• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
2

حکایت قیمت بازار میوه و قدرت خرید مردم حکایت فاصله ی عرش تا فرش

  • کد خبر : 105778
  • 13 اسفند 1399 - 21:06
حکایت قیمت بازار میوه و قدرت خرید مردم حکایت فاصله ی عرش تا فرش

برخی میوه ها در بازار روز همدان رکورد بیشترین قیمت خود را تجربه می کنند. ستاد تنظیم بازار گفته که به زودی عرضه‌ی میوه شب عید را آغاز می کنیم. به گزارش عصر همدان؛ از بازار روز میوه و تره بار گزارشی خالی از شور و شوق عید است. روز های آخر اسفند است و […]

برخی میوه ها در بازار روز همدان رکورد بیشترین قیمت خود را تجربه می کنند. ستاد تنظیم بازار گفته که به زودی عرضه‌ی میوه شب عید را آغاز می کنیم.

به گزارش عصر همدان؛ از بازار روز میوه و تره بار گزارشی خالی از شور و شوق عید است.

روز های آخر اسفند است و پدران خانواده مثل هر سال دل مشغول خرید دم نوروز  برای گذران تعطیلات مفرح سال جدید هستند. رسوم زیبای نوروز اعم از زدودن غبار از دیوار و طاقچه ها، نوکردن جامه و وسایل خانه، و خرید خوراکی های ناب و خوش مزه هر سال از راه می رسد اما انجام آن برای سر پرستان خانوار ها هر بار سنگین تر و سنگین تر می شود.

این سال های اخیر بوی عید که می آید به جای حرف های شیرین و شیرینی صحبت از شرمندگی بابا ها‌ی خانواده در قبال فرزندان می شود و لطیفه هایی با موضوع گرانی پسته و بادام خنده‌ی تلخی روی لب ها می آورد که متاسفانه خبر از حذف آجیل از سبد خرید نوروزی مردم طبقه متوسط جامعه می‌دهد.

در این میان بازار میوه و تره بار با سرعت زیادی یکه تازی می کند. این در حالی است که به گفته ی ستاد تنظیم بازار میوه های شب عید از ۲۲ اسفند ماه توزیع می شوند.

از بازار روز همدان میوه ی موز را به قاعده‌ی کیلویی ۵۳ تا۵۵ هزار تومان گزارش می کنم همچنین خیار امروز کیلویی۴۱هزار تومان فروخته شد و قیمت پرتقال از کیلویی۵۱تا۰۲ هزار تومان نوسان دارد.

به سراغ چند هم شهری می روم تا نظر آنها را بپرسم.

خرید چگونه میگذرد؟

_خیلی سخت میگذرد قدرت خرید مردم به شدت پایین آمده و هیچ اقدام و بهبودی هم دیده نمی شود با خرید چند قلم میوه و سیفی جات چند صد تومان پولم هزینه می شود وضعیت خیلی بدیست

یک هم شهری دیگر: مردم نمی توانند خرید کنند شما ببینید این بازار شب عید است؟ قبلا خیلی بیشتر خرید می کردیم و خیلی کم تر فشار هزینه ها حس می شد  قیمت خیار و موز را ببینید و دیگر از برنج و گوشت نپرسید

و در صحبت با یکی از فروشندگان مطرح شد: خرید گران برای ما هم هست متاسفانه خبری از تنظیم بازار نیست هر روز باید میوه را گران تر بخریم و به این مردم بفروشیم ما هم از این وضع راضی نیستیم بازار به نسبت موقعیت زمانی سوت و کور است.

در این میان مدیریت ستاد تنظیم بازار قول تزریق میوه های شب عید با قیمت کف بازار را داده است تا میوه ی مناسب با کمترین قیمت جاری در بازار به دست عموم مردم برسد.

به گزارش عصر همدان پیگیری ما حول گرانی در بازار میوه و تره بار ادامه دارد گذشته از تلخی قیمت های بالا در رصد امروز بازار همدان، دیدن کمک برخی فروشندگان به خریداران کم توان و تقبل هزینه خرید نیازمندان توسط بعضی همشهریان رفتاری است که از نوع دوستی مردم ایران خبر می دهد و کام گزارش امروز را شیرین می کند.

انتهای پیام / رض

 

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=105778
  • دیدگاه‌ها برای حکایت قیمت بازار میوه و قدرت خرید مردم حکایت فاصله ی عرش تا فرش بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.