• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:

دستگیری شکارچیان ۴ رأس بز کوهی در نهاوند

  • کد خبر : 207218
  • 25 آذر 1402 - 8:17
دستگیری شکارچیان ۴ رأس بز کوهی در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: شکارچیان وحوش حفاظت و حمایت شده و بزهای وحشی منطقه شکار ممنوع گرین نهاوند دستگیر شدند.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، گفت: حسب گزارش‌های دریافتی مبنی بر حضور شکارچیان در منطقه تحت حفاظت، تیراندازی و شکار ممنوع گرین نهاوند، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با کمک‌ها و مساعدت‌های دستگاه قضایی شهرستان، پاسگاه انتظامی گاماسیاب و همیاران محیط زیست منطقه مزبور نسبت به دستگیری متهمان و ضبط سلاح شکاری غیرمجاز اقدام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند افزود: همچنین لاشه و اجزای چهار رأس وحوش شکار شده از گونه‌های کَل (بز نر) وحشی از منزل یکی از متهمان کشف شد.

وی ادامه داد: در این زمینه پرونده تخلفی جهت تحت تعقیب و کیفر قانونی قرار گرفتن دیگر متهمان به مرجع ذی‌صلاح قضایی ارجاع شد.

قیاسی گفت: از کلیه شهروندان و همیاران محیط زیست درخواست داریم با توجه به اینکه حفظ محیط زیست از حیث تخریب‌ها، شکارهای غیرمجاز و آلودگی‌های زیست محیطی وظیفه همگانی است در این راه اداره محیط‌زیست را یاری کنند.

وی اظهار داشت: طبق اصل ۵۰ قانون اساسی حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای برای همه احاد جامعه است و باید محیط‌زیست را همواره حفظ و یاری کنیم و به محیط‌بانان کمک کنیم.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند در خبر دیگری از دستگیری چهار شکارچی غیرمجاز در منطقه دهفول این شهرستان خبر داد.

قیاسی ادامه داد: ماموران انتظامی پاسگاه دهفول با هوشیاری در حوزه استحفاظی مربوطه چهار نفر از اهالی و ساکنان استان‌های هم‌جوار را که در شب مبادرت به شکار خرگوش کرده بودند دستگیر کردند.

وی اظهار داشت: متهمان این پرونده با سلاح‌های غیرمجاز و لاشه خرگوش شکار شده دستگیر و جهت اعمال کیفر و اخذ ضرر و زیان مربوط به محیط زیست به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند در پایان گفت: از همشهریان درخواست داریم برای جلوگیری از شکار غیرمجاز موارد مشکوک را به پلیس یا اداره حفاظت از محیط‌زیست اطلاع دهند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207218
  • دیدگاه‌ها برای دستگیری شکارچیان ۴ رأس بز کوهی در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.