• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

تلاطم در بازار طلا/در یک روز ده بار تابلوی قیمت را عوض کردیم

  • کد خبر : 91959
  • 21 آبان 1399 - 10:25
تلاطم در بازار طلا/در یک روز ده بار تابلوی قیمت را عوض کردیم

نوسانات قیمت ارز باعث تلاطم در بازار طلا شده و این شی زینتی قیمت هایی متفاوت را در چند روز گذشته به خود دیده است. به گزارش عصر همدان، طلا یک شی زینتی است که غالب افراد به عنوان سرمایه به آن نگاه می کنند و خرید طلا را به نوعی حفظ سرمایه می دانند. […]

نوسانات قیمت ارز باعث تلاطم در بازار طلا شده و این شی زینتی قیمت هایی متفاوت را در چند روز گذشته به خود دیده است.

به گزارش عصر همدان، طلا یک شی زینتی است که غالب افراد به عنوان سرمایه به آن نگاه می کنند و خرید طلا را به نوعی حفظ سرمایه می دانند.

این روزها نوسانات بسیار زیاد قیمت طلا این بازار را متلاطم کرده است، به گونه ای که تعداد معاملات طلا کاسته شده است و هیچ کس در خرید یا فروش طلا ریسک نمی کند.

گفتگویی با یکی از طلافروشان شهر بهار داشتیم. وی با بیان اینکه این روزها خرید و فروش مردم بسیار کم شده و نوسانات بسیاری در بازار طلا وجود دارد گفت: طی یکی دو روز گذشته شاهد نوسانات بسیار در قیمت‌طلا بودیم به طوری که در چند روز گذشته قیمت طلا از گرمی یک میلیون و ۴۸۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۵ هزار تومان رسید به گونه ای که در یک روز مجبور شدیم ۱۰ بار تابلوی قیمت را عوض کنیم.

وی این وضعیت نوسانات را به ضرر طلافروشان دانست و گفت: در چنین شرایطی کسی نه طلا می خرد و نه می فروشد، این وضعیت چند ماه گذشته ما بوده است.

وی این وضعیت را منحصر به یکی دو روز ندانست و گفت: هم اکنون نزدیک به دو سال است که چنین وضعیتی داریم چرا که با افزایش قیمت طلا مراجعه کننده برای خرید نیز کمتر می شود، به طوری که در ۸ ماه اخیر این موضوع شدت بیشتری گرفته است.

این طلا فروش درباره زوج های جوان اظهار داشت: عروس و دامادهایی که برای مراسمشان قصد خرید دارند به ما مراجعه می‌کنند و از ما تقاضای سرویس طلای ۱۰ میلیونی می کنند در صورتی که چنین سرویسی وجود ندارد و الان کمتر از ۲۵ میلیون تومان سرویس نداریم، حتی بعضی‌ها حلقه هم نمی‌توانند بخرند، چرا که یک حلقه خیلی سبک حدود ۴ میلیون تومان آب می خورد در صورتی که حلقه معمولی را قبلا با ۵۰۰ هزار تومان می توانستند به راحتی خریداری کنند، به همین دلیل زوج های جوان بعد از شنیدن قیمتها از خرید طلا منصرف شده و ترجیح می دهند سرویس بدلیجات و یا نقره بخرند.

در ادامه گفتگویی با مهدی غلامی، رئیس اتحادیه طلا فروشان همدان داشتیم، وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص نوسانات بازار طلا گفت: اظهارنظری نمی توانیم بکنیم چرا که قیمت طلا به قیمت دلار بستگی دارد و تا وقتی که نوسانات قیمت دلار بالا باشد بازار طلا نیز گیج است و نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن بیان کرد.

وی افزود: درست است که قیمت طلا افزایش داشته اما کاسبی ها ضعیف شده و دیگر کسی رغبت به خرید طلا، به خصوص طلای نو ندارد و اگر هم خرید و فروشی هست، مربوط به طلاشکسته یا آب شده و سکه است؛ چرا که مالیات و اجرت ندارد.

وی با اشاره به نوسانات قیمت در چند روز گذشته گفت: طی یکی دو روز گذشته با اعلام خبر کشف واکسن کرونا در آمریکا و جوابدهی ۹۰ درصدی آن روی بیماران قیمت اونس طلای جهانی در یک روز ۸۰ دلار کاهش یافت که همین مسئله باعث تأثیر زیادی بر روی طلای کشور شد به همین دلیل شاهد نوسانات بسیار زیاد قیمت در یکی دو روز گذشته در کشور بودیم.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91959
  • دیدگاه‌ها برای تلاطم در بازار طلا/در یک روز ده بار تابلوی قیمت را عوض کردیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.