• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0

دو پرده از رفتارهای متفاوت دو وزیر دولت سیزدهم در سفر به استان همدان

  • کد خبر : 160231
  • 10 مرداد 1401 - 9:46
دو پرده از رفتارهای متفاوت دو وزیر دولت سیزدهم در سفر به استان همدان

رفتار برخی از وزرایی که در سفر آیت الله رئیسی به استان همدان سفر کرده بودند و به عنوان وزیر معین هیات دولت، در شهرستان ها حضور یافتند، با واکنش های مثبت و منفی مردم و رسانه ها همراه بود؛ عصر همدان در این گزارش، دو پرده از کنشگری رفتاری دوتن از وزرا در سفر […]

رفتار برخی از وزرایی که در سفر آیت الله رئیسی به استان همدان سفر کرده بودند و به عنوان وزیر معین هیات دولت، در شهرستان ها حضور یافتند، با واکنش های مثبت و منفی مردم و رسانه ها همراه بود؛ عصر همدان در این گزارش، دو پرده از کنشگری رفتاری دوتن از وزرا در سفر به تویسرکان و اسدآباد را واکاوی می کند.

به گزارش عصرهمدان؛ رفتار برخی از وزرایی که در سفر آیت الله رئیسی به استان همدان سفر کرده بودند و به عنوان وزیر معین هیات دولت، در شهرستان ها حضور یافتند، با واکنش های مثبت و منفی مردم و رسانه ها همراه بود؛ عصر همدان در این گزارش به بررسی کنشگری رفتاری دوتن از وزرا در سفر به تویسرکان و اسدآباد می پردازد.

پرده اول: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دکتر زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت سیزدهم روز پنجشنبه ۶ مرداد بر اساس برنامه تعیین شده در اسدآباد حضور یافت، بدون غوغای رسانه ای، ساده و بی‌تکلف.

دانشگاه های این شهر را بازدید کرد. به دقت موارد مختلف را هم تدبیر کرد و نقطه نظرات را یادداشت کرد. در سطح شهر هم همین رویه را ادامه داد. در بازدیدها نظرات مدیران و مردم را به دقت شنید و قول طرح موضوع در جلسه شورای اداری عصر را داد. در سالن گرم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد (تنها سالن موجود ) پا به پای مردم نشست و حرف دل آنها را گوش کرد.

این ها در حالی بود که وی داغدار درگذشت خواهر خود بود و بدون اینکه کسی خبر شود، مستقیم از آشتیان به استان همدان و اسدآباد آمده بود. پیراهن مشکی را از تن به در کرده بود که کسی متوجه نشود. به همراهان نیز تاکید کرده بود که احدی از این موضوع خبرادر نشود. جهادی و انقلابی، پای کار مردم ایستاد و وظیفه ای را که به او محول شده بود، به انجام رساند.

پیام های تسلیت مسئولین مختلف به وی بابت این مصیبت وارده، تازه از روز شنبه آغاز شد!

پرده دوم: وزیر پرحاشیه میراث فرهنگی و گردشگری

عزت الله ضرغامی، کار خود را با نمایش های رسانه ای آغاز کرد. گویا تصور وی بر این است که همچنان مدیر ساختمان شیشه ای جام جم است، شاید هم کارهای انجام نشده آن زمان را در وزارت میراث فرهنگی دنبال می کند.

اوج این نمایش رسانه ای در شهرستان تویسرکان و انتشار یک فیلم چند دقیقه ای در پیج ویدیوی ایشان رقم خورد. فیلمی که در ظاهر نشان از عزم و حضور مسئولین رده بالا در بین مردم برای شنیدن حرف ها و حل مشکلات را می دهد ولی در اصل یک نمایش رسانه ای از قبل تعریف شده و خروجی یک تیم حرفه ای رسانه ای است.

تیم رسانه ای آقای ضرغامی در بدو ورود به فرمانداری تویسرکان، سوژه خود را پیدا کرده و روی آن کار را شروع می کنند.

خانمی که ظاهراً برای نظام خواهی ازصاحبخانه! مراجعه کرده است. این خانم داخل بیاید، مشکل را خودم پیگیری می کنم، شروع داستان است. بدون اینکه تحقیقی صورت پذیرد یا از صاحبخانه سوال شود یا حتی معارفه با مسئولین شهرستانی انجام شده باشد، تماس تلفنی و بعد گوشی را به دادستان شهرستان ( در فیلم رئیس دادگستری خطاب می کند) می دهد که مثلا مشکل این خانم حل شود.‌

بعد در ادامه این فیلم، وسط خیابان در جمع مردم به عنوان یک سوپرمن ظاهر شده و هرکس را به نحوی به قاب رسانه می کشند!

تصاویر افرادی که درخواست‌های شخصی داشته و برخی از این درخواست ها ممکن است باعث استهزای درخواست کننده شود، بدون محابا در تدوین فیلم، چینش شده و پخش می شود. یک هدف دنبال می شود، مطرح کردن آقای وزیر.

بازخوردهای منفی از این فیلم در فضای مجازی آغاز می شود. کار به رسانه های معاند هم می رسد. برش ۱۴ ثانیه از این فیلم در تقریبا همه کانال های اصلاح طلب و معاند، همه گیر می شود و احتمالاً از دیگر محتوای آن هم در آینده استفاده خواهد شد.‌

اینها همه در حالی است که وزارتخانه تحت مدیریت آقای ضرغامی اصلاً وضعیت خوبی ندارد. مدیرکل برجای مانده از دولت قبل که افتضاح مدیریتی مجموعه وی در سرقت از موزه هگمتانه این روزها زبانزد و خبر اول رسانه ها است، هنوز بدون پاسخگویی بر قدرت است. علیرغم معرفی گزینه های مختلف به دلیل مدیریت فشل وزارتخانه، اقدام جدی صورت نگرفته است.

کاش جناب وزیر در امور وزارتخانه خود به اندازه این فیلم جدیت داشت و مشکلات میراث فرهنگی و گردشگری را دنبال و حل می کرد.

در مجموع به نظر می رسد ضرورت دارد آیت الله رئیسی در اولین سالگرد تشکیل دولت مردمی سیزدهم، ارزیابی مدیران را به صورت ویژه دنبال کند. انتظار هم می رود تذکر لازم به وزیر پرحاشیه و علاقمند به نمایش در رسانه(!) داده شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=160231
  • دیدگاه‌ها برای دو پرده از رفتارهای متفاوت دو وزیر دولت سیزدهم در سفر به استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.