• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

روز قدس خونین در همدان

  • کد خبر : 67245
  • 02 خرداد 1399 - 12:18
روز قدس خونین در همدان

۳۸سال پیش در چنین روزی چادرهای نماز و سجاده های خونین و کفش های رها شده در استادیوم آزادی همدان که امروزه به نام قدس مزین شده پلیدی دشمن را در روز قدس بیش از پیش نمایان کرد. به گزارش عصر همدان؛ هر کدام از اماکن ورزشی و عمومی هر شهری یادآور خاطرات تلخ و […]

۳۸سال پیش در چنین روزی چادرهای نماز و سجاده های خونین و کفش های رها شده در استادیوم آزادی همدان که امروزه به نام قدس مزین شده پلیدی دشمن را در روز قدس بیش از پیش نمایان کرد.

به گزارش عصر همدان؛ هر کدام از اماکن ورزشی و عمومی هر شهری یادآور خاطرات تلخ و خوشی است که برای مردم آن شهر ارزشمند است.

استادیوم قدس همدان یکی از مکان های ورزشی شهر همدان است که محل اعزام کاروان های راهیان نور و وداع شهدای ورزشکار مدافع حرمی چون سردار شهید علیرضا شمسی پور است.

قهرمانان و ورزشکاران همدانی هر کدام خاطرات تلخ و شیرینی را از این ورزشگاه دارند.

در جمعه آخر ماه رمضان سال ۱۳۶۱ یکی از تلخ ترین خاطرات این استادیوم رقم خورد و چادرهای خونین و کفش های پراکنده نمازگران و سجاده های رها شده سرتاسر استادیوم را پوشانده بود.

کریم مطهری یکی از نمازگزارانی که در آن زمان  استادیوم حضور داشته در گفتگو با  خبرنگار ما گفت: هر وقت قرار بود که مردم در زمان دفاع مقدس در مراسمی چون ۲۲ بهمن ماه و روز قدس تجمع کنند توسط دشمن بعثی تهدید می شدند.

وی با بیان اینکه دشمن هر بار از رادیو اعلام می کرد تجمعات را بمباران می کند افزود: ابن امر حضور و شور و اشتیاق مردم را بیشتر می کرد و حضور پر رنگ تری در صحنه داشتند.

مطهری با تاکید بر اینکه مردم امتحان خود را پس داده بودند افزود: یکی از این ایام روز قدس بود که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۱نمازگزاران برای ادای نماز جمعه در استادیوم آزادی حضور یافته بودند.

این رزمنده دفاع مقدس عنوان کرد: بانوان با چادرهای نماز سجاده های خود را پهن کرده بودند و نمازگزاران همگی منتظر اقامه نماز بودند که ناگهان صدای مهیبی آمد و مردم پراکنده شدند.

وی ادامه داد: چادرهای نماز خونین و سجاده های پراکنده صحنه عجیبی را رقم زده بود و نمازگزاران همگی نگران و اعضای خانواده خود را گم کرده بودند.

فرمانده گردان شهدای غواص افزود: مادرم در این مراسم حضور داشت و ما بعد از چند ساعت که دنبالش بودیم نتوانستیم پیدایش کنیم و فقط چادر او در استادیوم پهن بود و فکر می کردیم به خیل شهدا پیوسته است.

وی گفت: بعد از چند ساعت خودش به منزل آمد و تا عصری در همانجا مانده بود تا به آسیب دیدگان کمک کند.

به گزارش عصر همدان؛ ۸۰ همدانی در این بمباران به شهادت رسیدند و یک هزار نفر مجروح می شوند به همین منظور  آیت الله نوری همدانی به عنوان نماینده امام خمینی در همدان سه روز عزای عمومی اعلام می کند و پس از آن نام این استادیوم از آزادی به قدس تغییر پیدا می کند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=67245
  • دیدگاه‌ها برای روز قدس خونین در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.