• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
3

دولت رئیسی در حال آواربرادری از حجم انبوهی بدهی برجای مانده از دولت روحانی

  • کد خبر : 135256
  • 24 آبان 1400 - 11:08
دولت رئیسی در حال آواربرادری از حجم انبوهی بدهی برجای مانده از دولت روحانی

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه با توجه به محرومیت زدایی و خلق درآمدهای واقعی، جلوگیری از چاپ پول بی‌پشتوانه، نقدینگی متأثر از کسری بودجه و یا اتکا به فروش اوراق بدهی از سوی دولت سیزدهم باید به عملکردش هم نمره عالی داد، گفت: باید یک سال مالی بگذرد تا بتوان در مجموع معدل عملکرد دولت […]

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه با توجه به محرومیت زدایی و خلق درآمدهای واقعی، جلوگیری از چاپ پول بی‌پشتوانه، نقدینگی متأثر از کسری بودجه و یا اتکا به فروش اوراق بدهی از سوی دولت سیزدهم باید به عملکردش هم نمره عالی داد، گفت: باید یک سال مالی بگذرد تا بتوان در مجموع معدل عملکرد دولت را بهتر تجربه و قضاوت کنیم.

عبدالمجید شیخی، استاد دانشگاه و کارشناس امور اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با اشاره اینکه هنوز برای قضاوت عملکرد دولت سیزدهم زود است، اظهار کرد: با این همه حجم بدهی که دولت حسن روحانی برای دولت رئیسی گذاشته زود است که قضاوت کنیم.

‌وی ادامه داد: البته انصافا دولت سیزدهم روند بی‌اعتمادی مردم به دولت را متوقف کرد و روند افزایش اعتماد به دولت را برای مردم زنده کرد، با توجه به محرومیت زدایی و خلق درآمدهای واقعی، جلوگیری از چاپ پول بی‌پشتوانه، نقدینگی متأثر از کسری بودجه و یا اتکا به فروش اوراق بدهی نسبت به عملکردش هم نمره عالی داده و تقدیر کنیم.

این کارشناس امور اقتصادی خاطرنشان کرد: بهرحال باید یک سال مالی بگذرد تا بتوان در مجموع معدل عملکرد دولت را بهتر تجربه و قضاوت کنیم، چرا که این بدهی میراث رسیده از دولت قبل به دولت رئیسی خیلی سنگین می‌کند و با این بدهی سربار به میراث رسیده میدان مانور دولت بسیار تنگ و محدود است و قضاوت قطعی ممکن نیست.

وی با تأکید بر اینکه به حول و قوه الهی با اخلاص که در شخص رئیس جمهور وجود دارد، خداوند کارش را با برکت می‌کند و از همین ابتدا شروع دولت، آغازی بسیار مبارک و امیدوارکننده است، افزود: اینکه دولت به مبارزه با فساد، تقویت تولید، تنظیم بازار، شایسته سالاری و رفع حباب تورمی توجه دارد، بسیار قابل قبول است.

شیخی افزود: الحمدلله اقدامات دولت باعث کاهش انتظارات تورمی شده است. طبق گزارش مرکز آمار،کاهش ۶ درصدی نرخ تورم نمونه ای از آثار مثبت اعتماد عوامل بازار به برنامه و عزم دولت در اصلاح وضعیت نابسامان اقتصاد است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=135256
  • دیدگاه‌ها برای دولت رئیسی در حال آواربرادری از حجم انبوهی بدهی برجای مانده از دولت روحانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.