• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2
فرماندار همدان:

خطرات و آسیب‌های ناشی از بی‌حجاب‌ها تبیین شود

  • کد خبر : 208115
  • 05 دی 1402 - 8:21
خطرات و آسیب‌های ناشی از بی‌حجاب‌ها تبیین شود
فرماندار همدان گفت: باید خطرات و اتفاقاتی که در ادامه این نوع رفتارها ایجاد شده و آسیب‌هایی را متوجه افراد و خانواده‌ها می‌کند را برای همه تبیین کنیم.

مسلم مخفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ با اشاره به تصویب قانون رعایت حجاب در جامعه اظهار داشت: این قانون توسط نمایندگان مجلس تصویب و هم اکنون در شورای نگهبان و در مرحله تائید نهایی است.

وی با بیان اینکه عدم رعایت این امر در دستگاه‌ انتظامی بعنوان یک تخلف و جرم محسوب شده و حتی با مشاهده یک مورد بی‌حجابی هم باید با آن بصورت جدّی برخورد کنند، عنوان کرد: نیروی انتظامی هم اکنون این قانون را در قالب ناظر یک، دو و سه با تذکر، پیامک و برخورد اجراء می‌کند.

فرماندار همدان افزود: اما آنچه که در خصوص عفاف و حجاب، به آن اعتقاد دارم، این است که این مسئله یک فریضه شرعی و اعتقادی بوده و باید در خصوص آن در سطح جامعه، کار عمیق فرهنگی کنیم.

مخفی به کار فرهنگی در حوزه دختران و مردان جامعه اشاره کرد و گفت: این کار عمیق فرهنگی باید از مدرسه شروع شده و تا دانشگاه ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: کارهای فرهنگی نیاز به سعه صدر داشته و زمان‌بر است، ما نباید فکر کنیم که با یک سخنرانی و با خواندن یک جزوه در فضای مجازی، فرد مورد نظر متحول شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه این ناهنجاری‌ها از هجمه‌های سنگین و برنامه‌ریزی شده توسط دشمن است، اذعان داشت: این اتفاقات محصول یکسال نبوده بلکه از سال‌های قبل و با شیب ملایم در جامعه شروع شده بود.

مخفی ادامه داد: بی‌بندوباری‌هایی در فضای مجازی ، ورزشگاه‌ها، سینماها و دیگر جاها شروع شده بود که مسئله اغتشاشات سال گذشته، فقط به این مسئله دامن زده که در پی آن، افراد بی‌حجاب بصورت واضح در جامعه رخ نمایی می‌کنند.

وی تصریح کرد: باید خطرات و اتفاقاتی که در ادامه این نوع رفتارها ایجاد شده و آسیب‌هایی را متوجه افراد و خانواده‌ها می‌کند را برای همه تبیین کنیم.

فرماندار همدان تاکید کرد: برای این موضوع اول از هر چیزی باید از تذکر لسانی شروع کرده و بعد از همه به برخورد برسیم.

مخفی با بیان اینکه گاهی اوقات این نوع ناهنجاری‌ها از روی غفلت و نا‌آگاهی بوده که با یک تذکر حل می‌شود، عنوان کرد: اما بعضی از اوقات شخصی یا گروهی در مکانی بصورت برنامه‌ریزی شده بدنبال عناد و جنگ با نظام بوده که در این صورت فرمانداری و نیروی انتظامی آمادگی کامل برای برخورد با آن‌ها را دارند.

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208115
  • دیدگاه‌ها برای خطرات و آسیب‌های ناشی از بی‌حجاب‌ها تبیین شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.