاداری در همه شهرهای ایران باشیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126466
  • دیدگاه‌ها برای زائر تبریزی با بر دوش کشیدن ۳ علم عزای حسین(ع) شهر به شهر می‌رود تا به کربلا برسد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.