• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
امام جمعه ملایر:

خبرنگاران در ایجاد وحدت و امید تلاش کنند

  • کد خبر : 192509
  • 15 مرداد 1402 - 10:58
خبرنگاران در ایجاد وحدت و امید تلاش کنند
امام جمعه ملایر گفت: خبرنگاری کاری فنی و تخصصی است و خبرنگاران ملایر به دور از حاشیه فعالیتی موفق دارند که ایجاد وحدت و امید از مهمترین وظایف خبرنگاران است.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده در دیدار با خبرنگاران ملایر با اشاره به جایگاه خبرنگار و رسانه اظهار کرد: انسان مومن باید مراقب زبان خود باشد و زبان خبرنگار قلمش است که روی کاغذ به نگارش در می‌آید و به عنوان خبر در دسترس مردم قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه گاهی یک جمله سرنوشتی را عوض می کند و قلمی رو روی کاغذ آوردن باعث تغییر مسیر افراد شده، عنوان کرد: باید  از حرفی که زده شده  و مسائلیکه  بیان می شود با دقت مراقبت کرد.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: اولین چیزی که هر کس در هر صنف و لباس چه شخصی و چه اجتماعی باید به آن توجه کند  تقوا است و خبرنگاران نیز باید در این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی  مراقبت  در نوشتار و اندیشه را نخستین وظیفه هر خبرنگار دانست و گفت: خبرنگاران باید باد دید باز و بدون  تمایل افراطی به یک جناح سیاسی قلم بزنند.

حجت الاسلام ارزنده افزود: هر نشریه ای وابسته  به حزب و قشر خاصی است  اما خبرنگار باید به گونه‎‌ای  قلم بزند که حقیقت  را بیان کند که ثمره آن  خبر خیرو برکت باشد.

وی با بیان اینکه بشر از ابتدای خلقت خود به خود به دنبال خبر بوده است، تصریح کرد: شهادت امام حسین(ع) و یارانش کربلا از جمله مهمترین وقایعی است که نقش خبر به وضوح در ان دیده می شود.

امام جمعه ملایر گفت: در واقعه کربلا بزرگترین کار خبرنگاری است و اگر بخواهیم خبرنگاری را کربلا حذف کنیم چیزی باقی از آن  نمی ماند و اقدامات حضرت زینب(س) در کوفه شام و ارسال خبر به مردم  است که تداوم قیام کربلا اثر گذار بوده است.

وی کار بشر را از ابتدای خلقت با انتقال خبر دانست و گفت: خبرنگاری کاری فنی و تخصصی است و خبرنگاران ملایر به دور از حاشیه فعالیتی موفق دارند و ایجاد وحدت و امید از مهمترین وظایف خبرنگاران است.

حجت الاسلام ارزنده گفت: خبرنگاران از نقد منصفانه استفاده کنند و  در کنار آن خدمات منصفانه همبه خوبی پوشش دهند پرا که این امر در راستای اعتلای نظام و خدمات آن به مردم است. وی گفت: وضعیت اقتصادی در کشور خراب است و شکی نیز در این  نیست  اما باید خوبی ها هم دیده شود و خدمات به خوبی به مردم منتقل شود.

انتهای پیام/ گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=192509
  • دیدگاه‌ها برای خبرنگاران در ایجاد وحدت و امید تلاش کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.