• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان:

حمایت صندوق ولایت از‌ بیش‌از ۱۶۶ هزار نیازمند همدانی

  • کد خبر : 186248
  • 18 خرداد 1402 - 18:05
حمایت صندوق ولایت از‌ بیش‌از ۱۶۶ هزار نیازمند همدانی
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان به هشت هزارو ۹۳ نفر تسهیلات از محل صندوق ولایت داده شده است گفت: این صندوق تاکنون ۱۶۶ هزار و ۲۵۰ مشتری در استان دارد.

محمدرسول شیخی‌زاده، در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان با اشاره به سالروز تاسیس صندوق ولایت گفت: این صندوق در سال ۱۳۹۵ با مجوز بانک مرکزی در سطح استان‌ها فعال شده است و تاکنون ۱۶۶ هزار و ۲۵۰ مشتری در صندوق ولایت استان دارد.

وی با بیان اینکه تمام تسهیلات این صندوق به صورت قرض‌الحسنه است افزود: پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان بدون کارمزد است و تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان با کارمزد سه‌درصد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: تسهیلات با کارمزد سه درصد فقط یکبار برای کل دوره است؛ یعنی اگر وامی سه‌ساله به فرد پرداخت شود فقط یکبار با کارمزد سه‌درصد اخذ می‌شود و این برخلاف تمام بانک‌ها و موسسات‌مالی است.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه صندوق ولایت به شبکه شتاب وصل است اظهار کرد: کلیه خدمات‌بانکی به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاسیس این صندوق در استان تا امروز تقریبا بیش از ۴۷۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است گفت: این مبلغ به حدود ۷۰ هزار ۶۷۷ نفر از مددجویان و نیازمندان استان همدان پرداخت شده و لازم به ذکر است این تسهیلات مطلقا به کارمندان پرداخت نمی‌شود و فقط مختص به محرومین و نیازمندان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با تاکید براینکه سپرده‌گذاری در این صندوق برای عموم مردم آزاد است تصریح کرد: طرحی تحت عنوان «قرضِ‌حسنه، قرض نیکو» وجود دارد که هر خیری می‌تواند در این طرح به هر مبلغی که می تواند سپرده گذاری کند و معادل آن مبلغ را صندوق سپرده‌گذاری می‌کند و در نتیجه کل مبلغ به فرد نیازمند پرداخت می‌شود.

شیخی‌زاده ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون بیش‌از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به هزارو ۴۳ نفر به همت صندوق و خیرین پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات ۶ سرفصل کاری دارد افزود: سرفصل‌ها شامل وام کارگشایی، خرید، احداث و تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، تسهیلات اشتغال، تسهیلات درمانی و تسهیلات فرهنگی برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان تحت حمایت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون خیرین بیش از یک‌ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کردند خاطرنشان کرد: خیرین فردی، مراکز نیکوکاری و موسسات می توانند با صندوق ولایت تفاهم داشته باشند و پولی رابه عنوان سپرده قرار دهند و معادل آن را از صندوق دریافت کنند تا مشکل نیازمندان را برطرف کنند.

شیخی‌زاده تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان به هشت هزارو ۹۳ نفر تسهیلات در ۶ سرفصل کاری پرداخت شده است.

وی درپایان با اشاره به اینکه تعداد نفرات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) حدود ۶۳ هزار خانوار است گفت: به تفکیک تعداد نفرات این خانوارها، ۱۱۹ هزارو ۵۹۳ نفر در استان همدان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=186248
  • دیدگاه‌ها برای حمایت صندوق ولایت از‌ بیش‌از ۱۶۶ هزار نیازمند همدانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.