• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
1

امامت مهم ترین رکن، مسئله غدیر است

  • کد خبر : 78759
  • 18 مرداد 1399 - 12:28
امامت مهم ترین رکن، مسئله غدیر است

حجت الاسلام امین علی میرزایی گفت: نگاه به غدیر صرفا اگر فقط نگاه به جانشینی برای نبی مکرم اسلام( ص) باشد اجحاف در حق مسائل دین مبین اسلام است و مسئله امامت هم مطرح می باشد. حجت الاسلام امین علی میرزایی، امام جمعه دمق در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: امامت حفظ و […]

حجت الاسلام امین علی میرزایی گفت: نگاه به غدیر صرفا اگر فقط نگاه به جانشینی برای نبی مکرم اسلام( ص) باشد اجحاف در حق مسائل دین مبین اسلام است و مسئله امامت هم مطرح می باشد.

حجت الاسلام امین علی میرزایی، امام جمعه دمق در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: امامت حفظ و نگهداری دین خدا است و امام کسی است که از طرف خداوند متعال برای این مهم برگزیده می شود.

وی با بیان اینکه مسائل اسلام مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی و قضایی را در برمی گیرد، ادامه داد: در همه این مسائل امامت مطرح است.

میرزایی با اشاره به ویژگی های سیاسی امام جامعه، افزود: امامت سیاسی جامعه یعنی ارائه مسیر جهت حرکت هر چه بهتر جامعه در راستای اعتلای جامعه اسلامی به طوری که حکومت و قوانین حکومتی در مسائل داخلی و خارجی در راستای سعادت دنیا و آخرت مسلمین باشد.

امام جمعه شهر دمق ضرورت توجه به این نکته را مهم ارزیابی کرد و گفت :امروز مسلمین و مبلغین غدیر باید بر این مسئله مهم توجه داشته باشند و آنرا به شیوه های دقیق و فنی بیان کنند.

میرزایی جدایی دین از سیاست را یکی از مصادیق بی توجهی به امر مهم امامت در موضوع غدیر دانست و افزود: با توجه به این مطلب واضح می شود دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، دشمنان خدا اسلام و قرآن هستند از طرح مسئله حذف دین به دنبال چه مسائلی می گردند.

وی با بیان اینکه طرح این مسائل برای انزوای دین است، اظهار کرد: وقتی موضوع جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند به دنبال منزوی کردن مسائل سیاسی منطبق بر دستورات اسلام ناب محمدی هستند و در نتیجه باید گفت آنها با موضوع غدیر و مسائل مختلف آن مشکل اساسی دارند‌.

امام جمعه شهر دمق با تاکید بر ضرورت و لزوم ایجاد ساختار منسجم تبیین غدیر و پاسخگویی به شبهات، اضافه کرد: شبهاتی که در این راستا از طرف دشمنان اسلام در جامعه اسلامی به شیوه های مختلف مثل فضا مجازی مطرح می شود باید بسیار حساب شده و دقیق پاسخ داده شود.

امام جمعه شهر السادات دمق گفت: نگاه به غدیر صرفا اگر فقط نگاه به جانشینی برای نبی مکرم اسلام( ص) باشد اجحاف در حق مسائل دین مبین اسلام می باشد، بلکه مسئله امامت هم مطرح است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=78759
  • دیدگاه‌ها برای امامت مهم ترین رکن، مسئله غدیر است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.