• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مفتح خبر داد؛

روند ثبت جهانی گردوی تویسرکان در مراحل پایانی

  • کد خبر : 197204
  • 21 شهریور 1402 - 17:38
روند ثبت جهانی گردوی تویسرکان در مراحل پایانی
نماینده مردم تویسرکان در مجلس خواستار ورود جدی متولیان امر در وزارتخانه جهاد کشاورزی برای بررسی علل بیماری درختان گردو شد و گفت: به همین علت با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی به تویسرکان، موضوع مطرح شد تا راهکارهای علمی برای رفع این مشکل ارایه شود.

به گزارش عصر همدان:«محمدمهدی مفتح» در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین زنجیره تولید پیوندک و نهال گردو پیوندی گواهی شده خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار رودآور؛ گفت: با پیگیری های انجام شده خوشبختانه در آخرین مراحل روند ثبت جهانی گردوی این شهرستان در فائو یا همان سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ثبت جهانی گردو در برندسازی این محصول استراتژیک تویسرکان بسیار مؤثر، اظهار کرد: بازدید بازرسان فائو انجام شده و به حقیقت مردمان سخت کوش شهرستان طلای سبز ایران، لیاقت این را دارند تا محصول تولیدیشان که در زندگی آنان اثرگذار است به عنوان محصولی جهانی ثبت شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در ادامه گفت: امیدواریم باغداران به سمت سرشاخه کاری حرکت مثبتی داشته باشند تا با مقاوم سازی درختان گردو شاهد افزایش کیفی و کمی این محصول در شهرستان باشیم.

مفتح با بیان اینکه بزرگترین زنجیره تولید پیوندک و نهال گردو پیوندی گواهی شده خاورمیانه مختص تویسرکانی ها است، تصریح کرد: خوشبختانه ظرفیت های خوبی برای صادرات نهال گواهی شده گردو به سراسر کشور در تویسرکان فراهم شده است.

وی خواستار ورود جدی متولیان امر در وزارتخانه جهاد کشاورزی برای بررسی علل بیماری درختان گردو شد و عنوان کرد: به همین علت با دعوت از وزیر جهاد کشاورزی به تویسرکان، موضوع مطرح شد تا راهکارهای علمی برای رفع این مشکل ارایه شود.

انتهای پیام /ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197204
  • دیدگاه‌ها برای روند ثبت جهانی گردوی تویسرکان در مراحل پایانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.