• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

لزوم برنامه محوری بجای پروژه محوری در مدیریت شهری

  • کد خبر : 123036
  • 08 مرداد 1400 - 12:26
لزوم برنامه محوری بجای پروژه محوری در مدیریت شهری

سعید حاجی بابایی با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان به بیان دیدگاه های خود در زمینه چالش های شهری پرداخت. به گزارش عصر همدان؛ سعید حاج بابایی، عضو منتخب شورای ششم شهر همدان با حضور در دفتر  پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان؛ گفت: حضور در لیست ها ملاک عمل نیست و آنچه موضوعیت دارد […]

سعید حاجی بابایی با حضور در دفتر پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان به بیان دیدگاه های خود در زمینه چالش های شهری پرداخت.

به گزارش عصر همدان؛ سعید حاج بابایی، عضو منتخب شورای ششم شهر همدان با حضور در دفتر  پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان؛ گفت: حضور در لیست ها ملاک عمل نیست و آنچه موضوعیت دارد تامین منافع مردم است و نه گروههای سیاسی و احزاب.

وی افزود: یکی از مبادی ورودی برای اصلاح ساختارهای فسادزا شفافیت است که نباید به یک یا دو موضوع تقلیل پیدا کند. این موضوع ذیل وظایف مدیریت شهری و شورای شهر است که ما تلاش می کنیم موضوعات را شفاف کنیم. البته برآیند آنچه از شورای شهر این دوره بر می آید به نظر می رسد همه اعضا در این بحث کمک خواهند کرد.

حاج بابایی ادامه داد: شهرداری که برای شهر انتخاب می شود باید فهم مدیریت شهری داشته باشد تا نگاه برنامه محوری در شهر حاکم شود نه پروژه محوری.

وی گفت: باید در جامعه نگاه کلان محور داشته باشیم تا بعد از ۴ سال برکات مدیریت شهری را حس کنیم؛ شاخص بعدی اینکه شهردار باید تمام وقت خود را برای شهر بگذارد و جهادی کار کند نه اینکه فقط به حضور در جلسات اکتفا کند.

حاج بابایی گفت: شهردار باید منافع مردم برایش مهم باشد و بتواند اعتماد مردم را جلب کند چرا که در حال حاضر با چالش عدم اعتماد مردم در شهر روبرو هستیم.

عضو منتخب شورای ششم شهر گفت: شهردار بومی قوی برای شهر انتخاب خواهیم کرد.

وی چالش های موجود در شهر را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: دیدگاهها باید طوری باشد که منافع مردم را تامین کند و مطالعات و نگاه های کارشناسی مستقل در شهر وجود ندارد و مشکلات زیادی ایجاد شده است؛ ما باید تلاش کنیم همه با هم نگاه های اندیشه محور و مطالعه ای را در تعریف طرح ها بعنوان اولویت مطرح شود.

حاج بابایی گفت: دلسوزان حوزه فرهنگ باید مجموعه ای را شکل دهند و فکر اساسی و با برنامه ریزی اقدامات را رصد کنند و در صورتی می توان به صدای واحد دلسوزانه رسید که مجموعه حوزه فرهنگ مطالعه و ریشه یابی کنند.

وی افزود: درآمد شهرداری ها بخش زیادی توسط دولت تامین می شد زمانی که دولت منابع را حذف کرد درآمد جایگزین را پیش بینی نکرد و اینها متکی به درآمدهای شخصی خود شدند ، بنابراین شهرداریها به شهر فروشی روی آوردند که البته این کار کاملاً در بستر قانون انجام می شود.

وی تاکید کرد: ابتدا باید یک درآمد پایدار ایجاد کرد و بعد شهر فروشی را کم کرد و با استفاده از سرمایه گذاری مولد باید درآمد پایدار ایجاد کرد چرا که در همدان پتاتسیل های خوبی مغفول مانده و نیازمند تامین مالی است.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=123036
  • دیدگاه‌ها برای لزوم برنامه محوری بجای پروژه محوری در مدیریت شهری بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.