• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

دادسرا خط مقدم دستگاه قضایی است

  • کد خبر : 157000
  • 08 تیر 1401 - 9:03
دادسرا خط مقدم دستگاه قضایی است

حسن خانجانی موقر از دادسرا به عنوان خط مقدم دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: می توانیم با افزایش اطلاعات تخصصی بیشتر، برای خدمت رسانی به مردم اثربخش تر باشیم. به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی موقر، دادستان همدان صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادسرا؛ با […]

حسن خانجانی موقر از دادسرا به عنوان خط مقدم دستگاه قضایی یاد کرد و گفت: می توانیم با افزایش اطلاعات تخصصی بیشتر، برای خدمت رسانی به مردم اثربخش تر باشیم.

به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی موقر، دادستان همدان صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادسرا؛ با گرامیداشت یاد و خاطره شهید عدالت، آیت الله بهشتی، از زحمات و تلاش های مجموعه قضایی و اداری قدردانی کرد و گفت: دادسرا خط مقدم است و تلاش این حوزه از دستگاه قضایی بهترین کارکردها محسوب می شود.

وی اظهار کرد: در دادسرا با تمام سختی های خاص خودش، تلاش ها به منظور کشف حقیقت انجام شده و بسته شدن زیربنای پرونده برای اجرای عدالت به بهترین شکل انجام می شود.

دادستان همدان در ادامه با اشاره به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقیق بودن صدور کیفرخواست ها عنوان کرد: در این زمینه به حق همکاران قضایی و اداری ما این گونه هستند و فعالیت مثمر ثمری دارند.

خانجانی موقر همچنین بر اخلاق مداری توام با صبوری و افزایش دانش قضایی این مجموعه اشاره کرد و گفت: می توانیم با افزایش اطلاعات تخصصی بیشتر، برای خدمت رسانی به مردم اثربخش تر باشیم.

اصلاح ذات البین هدف اصلی دستگاه قضا

حجت الاسلام محمد براتی معاون دادستان همدان نیز در این مراسم اصلاح ذات البین را اولویت و هدف اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: در روایات متعددی بر این مسئله تاکید شده و می توان با تکریم مناسب ارباب رجوع، پرونده ها را ختم به مصالحه کرد.

معاون دادستان همدان افزود: باید تلاش ها برای گرفتن حق مظلوم از ظالم باشد و این تلاش با اخلاق حسنه ستودنی تر است و اگر برای کسب رضای خدا باشد ارزشمندتر.

حجت الاسلام براتی تصریح کرد: تلاشی که با صبوری و همت برای نزدیک شدن به خدا باشد هیچ گاه با پاداش دنیوی قابل قیاس نیست.

وی عنوان کرد: کار در دستگاه قضایی اجر معنوی بسیار دارد، چرا که در روایات عنوان شده یک ساعت تلاش برای جاری کردن عدالت برابر با ۷۰ سال عبادت است.

در این مراسم از قضات و کارکنان نمونه دادسرای همدان با اعطای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=157000
  • دیدگاه‌ها برای دادسرا خط مقدم دستگاه قضایی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.