• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024
2
شور و نشاط در حسام آباد!

خلاقیت از دور ریختنی‌ها

  • کد خبر : 214340
  • 25 فروردین 1403 - 8:18
خلاقیت از دور ریختنی‌ها
اولین بار در روستای حسام آباد جشنواره خانوادگی بهترین‌از دور ریختنی‌ها با هدف ترویج فرهنگ بهینه سازی و بازیافت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ روز جمعه جشنواره خانوادگی بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها در روستای حسام آباد شهرستان بهار برگزار شد. در ابتدای مسیر ورود به روستا رودخانه و پل روستای حسام آباد قرار داشت که با جاری شدن آب در این رودخانه بر اثر بارش باران اخیر جلوه و نمای زیبا را به طبیعت روستا داده بود.

جشنواره خانوادگی بهترین‌ها از دور ریختنی‌ها در داخل روستا با شور و حال خاصی در حال برگزاری بود.

برنامه‌های متنوع برای سرگرمی خانواده ها، مخصوصاً کودکان در حال اجرا بود. در قسمتی از محل برگزاری جشنواره غرفه‌های صنایع دستی و غذاهای محلی نیز برپا شده بود که پخش آش محلی و خوشمزه روستا، تحسین میهمانان را در پی داشت.

از نکات جالب و قابل توجه جشنواره عدم تولید زباله بود؛ حتی پخش غذاهای محلی و چای با استفاده از ظروف خانگی قابل شستشو انجام می‌شد که برخلاف بسیاری از جشنواره‌های دیگر، در پایان آن زباله‌ای در محل نبود و محیط زیست از برپایی جشنواره آسیب ندید.

حضور برخی از مسئولان هم مثل رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار، بخشداران مرکزی و لالجین و همچنین مسئولین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان که در برپایی جشنواره کمک کرده و اقدام به پخش نهال نمودند، قابل توجه بود. ناگفته نماند که مسئولین استانی منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز در جشنواره حضور یافتند.

حاضرین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان از برپایی این جشنواره ابراز خرسندی کرده و یکی از آن‌ها گفت: حضور در چنین مراسمی به همراه خانواده، تعطیلات شاد و با نشاطی را برای ما فراهم آورد.

یکی دیگر از حاضرین که از روستای دیگری برای شرکت در جشنواره حضور یافته بود گفت: حضور در روستای هم‌جوار و مشاهده شور و نشاط کودکان به‌همراه خانواده‌هایشان، برای انسان شور و نشاط گذشته را یادآوری می‌کند.

مرضیه کریمی رادپور دهیار روستای حسام آباد نیز گفت: این جشنواره برای اولین بار با هدف بهینه سازی و بازیافت فردی از دور ریختنی‌ها به‌همراه ابتکار و خلاقیت کودکان و فراهم نمودن فضایی شاد و سالم برای خانواده‌ها و شور و نشاط در روستا برگزار شده است.

در بخش اصلی جشنواره هم سازه‌های مختلف و مبتکرانه شرکت کنندگان از دور ریختنی‌ها بسیار جالب توجه و زیبا بود که در مسابقه شرکت نموده بودند. این جشنواره تا ظهر ادامه داشت و بازی و حضور کودکان، شور و حال خاصی را به جشنواره و خانواده‌ها داده بود.

و در پایان نیز به برگزیدگان جشنواره جوایزی اهدا شد. برگزاری چنین برنامه‌هایی با مشارکت مردم موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه شده و حس خوبی را برای خانواده‌ها به‌وجود می‌آورد.

برنامه‌هایی که با هزینه‌های کم و مشارکت مردمی در فضایی ساده و در دامان طبیعت برگزار می‌شوند، با استقبال مردم مواجه می‌شوند و در راستای تمرکز زداییِ برنامه‌های خانوادگی از مراکز شهرها به‌منظور معرفی روستا و زندگی در آن، حتی می‌تواند در مهاجرت معکوس هم نقش ایفا کند.

پایان خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214340
  • دیدگاه‌ها برای خلاقیت از دور ریختنی‌ها بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.