• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

رمضان، ماهی به بلندای یک عمر

  • کد خبر : 109666
  • 25 فروردین 1400 - 12:54
رمضان، ماهی به بلندای یک عمر

ماه مبارک رمضان را ماه مهمانی خدا گویند، ماه بهار قرآن، ماه تقرب. رمضان آخرین فرصت بعد از گذشت یازده ماه است برای آشتی و بازگشت. به گزارش عصر همدان؛ حلول ماه مبارک رمضان، ورود مردم به شهری است برای تجارت با خدا. بعد از ماه ها تجارت با اهل دنیا و مشغولیت های مادی […]

ماه مبارک رمضان را ماه مهمانی خدا گویند، ماه بهار قرآن، ماه تقرب. رمضان آخرین فرصت بعد از گذشت یازده ماه است برای آشتی و بازگشت.

به گزارش عصر همدان؛ حلول ماه مبارک رمضان، ورود مردم به شهری است برای تجارت با خدا. بعد از ماه ها تجارت با اهل دنیا و مشغولیت های مادی گویی تکه ای از بهشت به سوی انسان می آید به نام شهر الله تا مردم جهان نفسی تازه کنند از دوری ها و از گناه ها.

در این ماه و در این فرصت خداوند گویی می‌خواهد هر طور که شده این انسان دور شده را نزدیک کند. همه چیز را می خرد هر عملی حسنه و ثواب است حتی نفس کشیدن، خوردن و خوابیدن. هر حسنه ای هزار برابر است اگر یک آیه از قرآن را تلاوت کنی به قدر یک ختم قرآن محاسبه می شود. گام هایی که به سوی مسجد برداشته می شود گام هایی به سوی بهشت است و هر کدام عجر معنوی خاص خودش را دارد راه بندگی باز و در های رضوان گشوده است.

بر ما سفارش شده هنگام ورود به ماه مبارک رمضان فرض کنیم این اولین رمضانی است که می بینیم و همچنین آخرین رمضانی که درک می کنیم.

یک ماه رمضان با بزرگ نمایی هر عمل حسنه و مباح و همچنین رفع موانع تقرب می تواند بر طرف کننده‌ی تمام کاستی های گذشته‌ی و رفع کننده‌ی تمام نواقص روحی انسان باشد. هر رمضان از عمر یک انسان می تواند مبدا تحول و حجرت یک فرد از خود قبلی اش به یک نفس تازه باشد و پایان آن عید فطری باشد که شخص با بازگشت به فطرت خود عمری تازه را از سر بگیرد.

این است که می گویند یک ماه رمضان می تواند به بلندای یک عمر پر از دستگیری برای بک شخص باشد و مهم ترین عامل بهره برادری از این فرصت بزرگ اهتمام، تکاپو و اهمیت داشتن برداشت از این ماه است.

فرصت سحر های زیبای ماه رمضان فرصت های طلایی و بی بدیلی است که در کلام رهبر معظم انقلاب اینگونه جلوه می کند «اگر ماها از سحر استفاده نکنیم در این دنیای شلوغ وقت دیگری نداریم برای خلوت با خودمان با دلمان و با خدای خودمان» بله رمضان ماه خلوت با دل است، ماه شب های قدر. آن شب ها که از هزار ماه بهتر است، آن شب های روشن که مردم خسته از دنیا، خدای خود را به هزار نام می‌خوانند تا از ظلمت نفس خود رهایی یابند و باز در آغوش خالق مهربان ماوا گیرند.

بله ماه رمضان ماهیست به روشنی و به بلندای یک عمر.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=109666
  • دیدگاه‌ها برای رمضان، ماهی به بلندای یک عمر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.