• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

در حق جریان انقلابی بد کردید…

  • کد خبر : 180526
  • 08 فروردین 1402 - 11:07
در حق جریان انقلابی بد کردید…

آنچه در جلسه شورای اداری شهرستان بهار در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۲ گذشت، ظلم مضاعف در حق مردم، آسیب جدی به جریان انقلاب و صدمه به سرمایه اجتماعی دولت مردمی آیت الله رئیسی بود. به گزارش عصرهمدان؛ عصر روز جمعه چهارم فروردین خبری در فضای مجازی دست به دست می چرخید که فردای آنروز […]

آنچه در جلسه شورای اداری شهرستان بهار در نخستین روز کاری سال ۱۴۰۲ گذشت، ظلم مضاعف در حق مردم، آسیب جدی به جریان انقلاب و صدمه به سرمایه اجتماعی دولت مردمی آیت الله رئیسی بود.

به گزارش عصرهمدان؛ عصر روز جمعه چهارم فروردین خبری در فضای مجازی دست به دست می چرخید که فردای آنروز جلسه شورای اداری بهار با حضور رضانیا، معاون سیاسی امنیتی استاندارد برگزار می شود و در این جلسه نباتی، فرماندار مردمی و جهادی بهار جای خود را به فرد دیگری می دهد.

جابجایی مدیران پایین دست حق مسلم مدیر ارشد استان بوده و هست و هیچ کس به این حق اعتراضی ندارد ولی دلیل جابجایی و چگونگی انجام آن مهم است.

در جلسه بیستم اسفند که آن هم با سخنان نسنجیده و خارج از روال معمول رضانیا معاون سیاسی امنیتی استاندارد ، با التهاب و چالش های متعددی در استان و شهرستان همراه بود، ادعا شد که در فرایند این جابجایی نماینده شهرستان هیچ نقشی نداشته و بر مبنای ارزیابی عملکرد ! تصمیم به جابجایی گرفته شده است.

ادعایی که با توجه به حجم بالای محبوبیت روح الله نباتی در کنار گزارش عملکرد ارائه شده ، خیلی سریع بی اعتبار شد.

همچنین توجه به عملکرد مجموعه فرمانداران استان نشان می داد بر خلاف ادعای معاون سیاسی استاندارد ، مجموعه بهار یکی از بهترین عملکردها را داشته است.

در خصوص ادعای مطرح شده برای عدم دخالت نماینده نیز، این امر برای مردم باورپذیر نبود و شواهد و قرائن چیز دیگری را روایت می کرد.

به هر تقدیر در آن مقطع زمانی با توجه به تذکر صریح نماینده محترم ولی فقیه در استان ، فرایند جابجایی به تعویق افتاد.

در جلسه روز شنبه که ناگهانی و بدون اعلام قبلی شکل گرفت، انتظار می رود در شرایط حساس کشور و استان، موضوع با درایت و آرامش مدیریت شود که متاسفانه با سخنان خارج از منطق و روال معمول معاون سیاسی ، التهابهای جدی به وجود آمد.

بدون تردید این گونه رفتار کردن با نیروهای انقلابی در جبهه خودی ، باعث سلب امید مردم، آسیب به سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم و طبیعتاً ضربه به جبهه انقلاب خواهد شد.

در بخش نخست، نباتی بدون ورود به حاشیه، از عملکرد ۱۵ ماهه خود سخن گفت و ضمن تشکر از استاندارد ! و معاون سیاسی و تک تک مدیران شهرستانی، اعلام کرد که سرباز نظام و انقلاب بوده که مدتی فرصت خدمت در بهار را داشته و اکنون نیز احتمالاً به مجموعه قبلی خود بازخواهد گشت.

انتظار می رفت رضانیا با توجه به این شرایط با سخنانی آرام بخش، فضای جلسه را مدیریت کرده که تنش و التهابی ایجاد نشود که متاسفانه خلاف این عمل شد.

وی در اظهاراتی متناقض با جلسه قبل، مدعی شد که دلیل جابجایی نباتی ، شائبه کار انتخاباتی بوده است.

این دلیل نه قانونی است و نه برای مردم قانع کننده. بخش قابل توجهی از نمایندگان فعلی در مجلس شورای اسلامی، پیش از نمایندگی، مسئولیت اجرایی داشته و در ظرف زمانی قانونی تعیین شده استعفا کرده و در فضای رقابتی، نماینده شده اند.

استاندارد ، فرماندار، مدیرکل، بخشدار و… مسئولیت های مختلفی بوده که طبق روال قانونی، استعفا داده و بعد در انتخابات شرکت کرده اند.

با عرض پوزش ،استدلال شائبه انتخاباتی ، مسخره ترین استدلالی است که می شود برای افکار عمومی عنوان کرد ، آن هم در زمانی که قریب یکسال تا انتخابات مجلس باقی مانده است.

کافی بود نگاهی به مابقی فرمانداران یا مدیران دولتی در سایر شهرها هم می داشتید تا متوجه می شدید که شائبه پررنگ انتخابات در برخی دیگر از شهرها نیز وجود دارد.

نکته مهمتر این جلسه که می شود از آن طبق استدلال های خود آقای معاون ، حمل به بی تقوایی کرد ، سخنان متناقضی است که قطعا بخشی از آنها دروغ است .

در جلسه قبلی، دخالت نماینده در فرایند جابجایی تکذیب شده و در جلسه فعلی تایید می شود.

در جلسه قبلی موضوع جابجایی بر مبنای ارزیابی عملکرد عنوان می شود و در جلسه فعلی شائبه انتخابات مطرح می شود.

جناب آقای معاون سیاسی استاندارد !

باور کنید ضربه ای که با سخنان نسنجیده و متناقض خود به جبهه انقلاب در استان همدان وارد کردید، به راحتی جبران نخواهد شد.

کمترین اثر این ضربه ایجاد فضای دوقطبی و حراج سرمایه اجتماعی دولت سیزدهم بود که رقم خورد.

قبلا با توجه به اظهارات و عملکرد، در موضوع تخصص شما در این مسئولیت، تردید بود ولی متاسفانه در موضوع تعهد نیز با این مواضع متناقض ، در این امتحان مردود شدید.

شاید اگر جای شما بودم با عذرخواهی از مردم انقلابی یا حتی کناره گیری از مسئولیت ،برای جبران این خطا، اقدام می کردم. مراقب باشیم که الان که نارنج و چاقو را به دست ما دادند، دست خود را نبریم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=180526
  • دیدگاه‌ها برای در حق جریان انقلابی بد کردید… بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.