• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
1

رکود عجیبی بر بازار نوشت افزار حاکم است/وجود دست های پشت پرده برای ضربه زدن به تولید داخلی

  • کد خبر : 82141
  • 12 شهریور 1399 - 12:09
رکود عجیبی بر بازار نوشت افزار حاکم است/وجود دست های پشت پرده برای ضربه زدن به تولید داخلی

وضعیت بلا تکلیف سال تحصیلی آینده و عدم شور و شوق دانش آموزان برای خرید نوشت افزار، رکود را در این بازار رقم زده و واردات بی رویه اجناس چینی همچنین فروش مجازی کتاب های درسی شرایط را برای فعالان صنف لوازم التحریر وخیم کرده است. باپیچیدن بوی ماه مدرسه، فصل اوج کار فروشندگان و […]

وضعیت بلا تکلیف سال تحصیلی آینده و عدم شور و شوق دانش آموزان برای خرید نوشت افزار، رکود را در این بازار رقم زده و واردات بی رویه اجناس چینی همچنین فروش مجازی کتاب های درسی شرایط را برای فعالان صنف لوازم التحریر وخیم کرده است.

باپیچیدن بوی ماه مدرسه، فصل اوج کار فروشندگان و تولید کنندگان نوشت افزار، خبرنگار عصر همدان به سراغ عباس ستاره رئیس اتحادیه لوازم التحریر استان همدان رفت تا حال و روز بازار نوشت افزار را جویا شود.

ستاره در خصوص ارزیابی بازار لوازم التحریر در آستانه سال تحصیلی جدید گفت: به علت وضعیت خاص سال تحصیلی آینده که از ۱۵ شهریور بطور نیمه حضوری و نیمه مجازی و همچنین در بستر عدم وجود قوانین منسجم، آغاز می شود، وضعیت بازار لوازم التحریر بسیار به هم ریخته است.

وی با بیان اینکه انبار های نوشت افزار پر هستند و تولیدات داخلی هم در حال ورود به بازار است، افزود: به علت نبود تقاضا امسال واردات به طرز چشم گیری کاهش پیدا کرده اما باز هم مختصر وارداتی از چین داریم.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر با تاکید بر اینکه بهتر است مردم به اجناس تولید داخل اقبال نشان دهند، ادامه داد: کیفیت و طراحی دفاتر ایرانی بسیار عالی است؛ ایران همچنین از جمله بهترین تولیدکننده های مداد باکیفیت بوده اما قیمت ارزان تر اجناس چینی و دست های پشت پرده برای تداوم واردات این اجناس، باعث ضربه بر پیکره تولید داخلی می شود.

ستاره در خصوص نحوه ی اخذ مالیات گفت: زمانی که عرضه کتب درسی به عهده ی بازار لوازم التحریر بود کتاب فروشان از پرداخت مالیات معاف بودند؛ اما با طرح توزیع کتب به صورت ثبت نام رایانه ای، رونق از بازار لوازم التحریر گرفته و مالیات به این بازار افزوده شد.

وی در ادامه گفت: با وجود وخامت بازار در این صنف و با توجه به حالت خدماتی شغل فروش نوشت افزار، گرفتن مالیات این چنینی منصفانه نیست و اگر شرایط به همین منوال پیش برود خیلی از فروشندگان اقدام به تغییر شغل می کنند.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر با تاکید بر اینکه ما انتظار داریم دولت به اصل ۴۴ یعنی خصوصی سازی اهمیت بیشتری بدهد، گفت: در این خصوص به طور وارونه ای کار از بخش خصوصی گرفته شده و به بخش دولتی واگذار شده است.

ستاره علت رکود بازار نوشت افزار را خرید رایانه ای کتب درسی دانست و ادامه داد: در گذشته شور و نشاط خرید کتاب، دانش آموزان را به بازار می‌کشاند و باعث گرم شدن تنور صنف نوشت افزار می‌شد. اما حالا شور و نشاط از بازار و محصلان گرفته و همچنین تهیه کتاب برای آموزگاران بسیار دشوار شده است.

وی با اشاره به جمعیت ۲۰ هزار نفری فعال در صنف نوشت افزار گفت: متاسفانه در شرایط کنونی همه‌ی فروشندگان لوازم التحریر به انضمام خانواده هایشان با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر ادامه داد: ما برای برگرداندن رونق به بازار نوشت افزار تمام تلاشمان را می‌کنیم و حتی به ارگان های مربوط شکایت برده ایم و از مسئولین تقاضا داریم کتاب درسی و به همراه آن نشاط و پویایی را به بازار لوازم التحریر باز گردانند.

انتهای پیام/رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82141
  • دیدگاه‌ها برای رکود عجیبی بر بازار نوشت افزار حاکم است/وجود دست های پشت پرده برای ضربه زدن به تولید داخلی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.