• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

رسانه ها و خبرنگاران برای جلوگیری از شیوع کرونا به کمک بیایند

  • کد خبر : 87918
  • 19 مهر 1399 - 13:28
رسانه ها و خبرنگاران برای جلوگیری از شیوع کرونا به کمک بیایند

نشست خبری فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار با اصحاب رسانه و خبرنگاران به جهت تشریح وضعیت بهار در شیوع بیماری کرونا صبح امروز در اداره ارشاد بهار برگزار شد و احسان قنبری در این نشست خبری از خبرنگاران خواست که برای جلوگیری از شیوع کرونا به کمک بیایند. […]

نشست خبری فرماندار، مدیر شبکه بهداشت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهار با اصحاب رسانه و خبرنگاران به جهت تشریح وضعیت بهار در شیوع بیماری کرونا صبح امروز در اداره ارشاد بهار برگزار شد و احسان قنبری در این نشست خبری از خبرنگاران خواست که برای جلوگیری از شیوع کرونا به کمک بیایند.

به گزارش عصر همدان، احسان قنبری، فرماندار بهار در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به تشریح وضعیت شیوع بیماری در شهرستان بهار پرداخت و اذعان داشت: طبق آمار اعلام شده تا روز گذشته ۲۴ نفر مبتلا به بیماری کرونا در بیمارستان آیت الله بهاری بستری بودند که هر روز بر این تعداد افزوده می شود.

احسان قنبری افزود: برای آگاهی مردم باید از ظرفیت همه رسانه های شهرستان و فضای مجازی استفاده کنیم تا بتوانیم با آگاهی بخشی مردم از شیوع بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

وی با بیان این مطلب که امروز باید ماسک به جزء لاینفک زندگی ما تبدیل شود اظهار داشت: از امروز بازرسی ها در سطح شهرستان تشدید شده و سه تیم بازرسی برای بازدید از اصناف و اماکن مختلف اعزام شده اند و مقرر شده با همکاری شهرداری ها در میادین اصلی هر شهر ماسک با نرخ دولتی ۱۲۰۰ تومان بین شهروندان توزیع شود.

وی با اشاره به سخنان استاندارد گفت: با هرگونه تجمع برخورد می شود و کسانی که سبب تجمع مردم شوند برخورد صورت خواهد گرفت و لذا همه امکانات ادارات به کار گرفته می شود تا نظارت بیش از پیش صورت گیرد.

وی همچنین به احترام به ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: دیده شده که برخی ادارات درب اداره را بسته و تنها از یک پنجره پاسخگوی ارباب رجوع هستند ، این بی احترامی به مراجعه کنندگان است و به این ادارات تذکر لازم داده شده است که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی پاسخگوی مراجعه کنندگان باشند.

در ادامه دکتر به نشان، مدیر شبکه بهداشت بهار نیز به تشریح وضعیت کنونی شهرستان پرداخت و اظهار داشت: کرونا یک بیماری پیچیده از نظر گسترش و شدت است و در این شرایط نه می توانیم مردم را از آن بترسانیم و نه می توانیم مردم را بی خیال آن کنیم ،بلکه باید در پی آگاهی در عین آرامش باشیم.

به نشان ادامه داد: ما باید از تجمعات اضطراری بپرهیزیم و سبک زندگیمان را متناسب با آن تغییر دهیم، در ابتدا ماسک توصیه نمی شد، اما الان یافته ها نشان می دهد که ماسک در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است.

وی همچنین گفت: در عصر حاضر دولتها نقش چندانی در کاهش این بیماری نمی توانند داشته باشند بلکه نقش فردی و بدنه اجتماع در پیشگیری از بیماری بسیار بیشتر است.

در ادامه این نشست به برخی تجمعات غیر ضروری که در روزهای گذشته در سطح شهرستان داشتیم اشاره شد و برخی مراکز که پروتکل ها در آنها رعایت نمی شوند از سوی خبرنگاران نام برده شد.

همچنین به آمار بالای ابتلای زنان خانه دار در شهرستان اشاره شد و خبرنگاران خواستار اعلام عمومی از طریق بلندگو در شهر جهت جلوگیری از اجتماع افراد و بانوان در مقابل درب منازل و کوچه ها شدند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=87918
  • دیدگاه‌ها برای رسانه ها و خبرنگاران برای جلوگیری از شیوع کرونا به کمک بیایند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.