• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

خبرنگاران، حادثه کربلا را روایتگری کنند

  • کد خبر : 124961
  • 25 مرداد 1400 - 9:17
خبرنگاران، حادثه کربلا را روایتگری کنند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری گفت: خبرنگاران با مطالعه دقیق مقاتل و منابع واقعه عاشورا و پس‌ از آن، حادثه کربلا را روایتگری کنند. به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ملایر در خانه بومگردی سامن با اشاره به جایگاه خبر و خبررسانی اظهار کرد: جبرئیل را می‌توان اولین […]

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری گفت: خبرنگاران با مطالعه دقیق مقاتل و منابع واقعه عاشورا و پس‌ از آن، حادثه کربلا را روایتگری کنند.

به گزارش عصر همدان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری شامگاه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان ملایر در خانه بومگردی سامن با اشاره به جایگاه خبر و خبررسانی اظهار کرد: جبرئیل را می‌توان اولین خبررسان و خبرنگار دانست که پیام‌های پروردگار عالم را به پیامبران می‌رسانده است.

وی بابیان اینکه جایگاه خبرنگاری بسیار رفیع است، تصریح کرد: خبرنگاران یک ثبت حادثه آن را تبدیل به وقایع تاریخی می‌کنند که ماندگار می‌شود.

وی افزود: حوادث و رویدادهای مختلف در تاریخ رخ می‌دهد و گاهی سینه‌به‌سینه نقل می‌شود اما ثبت این رویدادها آنان را ماندگار کرده و از تحریف آن جلوگیری می‌شود.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به عظمت راویان و خبرنگاران واقعه کربلا بیان کرد: حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و امام باقر(ع) خبرنگاران حادثه کربلا بودند که سال‌های سال با گریه وقایع عاشورا را برای مردم بازگو کردند.

وی با تأکید بر اینکه اگر روایت واقعه غدیر به‌خوبی انجام می‌شد حادثه کربلا رخ نمی‌داد، بیان کرد: معصومین و راویان کربلا بهترین الگو برای خبرنگاران هستند.

حجت‌الاسلام برقراری تأکید کرد: خبرنگاران بامطالعه دقیق مقاتل و منابع واقعه عاشورا و پس‌ازآن حادثه کربلا را روایتگری کنند.

شهاب‌الدین تقوی شهردار سامن نیز در این آیین بابیان اینکه رسانه‌های چشمان بیدار مردم هستند عنوان کرد: خبرنگاران در آگاه‌سازی مدیران نقشی مؤثر دارند.

وی افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند بهترین مشاور برای مدیران جوان باشند و درراه اعتلای کشور آنان را یاری کنند.

شهردار سامن با اشاره به نقش شهرداری‌ها بیان کرد: متأسفانه با توجه به مشکلات شدید توجه شهرداری‌ها بیشتر به هزینه‌های جاری و حقوق  مزایا است.

وی تأکید کرد: برای شهرها باید برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام داد تا پیشرفت حاصل شود اما دست‌وپنجه نرم کردن با مشکلات امکان پیش‌بینی صحیح را نمی‌دهد.

تقوی بابیان اینکه خبرنگاران چراغ راه مدیران جوان هستند تأکید کرد: از هنگام خارج شدن از منزل اقدامات شهروندان با شهرداری است و می‌توان از آن ایراد گرفت.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=124961
  • دیدگاه‌ها برای خبرنگاران، حادثه کربلا را روایتگری کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.