• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
2

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به جد پیگیری شود/سند ۲۰۳۰ نشان از ناتوانی دشمن در کارزار نظامی بود

  • کد خبر : 82477
  • 14 شهریور 1399 - 15:49
راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به جد پیگیری شود/سند ۲۰۳۰ نشان از ناتوانی دشمن در کارزار نظامی بود

ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تشکر از مردم بابت برگزاری با شکوه هیأت ها و عزاداری دهه اول محرم، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در همه ی مجامع بخصوص در شروع سال تحصیلی جدید تأکید کردند. به گزارش عصر همدان، نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف […]

ائمه جمعه استان همدان در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن تشکر از مردم بابت برگزاری با شکوه هیأت ها و عزاداری دهه اول محرم، بر لزوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در همه ی مجامع بخصوص در شروع سال تحصیلی جدید تأکید کردند.

به گزارش عصر همدان، نماز جمعه این هفته شهرهای مختلف استان همدان، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اقامه شد. ائمه جمعه استان همدان بر لزوم راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌ویژه بخاطر غیر حضوری بودن آموزش در کشور تأکید کردند و از دولتمردان، توجه به توان داخلی بجای نگاه به بیگانگان را خواستار شدند.

امام جمعه موقت همدان:  پروتکل‌های بهداشتی، همانطوری که در عزاداری و هیئات بخوبی برنامه ریزی شد، در آغاز سال تحصیلی جدید نیز رعایت شود

آیت الله موسوی اصفهانی امام جمعه موقت همدان گفت: در همه ی کتاب های آسمانی یک نسخه شفا بخش وجود داشته که آن تقواست.

وی با اشاره به رعایت تقوا در همه مسائل از جمله اقتصادی، خانوادگی، سیاسی و غیره، به رعایت تقوا در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: رعایت تقوا باعث جلوگیری از خیلی مشکلات و افسار گسیختگی ها در فضای مجازی می شود.

امام جمعه موقت همدان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید الشهدا، اظهار داشت: با ارزیابی مراسم های هفته گذشته، درمیابیم که مردم در دو زمینه خوش درخشیدند، اول برگزاری با شکوه هیئات و دوم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اعلام شده توسط ستاد مبارزه با کرونا.

رئیس حوزه های علمیه استان همدان در ادادمه ضمن یادآوری احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) از سیدالشهدا(ع)، تاکید کرد: هدف امام حسین از قیام خود این بود که مسلمانان را از جهالت نجات داده و به مردم درس از خودگذشتگی و امر به معروف و نهی از منکر بدهد.

آیت الله موسوی ادامه داد: امام حسین و نزدیکانش تا آخرین قطره خون خود استکبارستیزی را به معرض نمایش قرار دادند. لذا درسی که باید از سیره امام حسین در زمان حال بگیریم این است که مانند برخی ممالک خود فروخته حاشیه خلیج فارس که خود را شریک صهیونیستها و کفار و دشمنان اسلام قرار دادند، تسلیم سخنان زور و خلاف انسانیت نشده و زیر بار ظلم نرویم.

وی افزود: درس دیگری که از امام حسین می‌گیریم درس مقاومت و ایستادگی است؛ چرا که اگر امام حسین مقاومت نمی کرد به شهادت نمی رسید. لذا ما باید در صدد باشیم درس های عاشورا را در خودمان پرورش بدهیم و آن ها را بیش از پیش در زندگی خود پیاده کنیم.

امام جمعه موقت همدان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آستانه بازگشایی سال تحصیلی جدید هستیم که در این مورد نیز لازم است طبق رفتار و سخن رهبری مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل شود تا ان شاءالله مشکلی در باب سلامت مردم بوجود نیاید.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به لزوم توجه به امکانات و تولید داخلی، گفت: مسئولین چشمشان به این نباشد که بیگانگان برای ما برنامه های اقتصادی تدوین کنند.

رئیس حوزه های علمیه استان همدان با اشاره به هشدار های رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی تأثیر بودن مذاکره با غرب و خلف وعده طرف های خارجی، اذعان کرد: مسئولین ما باید درس بگیرند و بدانند که ما باید به توان و ظرفیت های کشور و مردم خودمان متکی باشیم.

امام جمعه ملایر: تعاونی ها بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی هستند/ راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به جد پیگیری شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به آرامش امام سوم شیعیان در روز عاشورا اظهار کرد: در عاشورا نهایت مصیبت به امام حسین علیه السلام وارد شد اما سیدالشهداء علیه السلام نهایت آرامش را داشت.

وی اطمینان و توجه به خدا را مهمترین دلیل آرامش اباعبدالله الحسین علیه السلام عنوان کرد و گفت: این نتیجه ایمان به خدا و اطمینان به پروردگار عالم است و هم امام حسین و هم یاران و اصحابش این آرامش را داشتند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ایمان به خدا سبب آرامش برای هر شخصی می شود، تصریح کرد: یاد خدا و وصل شدن به ولایت از دیگر مواردی است که باعث آرامش انسان در اوقات و احوال مختلف می شود.

وی تاکید کرد: اگر یاران امام حسین علیه السلام در شب عاشورا دارای آرامش بودند و حتی شوخی هم می کردند به سبب وصل شدن به ولایت و امام حسین(ع) بود.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به در پیش بودن سالروز ۱۷ شهریور بیان کرد: جمعه سیاه با هدایت آمریکا رقم خورد که هزاران نفر در میدان ژاله سابق به خاک و خون کشیده شدند و به شهادت رسیدند.

وی به در پیش بودن سالروز وفات آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: آیت الله طالقانی با صراحت لهجه و شجاعت خاص بود که ویژگی های وی زبانزد است.

امام جمعه ملایر تصریح کرد: آیت الله طالقانی در نماز جمعه با صراحت خطبه می خواند که سبب ناراحتی دشمنان و آرامش و شادی دوستاران انقلاب می شد.

وی تاکید کرد: خطبه های نماز جمعه باید دشمن شکن باشد و مومنان را امیدوار کند و سبب انسجام و وحدت در کشور شود.

امام جمعه ملایر با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون عنوان کرد: تعاونی ها بهترین نماد اقتصاد مقاومتی هستند که در موضوعات و رشته های مختلف می‌تواند گره اقتصادی کشور را باز کند.

وی با تاکید بر توجه به تشکیل تعاونی ها در شته های مختلف، افزود: ایجاد تعاونی ها می تواند جوان را از بیکاری نجات دهد و صندوق های تعاون و مسکن تعاون و اشتغال تعاونی باید احیا شود تا جوانان با سرمایه های اندک در این تعاونی ها عضو باشند کسب درآمد حلال کنند.

حجت الاسلام برقراری با اشاره به برنامه کشور برای تحقق ۲۵ درصد اشتغال توسط تعاونی ها تصریح کرد: با تحقق این هدف فاصله زیادی داریم که می طلبد مسئولین اداره کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه ای به این امر داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار تصویری رهبری با مسئولین آموزش و پرورش تصریح کرد: رهبر انقلاب در این دیدار بیانات مهمی داشتند که از مهمترین موارد آن تاکید مجدد بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود.

امام جمعه ملایر افزود: همانگونه که رهبر بیان کردند اگر قرار است از طریق فضای مجازی تعلیم و تحصیل ادامه داشته باشد باید فضای مجازی را برای دانش آموزان مدیریت کرد.
وی افزود: نمی شود جوان و دانش آموز را در فضای مجازی رها کنیم چرا که فضای مجازی همچون لجنزاری می ماند که باید آن را به طور صحیح مدیریت کرد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه فضای مجازی باید ایمن و بومی سازی شود، گفت: مقام معظم رهبری بارها به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تاکید کرده اند و تشکیل این شبکه در مدیریت فضای مجازی اثر گذار است.

وی افزود: از سال۹۰ که دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی داده شده است هنوز شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی راه اندازی نشده است که می طلبد مسئولین به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

وی به برخی شیطنت ها و غرض ورزی ها در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: هنگامی که شبکه ملی اطلاعات فعال شو. علاوه بر اینکه پهنای باند جهانی پرسرعت و راحت‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و یک مدیریت داخلی نیز بر آن صورت می گیرد.

وی افزود: شبکه ملی اطلاعات یعنی مدیریت اینترنت و فضای مجازی و آنچه که منافع به‌ سرعت بخشیده و آنچه که به ضرر کشور است محدود شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رهبری بارها صراحتا دستور راه اندازی شبکه ملی اطلاعات داده شده است و دولت از این امر غافل شده است، بیان کرد: اکنون و با توجه به شیوع بیماری کرونا نیاز ما به فضای مجازی چند برابر شده و آموزش و پرورش شاد را راه انداخته است باید راه اندازی شبکه ملی اطلاعات جدی تر پیگیری شود.

وی به راه اندازی برنامه شاد برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: شبکه شاد هر گوشی موبایل فعال نمی شود و خانواده ها مجبور به هزینه کردن هستند که باید در این مسئله تجدید نظر شود که برنامه شاد با هر تلفن همراه همخوانی داشته باشد و دانش آموزان به دلیل محدودیت های مالی از تحصیل محروم نشوند.

امام جمعه نهاوند: محرم امسال صحنه های بی نظیری از کمک های مومنانه بود/ هرجا به توان داخلی تکیه کردیم موفق شدیم

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت:
توجه به درس ها، پیام ها و عبرت های عاشورا لازم و ضروری است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات اخیر رهبر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از مطالبات چندین ساله رهبر انقلاب است که این شبکه اگر راه بیفتد به این وضعیت بی سر و سامان فضای مجازی سامان می دهد.

امام‌جمعه نهاوند به سخنان رهبر انقلاب در مورد فضای مجازی و اموزش و پرورش اشاره کرد و عنوان کرد: ایشان تاکیدات زیادی بر عدم اجرای سند ۲۰۳۰ دارند و در مورد ساماندهی به فضای مجازی نیز بیانات مهمی داشتند و بر اجرای سند تحول بنیادین اموزش و پرورش تاکید داشتند که باید به این تاکیدات توجه ویژه ای داشته باشیم.

مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: هرجا انقلابی عمل کردیم و با تکیه به توان داخلی کارها را انجام دادیم موفق بودیم و دشمنان را ناامید کردیم و امروز نیز باید در عرصه های مختلف انقلابی عمل کنیم.

وی افزود: مردم از هرج و مرج قیمت ها گلایه دارند و مکررا به مسئولان اعلام می کنند و مسئولانی که می توانند باید در این شرایط به فکر مردم باشند.

مغیثی با اشاره به عزاداری دهه اول محرم گفت: شرایط محرم امسال جمع بین عقلانیت و معنویت بود و مردم هم عزاداری کردند و هم اکثریت دستورات بهداشتی را رعایت کردند.

وی ادامه داد: در محرم امسال رزمایش کمک مومنانه در شهرستان اجرا شد و مردم نذورات و کمک های خود را به دست فقرا رساندند که کار بسیار خوبی بود.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به ۱۴ شهریور سالروز شهادت شهید آیت الله قدوسی گفت: این شهید والا مقام یار و یاور امام راحل بودند و با حکم امام به عنوان اولین دادستان کل کشور انتحاب شد.

وی ادامه داد: شهید قدوسی شخصیتی گرانقدر و تاثیر گذار داشتند و اقدامات مثبتی در راستای تثبیت انقلاب اسلامی و برخورد با گروهک های معاند داشتند و باعث افتخار شهرستان نهاوند هستند و هم خودشان توسط منافقین به شهادت رسیدند و هم پسرشان در دوران دفاع مقدس به شهادت رسید.

امام جمعه تویسرکان:مافیا در تأمین دان مرغ میدان داری می‌کند/گلایه از عدم حمایت استاندارد ی از مرغداران

حجت الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه تویسرکان در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه چهاردهم شهریور ماه در مصلی امام خمینی تویسرکان، به مسئله بازگشایی مدارس در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: گرچه باید تهمیدات لازم برای اجرای شیوه نامه های بهداشتی اندیشیده و عملیاتی شود، اما می طلب تا خانواده های دانش آموزان نیز نهایت همکاری با آموزش و پرورش را داشته و با هر گونه مشاهده علائم بیماری در فرزند خود مانع رفتن او به مدرسه شوند.

وی همچنین به عدم اهتمام دولت به منویات رهبر انقلاب درخصوص حمایت از تولید و تولیدکنندگان پرداخت و اظهار کرد: اگر چنین اهتمامی می بود امروز نباید شاهد تعطیلی تعدادی از واحدهای پرورش مرغ در شهرستان باشیم.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه مافیا در تأمین دان مرغ میدان داری می کنند، تصریح کرد: در این حالت مرغداران حتی تا دو سه برابر قیمت دان مرغ را تهیه کرده و این گونه متضرر می شوند.

وی با گلایه مندی از عدم ورود استاندارد ی به حل مشکلات مرغداران تویسرکانی، عنوان کرد: متأسفانه زمان فروش مرغ های تولیدی شاهد هستیم که استاندارد ی همدان با تمام قدرت، قیمت تعیین شده خرید مرغ را با قیمتی پایین تراز استان های دیگر مصوب می کند.

امام جمعه تویسرکان گفت: آیا مسئولان متولی با عمل به این گونه رفتارها به دنبال تعطیل کردن سایر مرغداری ها هستند؟

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: چرا متولیان امر در هنگام محاسبه مالیات هزینه های واقعی صرف شده تولید کننده در نظر گرفته نمی شود و به هر بهانه ای مالیات از مرغداران اخذ می کنند، اما به وقت حمایت هم اینان از جمله استاندارد ی آن حمایتی را که باید از تولیدکنندگان ندارند.

امام جمعه اسدآباد: خانواده و معلمان در استفاده دانش‌آموزان از فضای مجازی باید هوشیار باشند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و اظهار کرد: بحث خودباوری در ما انسان‌ها تقویت شود، ما در زمره انسان‌های معتقد، با ایمان و متعهد خواهیم بود.

 

وی با اشاره به اوصاف انسان‌های مؤمن و معتقد در خطبه های نهج البلاغه، گفت: خداوند بر ظاهر و باطن انسانها و آنچه در درون سینه ها می گذرد، آگاهی دارد.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو، به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با وزیر آموزش و پرورش، گفت: ایشان از حضور پر رنگ و افتخار فرین هیئت‌های مذهبی و رعایت پروتکل بهداشتی تقدیر کردند و بنده هم از مردم و هیئتهای شهرستان کمال تشکر را دارم.

وی با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب، خاطرنشان کرد: خروجی کار آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال تربیت تک تک افراد جامعه باید تربیت انسانهایی متعهد، با نظم، اخلاق مدار، مجاهد و اهل عمل باشد.

حسینی‌مجد با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه معلمان، از آموزش و پرورش خواست که بنا به دستور رهبر انقلاب فرهنگ صیانت از جایگاه معلم در سطح جامعه جا بیفتد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب شبکه شاد را اقدام خوبی دانستند، افزود: آموزش مجازی نباید باعث شود که دانش آموز در معرض خطر و آسیب‌های اجتماعی قرار گیرد و بارها بنده به آموزش و پرورش شهرستان عرض کردم که هم خانواده ها و هم معلمان باید هوشیار باشند و دانش آموزان را از خطرات و آسیب‌ها آگاه کنند.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: آموزش و پرورش نباید تنها به آموزش بلکه باید به پرورش دانش‌آموزان هم دقت کند و طرح و ایده در این زمینه ارائه دهد.

وی با اشاره به گلایه مندی رهبر انقلاب در خصوص مهدکودک‌ها و رها کردن آنها نیز گفت: باید از ظرفیت این اماکن در تربیت و پرورش کودکان توجه ویژه کرد.

امام جمعه شهرستان بهار: افرادی که بدنبال اجرای سند ۲۰۳۰ می‌باشند همان تقی زاده های امروز و خائنینند

حجت الاسلام اررنده امام جمعه بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار اظهار داشت: امام حسین (ع) برای ماندگاری دین قیام کرد که ما باید ادامه دهنده این راه باشیم و دین را تبلیغ و ترویج نماییم تا بتوانیم در مقابل هجمه های دشمنان بایستیم.

حجت الاسلام ارزنده به اجلاس روسای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بیانات مهمی در این اجلاس داشتند که همه باید به آن توجه کنند و بکارگیری نیرو باید از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد و جذب معلمان نباید سیاسی باشد و باید افرادی متعهد و متخصص وارد این سیستم شوند چرا که این سیستم، سیستم انسان سازی است.

وی به ارزشمندی جایگاه معلمان برای جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: آموزش و‌پرورش باید جایگاه خود را حفظ کند و از نظر اعتقادی و سیاسی افراد با کیفیت وارد آموزش و پرورش شوند.

امام‌جمعه بهار راه اندازی شبکه شاد را اقدام بسیار مطلوبی دانست و گفت: آموزش مجازی نباید برای دانش آموزان مضر باشد، چرا که فضای مجازی مملو از آسیب های فراوان است.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات هیچ قید و بندی در رابطه با فضای مجازی ندارد و بی توجهی به فضای مجازی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: یکی از جاهایی که بهترین راه برای تضعیف نظام است آموزش و پرورش است که در حمله نظامی دشمن زمین گیر شده و از این راه می خواهد نفوذ کند که باید هوشیار باشیم و آموزش و پرورش باید دانش آموزانی نخبه و اسلامی پرورش دهد.

امام جمعه بهار خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری افرادی که بدنبال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند همان تقی زاده های امروز و خائنین هستند که باید در این زمینه هوشیار باشیم.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: زحمات فرهنگیان از زمان کرونا چندین برابر شده و تلاش شبانه روزی فرهنگیان قابل تقدیر است.

وی ضمن تقدیر از عزاداران حسینی خاطر نشان کرد: مردم شهرستان بهار عزاداری باشکوهی را برپا کردند و تجمعات روز عاشورا و تاسوعا بسیار باشکوه بود و این تجمعات از شبکه سراسری پخش شد.

وی در پایان از زحمات خیرین و هیات مذهبی، مداحان و روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه اقشار مردمی در برپایی عزاداری ماه محرم تقدیر نمود.

امام جمعه بخش گل تپه: سند ۲۰۳۰ نشان از ناتوانی دشمن در کارزار نظامی بود

حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد: فرستادن بلا و سختی برای اولیاء و انبیاء از سنت‌های الهی است، لذا با استناد به روایات می‌توان گفت که هر چقدر ایمان شخص قوی شود با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود.

وی با بیان اینکه ایمان به خدا رمز موفقیت انسان برای برون رفت از گرفتاری و مشکلات است، گفت: صبر و بردباری در برابر مشکلات مهمترین درس مکتب حضرت زینب(س) است.

موسوی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در حادثه کربلا تلخ ترین روز عمر خود را پشت سر گذاشت، افزود: حوادثی که به ظاهر بلا و سختی هستند، در باطن آثار و فوائدی دارند همان طور که عقیله بنی هاشم پس از تحمل رنج‌ها و مصائب زیاد کربلا و حوادثش را «ما رایت الا جمیلا؛ دید پس به این نتیجه می‌رسیم که بندگان خوب خدا و مقربین به درگاه الهی نه تنها به بلا راضی هستند و ندای رضی برضائک سر می‌دهند بلکه اصلاً بلا را بلا نمی‌دانند و به دیده زیبایی و جمال به آن می‌نگرند.

امام حمعه بخش گل تپه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری با مسئولین آموزش و پرورش اضافه کرد:هدف از اجرای برنامه سند۲۰۳۰ در آموزش و پرورش عجز و ناتوانی دشمن در رویارویی نظامی با ایران است و هرمسئول و معلمی در هرکجای ایران در راستای اجرای این سند قدمی برادرد خیانت به انقلاب وکشور کرده است.

موسوی با تشکر از همه مردم وهیئات مذهبی گفت:نوع برگزاری هیئت های عزاداری امسال در ایران یک برنامه تاریخی بود و حتما در ذهن مردم و تاریخ خواهد ماند.

وی در انتها خاطر نشان کرد :والدین و دانش آموزان عزیز به مسائل بهداشتی توجه داشته باشند، و کمک حال مسئولین و معلمین برای هرچه منظم تر برگزار شدن برنامه های درسی در طول سال باشند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82477
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به جد پیگیری شود/سند ۲۰۳۰ نشان از ناتوانی دشمن در کارزار نظامی بود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.