• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان تاکید کرد:

رشد صادرات محصولات صنعتی در همدان

  • کد خبر : 201775
  • 30 مهر 1402 - 18:23
رشد صادرات محصولات صنعتی در همدان
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه میزان صادرات استان در بخش صنعت در دو سال پیاپی رشد داشته است گفت: این میزان رشد نشان از جلوگیری از خام‌فروشی صنایع معدنی دارد.

به گزارش عصر همدان احمد شانیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در استان بیش از ۱۱۰ قلم کالا با مقصد صادراتی ۱۹ کشور به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار صادر شده است اظهار کرد: عراق، چین و کشورهای حوزه خلیج فارس بیشترین مقصد صادراتی استان به شمار می‌روند.

وی گفت: خوشبختانه فضای دیپلماسی اقتصادی کشور به نفع رشد صادرات شده و از همین رو تعداد بازارهای ایجاد شده بیش از بازارهای از دست رفته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره مسائل و مشکلات این حوزه یادآور شد: تعهد ارزی از مشکلاتی است که گریبان‌گر صادرکنندگان شده به نحوی که برای صادرات با چالش روبرو شدند و اغلب کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان تعلیق شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود برخی مشکلات، میزان صادرات استان در بخش صنعت طی دو سال پیاپی رشد داشته به نحوی که نیمه اول امسال ۳۵ درصد رشد نسبت مدت مشابه سال پیش را شاهد بودیم.

شانیان اضافه کرد: این میزان رشد نشان از جلوگیری از خام‌فروشی صنایع معدنی دارد تا صنایع معدنی با ارزش افزوده صادر شود.

وی اظهار کرد: رشد صادرات بخش صنعت در برخی از صنایع مشهود است همچون صنعت شیشه که در نیمه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۰ برابر رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان تاکید کرد: اقدامات درخور ولو کوتاه‌مدت در حوزه صادرات انجام شده تا محصولات استان صادرات‌محور شود.

وی بسترسازی و زیرساخت‌های لازم به منظور توسعه صادرات نیز در حال انجام است به طور مثال دعوت رایزن‌ها و سفیرهای کشورهای مختلف، اعزام هیات‌های تجاری و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی را بخشی از این اقدامات برشمرد.

شانیان تصریح کرد: شناساندن نام همدان و محصولات این استان به سایر نقاط از اهداف بلندمدت مجموعه به شمار می‌رود که همچون یک دغدغه مهم در دستور رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در فضای کوتاه مدت شاهد رشد صادرات استان هستیم بیان کرد: با راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان، مهمترین ماموریت رکن اقتصادی و بسترسازی همچنین مراودات تجاری استان با سایر کشورها خواهد بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه با تاکید بر اینکه رشد صنعت بسته‌بندی در توسعه صادرات نقش بسزایی دارد گفت: کار اصلی صادرات توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و وظیفه ما نیز حمایتی و تسهیل‌گری و موضوع نظارتی است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=201775
  • دیدگاه‌ها برای رشد صادرات محصولات صنعتی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.