• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

دادستانی جوان، مجاهد و انقلابی/ بهادری در دفاع از حق، قاطع و نفوذناپذیر بود

  • کد خبر : 178868
  • 07 اسفند 1401 - 9:06
دادستانی جوان، مجاهد و انقلابی/ بهادری در دفاع از حق، قاطع و نفوذناپذیر بود

مسئولان تویسرکانی درباره دادستان فقید این شهرستان می گویند؛ او فردی، شجاع، نترس و شهادت طلب بود، مدیری خلاق و مبتکر که مجاهدانه در دفاع از حق، قاطع و نفوذناپذیر عمل می کرد، فردی که رسیدگی به امور مردم به ویژه روستاییان دغدغه اول و آخرش بود و در کمتر از یک ماه پس از […]

مسئولان تویسرکانی درباره دادستان فقید این شهرستان می گویند؛ او فردی، شجاع، نترس و شهادت طلب بود، مدیری خلاق و مبتکر که مجاهدانه در دفاع از حق، قاطع و نفوذناپذیر عمل می کرد، فردی که رسیدگی به امور مردم به ویژه روستاییان دغدغه اول و آخرش بود و در کمتر از یک ماه پس از بازگشت از زیارت سیدالشهدا(ع) دعوت حق را لبیک گفت با دلی آرام.

به گزارش عصرهمدان؛ سال ۱۳۶۸ پسری در روستای بهادربیگ در استان همدان در خانواده ای متدین و انقلابی متولد شد و نامش را علی گذاشتند و دست تقدیر بر آن شد تا او سال ها بعد در مسیر عدل علوی قرار گیرد و قاضی شود.دیری نپایید که حتی با وجود سن پایین، اما به دلیل مهارت و تخصص در امر قضاوت او را به عنوان دادستان شهرستان تویسرکان برگزیدند و این شد آغاز یک راه جدید در مسیر عدالت طلبی و حق جویی.

کارمندانش جز روی خوش همراه با اقتدار در مدیریت از او چیزی ندیده بودند.حاج علی اعتقاد راسخی به اهل بیت عصمت و طهارت داشت، به گونه ای که قرائت روزانه زیارت عاشورا همراه با دعای فرج را ترک نمی کرد و در همان ابتدای صبح، پیش از آن که ارباب رجوعی از راه برسد خود را این گونه آماده قضاوت می کرد.

بهادری، مدیری جهادی و حامی مردم بود

و اما درباره شخصیت وارسته علی بهادری دادستان فقید تویسرکان «حجت الاسلام حسینی مجد» امام جمعه این شهرستان در گفتگویی عنوان کرد: إِنَّـا لِـلَّـهِ وَ إِنَّـا إِلَـیْـهِ رَاجِـعُـونَ. من از همان ابتدای آشنایی با مرحوم بهادری، او را از مدیران لایق، انقلابی، هیئتی، جهادی، مؤدب، پا به کار و بدون تکبر یافتم.

وی اظهار کرد: با آن اخلاق برجسته و دلسوزی که برای مردم داشت، حتی می رفت که جایگاه قضایی والایی در استان و کشور در آینده ای نزدیک به دست آورد، اما دست تقدیر به گونه ای دیگر رقم خورد و بنده درگذشت مرحوم بهادری و همسر و جگرگوشه اش را به جامعه قضایی کشور و خانواده معززشان تسلیت عرض می کنم.

دادستان فقید تویسرکان، نمونه بارزی از جوان انقلابی در دستگاه قضا بود

امام جمعه تویسرکان افزود: بهادری یک نمونه بارز در امر قضاوت، اخلاقمدار و مدیر و پیگیر امور بود و اگر بخواهم جوانی انقلابی در دستگاه قضایی به عنوان نمونه معرفی کنم، بی تردید نام او را انتخاب می کنم.

بهادری جزء ذاکران اهل بیت(ع) بود/دادستان تویسرکانی کربلایی از دنیا رفت

حجت الاسلام حسینی مجد با بیان اینکه مرحوم بهادری بیش از حد تصور، علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت داشت، تصریح کرد: او ذاکر اهل بیت نیز بود و من ندیدم کسی در جایگاه دادستانی باشد و اما بیاید و آن گونه با سوز زیارت عاشورا را قرائت کند.

وی عنوان کرد: همین یک ماه پیش از سفر زیارتی عتبات عالیات که بازگشت به فرمانده انتظامی تویسرکان گفته بود؛ “گویا دوباره از مادر متولد شده ام، ای کاش با این حال و وضع از دنیا بروم.”

امام جمعه تویسرکان با اشاره به شخصیت مردمی مرحوم بهادری و پیگیری دلسوزانه اش برای رفع مشکلات مردم، گفت: در ابتدای شب، بانویی برای کمک با بنده تماس گرفت و زمانی که به او گفتم فردا در مراسم تشییع پیکر مطهرآقای بهادری هستم، هق هق کنان زیر گریه زد و از کمک های دادستان به او و فرزندانش حرف ها به میان آورد.

بهادری، جوانی جهادگر پای در رکاب انقلاب

حجت الاسلام حسینی مجد با تقدیر از والدین داغدار و مکرم مرحوح بهادری به دلیل تربیت چنین جوان رشید و ولایت مداری، افزود: از این نمونه های شاخص در مسئولان نادر داریم، امید آن که دستگاه قضایی بتواند بار دیگر چنین جوان برجسته ای را برای امر قضاوت معرفی کند، نیروهای مؤمنی که همیشه پای در رکاب انقلاب هستند.

بهادری در دفاع از حق، قاطع و نقوذناپذیر بود

همچنین «حسین افشاری» فرماندار تویسرکان در گفتگویی عنوان کرد: دادستان انقلابی این شهرستان؛ شخصیتی نیک اندیش، آزاده، خودساخته، ایمانی استوار و تقوایی راستین داشت، شخصیتی که برای اقامه حق و دفاع از مظلوم قاطع و نفوذ ناپذیر بود.

وی با بیان اینکه حاج علی در ولایتمداری و ارادت به اهل بیت(ع) شاخص و زبانزد خاص و عام بود،  تصریح کرد: در دوران خدمت و همکاری با او، موردی مشاهده نکردم که در صدور احکام و دفاع از حقوق عامه تردیدی به خود راه دهد.

بهادری فضا را برای مراجعه ضعفا به دادستانی مهیا ساخته بود

فرماندار تویسرکان افزود: شخصیت خودساخته و صبور دادستان فقید این شهرستان فضا را برای مراجعه ضعفا به دادستانی مهیا ساخته بود، ان شاءالله کارنامه درخشان او در خدمتگذاری گسترده و خالصانه به بندگان خوب خدا ذخیره ارزشمندی در سفر آخرت برای همسر و فرزند دلبندش در پیشگاه حضرت ربوبیت فراهم آورد.

رسیدگی به امور مردم به ویژه روستاییان تأکید مرحوم بهادری به مسئولان

«سرهنگ کامران کریمی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم با بیان اینکه مرحوم بهادری، مسئولی مؤمن، انقلابی، بسیجی و دلسوز مردم بود، گفت: دغدغه اول و آخر آن مرحوم حمایت از مردم و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات جامعه بود این را می توان در صحبت های مکرر او در شورای تأمین و یا جلسات دیگر به خوبی یافت.

وی افزود: مرحوم بهادری همیشه به مسئولان تأکید داشت که بیایید و بیش از پیش بین مردم باشید، به روستاها بروید و بسیجی وارانه گره از مشکلات مردم باز کنید.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان تصریح کرد: دادستان فقید این شهرستان، فردی نترس، شجاع و شهادت طلب بود و در حین اینکه دلسوزانه و با مهربانی مدافع مردم بود با متخلفان با قاطعیت برخورد می کرد.

مرحوم بهادری حامی بیماران خاص

«محمد ربیع یگانه» رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان هم با بیان اینکه از شنیدن خبر درگذشت جانگداز آقای بهادری به شدت قلبم به درد آمد، گفت: هرچند که مدت کوتاه هفت هشت ماهه از آشنایی من با او نمی گذرد، اما چیزی جز صداقت و مهربانی از بهادری نیافتم.

وی عنوان کرد: هرجا که در حمایت از حقوق عامه به مشکلی برمی خوردیم، فوراً به سراغ مرحوم بهادری رفته و او نیز بدون هیچ گونه فوت وقتی به ما کمک می کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با بیان اینکه مرحوم بهادری رفع مشکلات مردم را بر رفع مشکلات شخصی اش ترجیح می داد، افزود: به خاطر دارم زمانی بنا بر آن بود که برای ۱۳۰ بیمار خاص شناسایی شده در شهرستان تسهیلاتی در نظر گرفته شود و بانک عامل از این امر امتناع می کرد، آقای بهادری بود که با دعوت از رئیس بانک مربوطه او را با قاطعیت قانع کرد تا به وظیفه خود عمل کند.

یگانه تصریح کرد: بهادری در جایگاه دادستان بودنش قدرت داشت، اما از قدرتش برای مظلومان بهره می گرفت تا حقی از نیازمندی تضییع نشود.

رفتار و عمل مرحوم بهادری بدون تبعیض بود

«حمید عبدالملکی» مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز گفت: قاطعیت مرحوم بهادری در برخورد با متخلفین زبانزد بود، تا جایی که بدون هیچ گونه تبعیضی با هر فردی در هر جایگاهی اگر تخلفی انجام داده بود برخورد می کرد.

دادستان فقید تویسرکان مسئولی پیشگام در امر نظارت

«احمد قلخانباز» مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان هم در گفتگویی عنوان کرد: مرحوم بهادری در امر نظارت بر امور، خود پیشگام می شد و حتی تیمی از استان برای این مسئله به تویسرکان دعوت کرده بود.

وی با بیان اینکه بهادری برای امور مختلف طرح های مبتکرانه ای ارایه می داد، اظهار کرد: در ماجرای شیوع کرونا نیز در روزها و ماه های نخستین اگر حمایت های قاطعانه دادستانی نبود، معلوم نبود که برخی چگونه با سوءاستفاده گری جان این مردم را به خطر می انداختند.

مسئول بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت تویسرکان افزود: بهادری مسئولی پاسخگو بود و در هر لحظه از شبانه روز می توانستیم از او برای نظارت بر بهداشت عموم و مواردی این چنینی یاری جوییم.

علاوه بر مسئولان کشوری و استانی، رؤسای ادارات، دستگاه ها و نهادهای مختلف تویسرکان از فرمانداری، دادگستری و دادسرا، نیروی انتظامی، سپاه، اطلاعات، اداره زندان ها و اقدامات تامینی وتربیتی شهرستان، هلال احمر، مرکز بهداشت، بهزیستی، همه و همه به طور جداگانه پیام های تسلیت خود را ارسال و با خانواده داغدار دادستان فقید شهرستان ابراز همدردی کردند.

مرحوم علی بهادری صبح روز گذشته به همراه همسر و دختر چهارساله اش در مسیر عزیمت به محل کار خود در سانحه رانندگی دعوت حق را لبیک گفت.روحش شاد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱
  1. آه و افسوس برای از دست دادن آن جوان نخبه، آن مدیر دلسوز ، آن حامی و یاور ضعفا ..
    آه .. نبودنش هیچوقت جبران نمیشود