• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره آمریکا را داشت/ برجام باعث خفت مملکت شد

  • کد خبر : 44622
  • 30 دی 1398 - 12:29
دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره آمریکا را داشت/ برجام باعث خفت مملکت شد

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه برجامی که دولت هزینه های زیادی به پایش گذاشت باعث خفت مملکت شد، گفت:  امروزه پوچ بودن اثرات برجام بر همگان مشخص شده و دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره امریکا را داشت. کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه چند نفر از اقتصاددانان پس […]

عبدالمجید شیخی با بیان اینکه برجامی که دولت هزینه های زیادی به پایش گذاشت باعث خفت مملکت شد، گفت:  امروزه پوچ بودن اثرات برجام بر همگان مشخص شده و دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره امریکا را داشت.

کارشناس مسائل اقتصادی درگفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه چند نفر از اقتصاددانان پس از صحبت های رئیس جمهور مبنی براینکه نمی توانیم به اقتصاد داخلی نگاه کنیم پیشنهاداتی را به وی ارائه دادند، گفت: متاسفانه رئیس جمهور از روز اول پرچم سفید خود را به نشانه تسلیم جلوی دشمن بالا برد و سخنان چند روز پیش وی نیز یکی دیگر از علائم تسلیم بودنشان در برابر دشمنان است.

شیخی با اشاره به اینکه دشمن در همه ابعاد علیه ما جنگ راه انداخته است، تصریح کرد: از جمله مهمترین جنگ های امروز جنگ اقتصادی است؛ برجامی که دولت هزینه های زیادی به پایش گذاشت باعث خفت مملکت شد و امروزه بر همگان پوچ و بی اثر بودن برجام مشخص شده و دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره امریکا را داشت.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین رکود اقتصادی در دولت کنونی است، افزود: دولت از ابتدا نه تنها اقتصاد اسلامی، بلکه اقتصاد متعارف را هم بلد نبود.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه وضعیت کشور قبل از برجام به مراتب بسیار بهتر از وضعیت پس از برجام بود، خاطر نشان کرد: رئیس جمهور عملا پرچم نادانی و بی لیاقتی خود را بالا برد و حجت را بر مردم تمام کرد که بدانند به امثال وی رای ندهند چون به مردم دروغ گفتند و خود را به عنوان مصلح اعلام کردند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه نسخه هایی که تا کنون افراد رئیس جمهور از جمله رئیس بانک مرکزی برای اقتصاد ارائه کردند چیزی جز خلاف اقتصاد اسلامی نیست، گفت: در بدنه دولت نسخه ای را که تئوریسین هایی همچون میلتون فریدمن پیچیده اند الگو برادری می کنند و این ها عملا منسوخ و باعث ورشکستی شده است.

وی با تاکید بر اینکه بحران سال ۲۰۰۸ در اروپا، آمریکا و بازارهای متصل به غرب ثابت کرد که نسخه های پیچیده شده در غرب برای اقتصاد شکست خوردند، خاطر نشان کرد: این کشورها هنوز در منجلاب بحران سال ۲۰۰۸ هستند و نسخه ای که به دنیا ارائه کردند عملیات بازار باز است که به معنی حجیم کردن بخش مجازی اقتصاد و ایجاد گرداب بزرگتری در خارج از بخش حقیقی اقتصاد است و عملا این کار باعث می شود بخش مجازی اقتصاد قوت بیشتری بگیرد و بخش حقیقی را به دنبال خود بکشاند.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: برخی مسئولین کشور نسبت به اقتصاد اسلامی سواد ندارند و حتی اقتصاد متعارف و سنتی را نیز بلد نیستند و نسخه هایی که غربی ها در سلول های خالی مغزشان پر کردند را تقلید و در کشور اجرا می کنند.

شیخی گفت:  دولت به خاطر کوتاه بینی علمکرد خود را در راستای نسخه آمریکا و راهبرد شوک درمانی برای اقتصاد جهان سوم، اجرایی کرد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=44622
  • دیدگاه‌ها برای دولت اقای روحانی قصد گدایی از سفره آمریکا را داشت/ برجام باعث خفت مملکت شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.