• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

دادستانی همدان در کنار روستائیان برای پیگیری مطالبات مردم/ مسئولانی که ترک فعل کرده اند معرفی شوند+تصاویر

  • کد خبر : 142815
  • 06 بهمن 1400 - 8:48
دادستانی همدان در کنار روستائیان برای پیگیری مطالبات مردم/ مسئولانی که ترک فعل کرده اند معرفی شوند+تصاویر

دادستان همدان با بیان اینکه در روستای هدف گردشگری خاکو، اثری از این عنوان دیده نمی شود؛ گفت: باید مدیران دستگاه اجرایی به ویژه مدیران، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب و منابع طبیعی در میان اهالی حاضر شوند و پاسخگوی ترک فعل خود شوند. به گزارش عصرهمدان, چند روزی می شود که نامه اهالی روستای […]

دادستان همدان با بیان اینکه در روستای هدف گردشگری خاکو، اثری از این عنوان دیده نمی شود؛ گفت: باید مدیران دستگاه اجرایی به ویژه مدیران، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب و منابع طبیعی در میان اهالی حاضر شوند و پاسخگوی ترک فعل خود شوند.

به گزارش عصرهمدان, چند روزی می شود که نامه اهالی روستای “خاکو” از توابع همدان به دست دادستان مرکز این استان رسیده و اهالی از او درخواست پیگیری مطالباتشان را داشته اند، چرا که آوازه بررسی مشکلات و پیگیری های ویژه این مسئول به گوششان رسیده است.

دادستان همدان؛ همراه با خاکویی ها

و عصر روز گذشته «حسن خانجانی موقر» دادستان همدان به همراه بخشدار، فرمانده انتظامی شهرستان و رئیس کلانتری ۱۵ همدان به خاکو رفت و در ابتدای ورودی روستا مردم با بنر و قربانی کردن منتظر بودند، آنان می خواستند تا در ابتدا در مسجد به مشکلاتشان پرداخته شود، اما دادستان همدان گفت؛ باید به شخصه از سطح روستا بازدید کند، او با وجود سردی آب و هوا در میان کوچه پس کوچه برفی، یخ زده و حتی در میان گِل و لای رفت و از نزدیک شاهد تک تک مشکلات شد.

در نهایت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در مسجد و در بین اهالی جمع بندی بازدید خود را عنوان کرد و در ابتدای سخنانشان از اهالی روستا خواست، که با دسته بندی مشکلات، ارائه مدارک، مستندات و توضیحات جامع تر و دقیق تر او را برای پیگیری های آتی همراهی کنند.

وی اظهار کرد: رفع مشکلاتی به مانند تصرف غیرمجاز تعدادی از چشمه های آب، نبود امکانات مناسب آموزشی، بهداشتی و درمانی، فرهنگی و مشکلات بیکاری جوانان از حقوق عامه است، که برای حل این مشکلات باید در ابتدا خود اهالی پیش قدم شوند و مطالباتشان را به روشنی بیان کنند.

مسئولانی که ترک فعل کرده را معرفی کنید

دادستان همدان با بیان اینکه ما در کنار مردم هستیم، تأکید کرد: مسئولانی که برای رسیدگی به امور مردم ترک فعل کرده اند باید پاسخگو شوند.

خانجانی موقر عنوان کرد: شورای روستا به نمایندگی از اهالی حق دارد تصمیم بگیرد و باید با انجام وظیفه اصلی خود مطالبات و شکایات مردمی را پیگیر شوند و ما در کنار خودشان بدانند تا حقی از حقوق عامه تضیع نشود.

مسئولان باید برای ترک فعلشان پاسخگو شوند

وی گفت: دهیار روستا هم که عهده دار امور اجرایی است باید در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات را به بخشدار و ادارات مربوطه منعکس کند، اگر دیوار مدرسه روستا مشکل دارد، مدیر آموزش پرورش را به میدان پاسخگویی بکشانند و اگر مشکلات در حوزه اداره راه یا آب و فاضلاب است، مدیران آن دستگاه جواب این مردم را با عمل روشن بدهند.

دادستان همدان با اشاره به اینکه بدون مطالبه گری مشکلات حل نمی شود، ادامه داد: در این پیگیری ها برای رسیدن به نتیجه، ما در کنار اهالی روستا هستیم و هر گونه کوتاهی از هر مسئول را ترک فعل می دانیم که باید با او برخورد شود.

هیچ اثری از معنای روستای هدف گردشگری در خاکو نیست

خانجانی موقر گفت: دهیار و شورای روستا باید از مدیران بخواهند و به بخشدار هم به صورت ویژه دنبال کند، که چرا با وجود آن که خاکو روستای هدف گردشگری است، اما هیچ اثری از این عنوان در آن به ویژه در ابتدای ورودی روستا دیده نمی شود!

وی تصریح کرد: در این روستا نه اثری از بهسازی مناسب است و نه شبکه آب و فاضلاب آن به درستی کار می کند، حتی تنها نانوایی روستا به دلیل مشکلات بهداشتی و نبود آب سالم مناسب تعطیل شده و به ویژه اهالی را برای تهیه نان با مشکلات بسیار روبرو ساخته است.

مسئولانی که با کم کاری خود، راه مهاجرت روستانشینان را باز می کنند

دادستان با گلایه مندی از اینکه مسئولان دستگاه ها در بین مردم حضور ندارند و با مشکلاتشان آشنا نیستند، گفت: عمده مشکلات عمده مطرح شده از سوی اهالی خاکو به حوزه های مسئولیتی بنیاد مسکن، آب و فاضلاب و منابع طبیعی باز می گردد و باید مدیران این ادارات بیایند و پاسخگوی مطالبات اهالی شوند.

خانجانی موقر افزود: اگر مشکلات خاکویی ها به ویژه در حوزه آب شرب و کشاورزی حل نشود، چه بسا با کم کاری مسئولان دستگاه های مربوطه، اهالی تصمیم به مهاجرت بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه در حوزه های اجتماعی و امنیتی به اذعان اهالی و گزارشات نیروی انتظامی مشکل در این باره در روستا نیست.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=142815
  • دیدگاه‌ها برای دادستانی همدان در کنار روستائیان برای پیگیری مطالبات مردم/ مسئولانی که ترک فعل کرده اند معرفی شوند+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.