• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

درآمد با ریال، هزینه با دلار!/قیمت حبوبات هم از نوسانات ارزی مصون نماند

  • کد خبر : 91581
  • 18 آبان 1399 - 12:38
درآمد با ریال، هزینه با دلار!/قیمت حبوبات هم از نوسانات ارزی مصون نماند

طی یک ماه گذشته اکثر اقلام مورد نیاز معیشت مردم با روند صعودی قیمت ها همراه بود، به طوری که قیمت ها خبر از افزایش دو و سه برابری حتی در مواد خوراکی تولید داخلی می داد. به گزارش عصر همدان، با پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی و غلات در کشور و افزوده شدن ذخایر […]

طی یک ماه گذشته اکثر اقلام مورد نیاز معیشت مردم با روند صعودی قیمت ها همراه بود، به طوری که قیمت ها خبر از افزایش دو و سه برابری حتی در مواد خوراکی تولید داخلی می داد.

به گزارش عصر همدان، با پایان فصل برداشت محصولات کشاورزی و غلات در کشور و افزوده شدن ذخایر مواد خام غذایی، بر خلاف تصور قیمت ها با صعودی بی سقوط، گوی سبقت تورم را در بازار ربود.

تولیدات کشاورزی نظیر حبوبات که حجم عمده سبد غذایی مردم را تشکیل می دهد بیشترین افزایش قیمت را در میان سایر مواد غذایی داشت.

سبد غذایی مردم کوچکتر می شود

خبرنگار ما طی گفتگویی با یکی از شهروندان علت گرانی حبوبات در بازار را جویا شد، این شهروند همدانی گفت: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی و وفور این محصولات در بازار، شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بدون هیچ منطقی از سوی فروشندگان و عدم نظارت بر قیمت ها از سوی دستگاه های نظارتی هستیم.

این شهروند در ادامه با بیان عدم افزایش حقوق مناسب کارگران و شاغلان در صنعت های خرد افزود: حقوق کارگران پاسخگوی گرانی روز افزون اجناس و مهیا کردن مایحتاج روزمره زندگی ساده هم نیست.

وی در ادامه گفت: با حقوق ماهی ۲ تا ۳ میلیون و اجاره مسکن بالا و گرانی های هر روز در بازار، چطوری باید زندگی کرد؟

شهروند همدانی با ابراز تاسف از وضعیت اقتصادی افزود: همه علت گرانی را افزایش قیمت دلار می دانند، ما با ریال حقوق میگیریم و به دلار خرج میکنیم!

به گزارش عصر همدان، اما واقعیت امر کجاست؟ علت گرانی ها چیست؟ چرا اقتصاد کشورمان بر مبنای دلار محاسبه می شود؟ تولیدات کشور چقدر وابسته به واردات قطعات و مواد برای ادامه کار است؟

کمبود تولیدات و افزایش نرخ ارز، عامل گرانی

علت گرانی حبوبات از سوی دولت، کمبود تولیدات داخلی و وابستگی بازار حبوبات به اقلام وارداتی اعلام شده و مسئولین دولتی در توجیه این امر گفته اند که کمبود تولیدات موجب شده تا با افزایش نرخ ارز، قیمت این اقلام در بازار نیز افزایش یابد.

به گزارش عصر همدان، با افزایش قیمت دلار شاهد افزایش قیمت اجناس به صورت لحظه ای در بازار بودیم.

سوال اینجاست که چرا با کاهش شدید قیمت دلار، قیمت ها آنچنان پایین نیامده یا از فروش اجناس خودداری می شود!؟

و جای سوال است که چرا قیمت حبوبات داخلی با قیمت حبوبات وارداتی با ارز گران، برابری می کند؟

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91581
  • دیدگاه‌ها برای درآمد با ریال، هزینه با دلار!/قیمت حبوبات هم از نوسانات ارزی مصون نماند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.