• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

رزن، درگزین و سردرود پیشتاز اقدامات جهادی است/ جوانانی که رقابت انتخاباتی را به پویش کمک به مقابله با کرونا بدل کردند

  • کد خبر : 59543
  • 23 فروردین 1399 - 12:49
رزن، درگزین و سردرود پیشتاز اقدامات جهادی است/ جوانانی که رقابت انتخاباتی را به پویش کمک به مقابله با کرونا بدل کردند

در شهرستان های رزن و درگزین نیز روحیه همدلی، جهاد و همکاری برای رفع گرفتاری از بندگان خدا یک اصل بوده است که رهاورد چنین مردمانی خاطرات شیرین از ایثار آنان در زمان دفاع مقدس در حمایت از رزمندگان اسلام و سایر بحران ها است و در واقع رزن، درگزین و سردرود پیشتاز اقدامات جهادی […]

در شهرستان های رزن و درگزین نیز روحیه همدلی، جهاد و همکاری برای رفع گرفتاری از بندگان خدا یک اصل بوده است که رهاورد چنین مردمانی خاطرات شیرین از ایثار آنان در زمان دفاع مقدس در حمایت از رزمندگان اسلام و سایر بحران ها است و در واقع رزن، درگزین و سردرود پیشتاز اقدامات جهادی بودند.

به گزارش عصر همدان؛ در همه مشکلات و سختی هایی که کشور عزیزمان با آن روبرو بوده روحیه ایثارگری و فداکاری مردمی به عنوان عامل اصلی و نقطه اتکا خود را برجسته کرده و نمایشی از بزرگی ملت ایران شده است.

از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی بوده است که توانسته در بحران های بزرگ و کوچک مایه آرامش و دلگرمی برای اقشار مختلف مردم باشد.

قطعا به همین دلیل است که امامین انقلاب همواره بر روحیه تعاون و همکاری مردم در مشکلات تاکید کرده اند.

در شهرستان های رزن و درگزین نیز روحیه همدلی و همکاری برای رفع گرفتاری از بندگان خدا یک اصل بوده است.

رهاورد چنین مردمانی در شهرستان خاطرات شیرین از ایثار آنان در زمان دفاع مقدس و در حمایت از رزمندگان اسلام بوده است.

مردمان متدینی که در روزهایی سختی به کمک نظام برای مدیریت بحران ها شتافته و سربلند از تمام مشکلات بیرون آمده اند.

برای نمونه می توان به اقدامات عظیم مردمی در پشتیبانی از رزمندگان در دفاع مقدس اشاره کرد.

در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله سال های گذشته در نقاط مختلف کشور نیز این مردم رزن و درگزین بودند که بسیج عمومی امکانات خود به یاری هموطنان خود اقدام کردند.

مردم در مواقع بحرانی پای کار نظام نظام اند

یکی از رزمندگان دفاع مقدس در شهرستان رزن در گفتگو با خبر نگار عصر همدان؛ گفت: مردمان مومن در شهرستان رزن همواره جز پشتیبانان اصلی حرکت های جهادی در مواقع بحران بوده اند.

علی جعفری، رزمندگان دفاع مقدس با بیان اینکه خاطرات کمک ها و پشتیبانی این مردم از جبهه ها در دوران دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست ادامه داد: یکی از خصلت های همیشگی این مردم است که در مواقع بحرانی همواره پای کار نظام و انقلاب بوده اند.

وی ادامه داد: همانطور که در مسئله بیماری کرونا نیز همچون ایام دفاع مقدس خوش درخشیدند و بار دیگر ایثار و فداکاری آنان زبانزد شده است.

ستادهای انتخاباتی، محل کمک رسانی به مردم

به گزارش عصر همدان، سخنان رهبر انقلاب در خصوص فعالیت های جهادی و مردمی خون تازه ای در رگ های این فعالیت ها بود بنابراین بیان برخی مصادیق از فعالیت های جهادی و اقدامات مردمی به عنوان یک امر به معروف و ترویج حسنه باید ملاحظه و بر آن دقت شود.

یکی از مصادیقی که رهبری در خصوص آن نکاتی را بیان داشتند کمک برخی نامزدهای انتخابات بود که پس از عدم رای آوری، ستاد خود را برای کمک به مردم سازماندهی کردند.

افراد متعددی از نامزدهای انتخابات مجلس در سطح کشور که پس از رقابت ها اقدام به سازماندهی ستاد خود برای مقابله با کرونا کرده اند امکان دارد به اشکال مختلف مصداق این بیان رهبری بوده باشند.

تاکنون بر اساس آنچه رسانه ای شده است منصوره طاهری کاندیدای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی از شیراز، حجت الاسلام سید احمد قره باغی در ارومیه و حسین وزیری در شهرستان های رزن و درگزین افراد شناخته شده از این افراد هستند و قطعا در کشور عزیزمان از چنین مصداق ها فراوان خواهد بود.

با آغاز بحران بیماری کرونا از همان روز های آغازین خیرین و معتمدین در شهرستان به تشکیل ستادها و پویش های مردمی برای کمک به مردم اقدام کردند.

در شهرستان رزن و درگزین مردمان سردرود و شهر دمق با محوریت جوانان نخستین پویش کمک برای مقابله با کرونا را ساماندهی کردند.

جوانانی که تا روز دوم اسفند در ستاد انتخاباتی نامزد خود مشغول فعالیت بودند و البته به همراهی سایر جوانان از گروه های سیاسی و فکری مختلف با مدیریت مدیران انتخاباتی و نامزد راه نیافته به مجلس شروع به پویش گسترده تهیه و بسته بندی مواد بهداشتی و ضد عفونی و توزیع آن کردند.

رقابت ها و فعالیت های سیاسی انتخاباتی بزودی جای خود را به رفاقت و حس کمک به هموطن داد و سنگ بنای اقدامی بزرگ و مهم با حضور معتمدین شهر اعم از امام جمعه و سایر معتمدین شد.

حسین وزیری فعال سیاسی و اجتماعی رزنی مقیم تهران پس از انتخابات مجلس و شیوع بیماری کرونا اقدام به ساماندهی جوانان علاقمند به فعالیت های خیرخواهانه در ستاد و پویش مقابله با کرونا کرده است.

جوانان فعال در ستاد انتخاباتی به نیروهای جهادی تبدیل شدند

وزیری در گفتگو با رسانه ما با بیان اینکه در روزهای آغازین شیوع بیماری با یک سردرگمی و نگرانی مردمی مواجه بودیم، گفت: این سردرگمی، ناشی از کمیاب شدن مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در سراسر کشور بود، در مشورت با دوستان بخصوص برادر سید محسن مصطفوی از خانواده های معظم شهدا که از نامزدی انتخابات انصراف داد، به این نتیجه رسدیم که همه توان نیروهای مردمی و توان جوانان باید برای شهرستان به میدان بیاید.

وی با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی ادامه داد: نتیجه گیری شد که باید این اقلام برای منطقه تهیه شود و از طرفی ظرفیت جوانان فعال در ستاد می تواند صرف اقدامات جهادی در راستای کمک به ساماندهی امور و تقویت نظام اسلامی باشد.

این فعال سیاسی بابیان اینکه تقویت جایگاه نظام اسلامی در نزد مردم و دادن امید و روحیه به مردم از طرف نیروهای انقلابی مهمترین انگیزه از این اقدام بود افزود: در همین راستا با کمک خیرین و رزنی های مقیم مرکز و همت جوانان فعال پویش مقابله با کرونا با محوریت جوانان انقلابی ایجاد شد.

وزیری با اشاره این نکته که در مرحله اول بیش از ۲۰ هزار لیتر محلول استاندارد د و ۳ هزار ماسک مورد تایید دستگاه های بهداشتی از طریق شرکت های تولید کنند معتبر کشور توسط خیرین تهیه شد، اظهار کرد: با کمک معتمدین و نیروهای انقلابی در دو مرحله این مواد به مجموعه های بهداشتی و امدادی در شهرستان تحویل شد.

وی با بیان اینکه در آن روزها حتی در مرکز کشور نیز مواد بهداشتی و ماسک کمیاب و به قیمت بازار سیاه تهیه می شد، اضافه کرد: در چنین شرایطی ۱۶۰۰ لیتر محلول های بهداشتی تهیه و با کمک نیروهای جهادگر در سطح روستاها نیز توزیع شد.

هدف جوانان از کمک به هم وطنان، کسب رضایت خدا و رهبر انقلاب است

وزیری با بیان اینکه علت این حجم از فعالیت جوانان و مردم چیزی رضایت خدا، مردم و رضایت رهبری نمی تواند باشد، تصریح کرد: توزیع ۳۰ هزار بسته بهداشتی در سراسر شهرستان رزن و بخش سردرود توسط پویش مردمی مقابله با کرونا را از دیگر اقدامات مهم است.

این فعال سیاسی امید و نشاط در مردم را خواسته و مطالبه رهبری برشمرد و گفت: مهمترین نتیجه این اقدام دادن امنیت روانی و آرامش روحی در آن موقعیت حساس برای مردم بود تا مردم احساس کنند که نیروهای جهادی، انقلابی و حاکمیت در کنار آن هستند.

وزیری با بیان اینکه با سخنان رهبری وظیفه همه نیروهای مردمی و جهادی سنگین تر شده است، ادامه داد: با دستور ایشان برای برگزاری رزمایش مومنانه همه نیروهای مردمی و جهادی برای اجرای دستور ایشان وارد عرصه خواهند شد.

وی با بیان اینکه این سخنان را باید به منزله دستور ولی امرمان در نظر بگیریم، اضافه کرد: با همفکری فعالین مردمی و جهادی و همت جوانان در این رزمایش مواسات و کمک مومنانه همگام با سایر نهادهای مردمی و انقلابی تلاش خواهیم کرد تا مشکلات مردم کاهش یابد و نهضت کمک به محرومین بصورت گسترده صورت گیرد.

لازم به ذکر است ستادهای مردمی مقابله با بیماری کرونا با سازماندهی مردمی و کمک فعالیت فرهنگی و اجتماعی از روزهای آغازین شروع بحران در کنار مردم قرار گرفتند.

توزیع ۳۰ هزار بسته بهداشتی و بیش از ۱۰۰۰ بسته غذایی در سه منطقه رزن،درگزین و سردرود توسط ستادهای مردمی، نمایشی ماندگار از ایثار این مردم فداکار و مومن به انقلاب اسلامی برجای گذاشته است که هم اکنون نیز این فعالیت ها با مدیریت ائمه جمعه و جماعات با محوریت رزمایش کمک مومنانه با حضور اقشار مردم ادامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=59543
  • دیدگاه‌ها برای رزن، درگزین و سردرود پیشتاز اقدامات جهادی است/ جوانانی که رقابت انتخاباتی را به پویش کمک به مقابله با کرونا بدل کردند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.