• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

رنگ آمیزی خط به جا مانده از نام و نشان شهدای اسدآباد

  • کد خبر : 71345
  • 27 خرداد 1399 - 12:11
رنگ آمیزی خط به جا مانده از نام و نشان شهدای اسدآباد

این روزها که شاید برخی شهدا را به فراموشی سپرده اند، خادمانی در مؤسسه راویان فتح و هیأت رزمندگان اسدآباد، با در دست داشتن قلم و رنگی، سنگ نوشته های مزار شهدا را رنگ می‌زنند تا نکند کمرنگ شود، خط به جا مانده از نام و نشان شهدا در میان مردم! به گزارش عصر همدان؛ […]

این روزها که شاید برخی شهدا را به فراموشی سپرده اند، خادمانی در مؤسسه راویان فتح و هیأت رزمندگان اسدآباد، با در دست داشتن قلم و رنگی، سنگ نوشته های مزار شهدا را رنگ می‌زنند تا نکند کمرنگ شود، خط به جا مانده از نام و نشان شهدا در میان مردم!

به گزارش عصر همدان؛ شهدا دارای ارزش‌های والا و تمام نشدنی هستند که تا همیشه مدیون و مرهون از خودگذشتگی‌شان هستیم و بایستی از هر آنچه در توان داریم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطرشان مایه بگذاریم.

در عصری که قرار داریم عده ای گویی از شهدا و حتی روحیه شهادت طلبی فاصله زیادی گرفته اند اما همه خوب می‌دانیم دنیای زودگذر امروز پر است از آدم هایی که انسانیت و فانی بودن دنیا را خوب درک کرده اند و تنها به فکر توشه آخرت هستند.

این بار مؤسسه ای به نام راویان فتح با همکاری هیئت رزمندگان اسلام عترت واحد خواهران شهرستان اسدآباد متفاوت تر از همیشه گام در عرصه ارزشی برداشتند که شاید ذهن های خیلی کمی به آن سو کشیده شود.

خادمان شهدا در این مؤسسه و هیأت در این روزهای کرونایی و سخت که هرکس جان و سلامتی خود را باارزش می‌داند و آن را به راحتی به خطر نمی‌اندازد، با حضور در مزار شهدا و رنگ کاری نوشته سنگ قبور شهدا یاد و خاطرشان را گرامی داشتند.

چادرها و صورت های رنگ شده خواهران و برادران خادم گواه از خلوص نیت در کارشان می‌داد، آنچنان که بی مهابا و مخلص هر کدام قوطی رنگ بر دست و با قلمو بر مزار شهیدی نشسته و با دقت تمام نوشته ها رنگ می‌زدند تا نکند کمرنگ شود، خط به جا مانده از نام و نشان شهدا در میان مردم!

اما این بار  خبرنگار عصر همدان به ارائه گزارشی از این اقدام مخلصانه و ارزشی خادمان شهدا اکتفا نکرد، بلکه درخواست حضور نماینده مردم اسدآباد در مجلس را برای ارزش نهادن بر این کار ارزشی و هنرمندانه و البته دلگرمی دادن و نشستن در پای صحبت خادمان شهدا مطالبه کرد که با گشاده رویی نماینده مواجه شد.

مسئول موسسه راویان فتح شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه این موسسه در سال ۹۳ آغاز به کار کرده است، گفت: ما در این مؤسسه فعالیت های فرهنگی متنوعی را از قبیل راهیان نور، مراسم تاسوعا و عاشورا، ثبت‌نام و اعزام خادمین شهدا، برگزاری یادواره شهدا، جشن تولد شهید ابراهیم هادی، شهید حججی، نمایشگاه کتاب، اردوی جهادی، برگزاری مراسم شب های قدر و وداع با رمضان و دعای عرفه در مزار شهدا انجام داده ایم.

حجت الاسلام سلمان کرزه ای با اشاره به شیوع ویر س کرونا، گفت: خادمان شهدا در این مؤسسه در مبارزه با ویروس کرونا کارهای مانند دوخت ماسک و جمع آوری و توزیع کمک های مؤمنانه را داشتند.

وی با اشاره به اقدام اخیر این مؤسسه در رنگ آمیزی سنگ نوشته های مزار شهدای شهر اسدآباد، گفت: خدمت برای شهدا و در راه آنان مختص قشر خاصی نیست و همه مردم ما عاشق شهدا هستند و هرکسی خالصانه و بدون ریا در خدمت شهدا کار کند، مردم او را دوست دارند.

مسئول موسسه راویان فتح شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بسیاری از کارهای بر زمین مانده را خادمان شهدا انجام می‌دهند، گفت: ما خادمین شهدای راویان فتح سراغ کارهایی می‌رویم که به هر دلیلی بقیه سراغ آن نمی روند یا کمتر می روند و یکی از این کارها رنگ آمیزی قبور شهدا بود.

وی گفت: وضعیت سنگ قبور شهدا نشان می داد که سال ها یک رنگ ساده به آنها زده نشده، و ما خادمان شهدا تصمیم گرفتیم که با رنگ آمیزی سنگ نوشته ها نام آنها را زنده نگه داریم.

کرزه ای با بیان اینکه خادمان شهدا رنگ آمیزی سنگ نوشته های مزار شهدا را با الگوگیری از سنگ تراشی یاد گرفتند، افزود: خادمان با جمع آوری اندک هزینه ای رنگ و لوازمات رنگ آمیزی را خریداری کردند.

وی با بیان اینکه کار رنگ آمیزی سنگ نوشته های قبور شهدا را با قرائت حدیث کسا آغاز کردیم، افزود: در این زمینه رئیس اداره تبلیغات علاوه بر یک وعده غذا به خادمان شهدا خود نیز مشغول رنگ آمیزی سنگ ها شدند.

مسئول موسسه راویان فتح شهرستان اسدآباد از همکاری شهرداری و هیئت رزمندگان واحد خواهران تشکر کرد.

وی با بیان اینکه خدمت به شهدا منتی ندارد، یادآور شد: گلایه ما از آنجاست که برخی مسئولان نه تنها به ما کمک نکردند بلکه سنگ اندازی در کار ما هم دارند.

کرزه ای با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مؤسسه راویان فتح اسدآباد برای ادامه فعالیت وجود یک مکان است، گفت: چند ماهی است صحبت شده که حسینیه بهشت زهرا برای انجام فعالیت در اختیار این مؤسسه قرار بگیرد که تاکنون این امر محقق نشده است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در حاشیه بازدید از این اقدام ارزشی خادمان شهدای هیأت رزمندگان و مؤسسه راویان فتح در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: خدمت به شهدا و در راه آنان خدمت در راه خداست و اقدام خادمان شهدا در رنگ آمیزی نوشته های سنگ قبور شهدا یک کار ارزشمند و بزرگ است.

کیومرث سرمدی افزود: نیت خادمان شهدا آنان را خسته نمی کند و البته ما هم کمک می‌کنیم که با مرتفع شدن مشکلات آنان مکان و محلی برای فعالیت این مؤسسه به صورت دائمی انجام شود.

وی تصریح کرد: نهادهای این چنینی که مردمی و با روحیه جهادی و سمت و سوی کار ارزشی هستند علیرغم کمبود امکانات و بی توجهی ها باز هم با یاد شهدا در این مسیر گام می نهند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در این بازدید برای پیگیری ایجاد محلی در زمینه فعالیت این مؤسسه و فعالیت بیشتر آنان قول مساعد داد.

لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71345
  • دیدگاه‌ها برای رنگ آمیزی خط به جا مانده از نام و نشان شهدای اسدآباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.