• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد/لزوم توجه تولیدکنندگان به مباحث دانش‌بنیان

  • کد خبر : 138855
  • 27 آذر 1400 - 8:46
حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد/لزوم توجه تولیدکنندگان به مباحث دانش‌بنیان

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: نگاه دولت سیزدهم و تأکید رئیس‌جمهور بر تولید و اشتغال است همان‌گونه که رهبری سال‌هاست بر این امر توجه دارند ، حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد. به گزارش عصرهمدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندارد همدان صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل شهرستان ملایر با اشاره به […]

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: نگاه دولت سیزدهم و تأکید رئیس‌جمهور بر تولید و اشتغال است همان‌گونه که رهبری سال‌هاست بر این امر توجه دارند ، حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد.

به گزارش عصرهمدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندارد همدان صبح امروز در جلسه ستاد تسهیل شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین طرح‌های بررسی‌شده در این نشست اظهار کرد: نگاه دولت سیزدهم و تأکید رئیس‌جمهور بر تولید و اشتغال است همان‌گونه که رهبری سال‌هاست بر این امر توجه دارند .

وی افزود: بر اساس رهنمودهای رهبری و تأکیدهای ایشان در محور اقتصاد مقاومتی باید به درون متکی شده و نسبت به تأمین نیازهای طرح‌های اقتصادی در راستای بهره‌وری هر چه بیشتر اهتمام ورزید.

استاندارد همدان با تأکید بر اینکه باید هر چه بیشتر به مبحث تولید در بخش صنعت و معادن توجه شود تصریح کرد: حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد.

وی بابیان اینکه ملایر شهرستان ویژه‌ای با ظرفیت‌های بالا بخصوص در مبل و منبت، انگور و شیره است، بیان کرد: در نشستی با حضور وزیر جهاد کشاورزی موضوعات در ملایر مطرح شد و این جلسه مهم‌ترین اصل را این شهرستان بحث طرح فراز عنوان شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به توجه ویژه به ظرفیت‌های شهرستان ملایر بیان کرد: شهرستان ملایر در بخش صنعتی و معدن دارای ظرفیت خاصی است که نیاز به توجه هر چه بیشتر است.

وی افزود: در بحث گردشگری نیز ملایر ظرفیت‌های بالایی دارد که نیاز به پیگیری شود و می‌تواند ملایر را به یک‌قطب تبدیل کند.

استاندارد همدان با اشاره به بازدید از معدن سرمک بیان کرد: معدن سرمک مجموعه‌ای پویا و فعال است که مدیریت آن با نگاه توسعه محور و اشتغال‌زایی و استفاده از دانش و مبانی فنی روز را دنبال می‌کند.

وی بیان کرد: رفع مشکلات این مجموعه حتماً باید موردتوجه قرارگرفته و پیگیری‌هایی در کشور انجام می‌شود تا در آینده فعالیت خود را باقدرت انجام دهد.

قاسمی فرزاد بیان کرد: این مجموعه با بهره‌گیری از فنّاوری و دانش روز کار خود را پیش برده و با استفاده از مهندسی معکوس بخشی از ماشین‌آلات را تولید کرده‌اند و با این اقدام چندین میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان ما به مباحث دانش‌بنیان توجه ویژه‌ای داشته باشند تصریح کرد: بررسی‌های لازم در استان در حال انجام است تا در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات لازم جذب شود.

حسین فارسی سرپرست فرمانداری ملایر نیز در این نشست با اشاره به مهم‌ترین ظرفیت‌های شهرستان ملایر اظهار کرد: ملایر دارای دو برند جهانی انگور و منبت است.

وی افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن انگور از باغات ملایر برداشت می‌شود و ۶۰ درصد مبلمان کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

سرپرست فرمانداری ملایر بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده هفته گذشته ملایر به‌عنوان شهر ملی مروار بافی انتخاب شد که نشان از جایگاه والای هنرمندان ملایری است.

وی با اشاره به فعالیت پنج شهرک صنعتی دولتی و دو شهرک صنعتی خصوصی در شهرستان ملایر بیان کرد: بر اساس آمار در شهرستان ملایر ۲۵ هزار نفر در بخش کشاورزی، ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در بخش صنعت و معدن و ۱۵هزار نفر در بخش دمبل و منبت و صنایع‌دستی و گردشگری فعالیت دارند.

فارسی بیان کرد: با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان در سال طرح‌های مهمی با بیش از ۳۰هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۵۰۰ نفر در حال اجرا است.

وی افزود: منطقه ویژه سامن، طرح‌های فرو سیلیس، دام داری ۶ هزار رأسی شستا، احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، توسعه ۲۰ هکتاری شهرک صنعتی مبل و منبت، احداث شهرک ۲۰۰ هکتاری خیاطان ازندریان و نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ازجمله طرح‌های در دست احداث در ملایر است.

سرپرست فرمانداری ملایر بیان کرد: از مسئولین درخواست می‌شود در جلسه آتی ستاد تسهیل استان مسائل و مشکلات پیش روی احداث گلخانه ۶۸ هکتاری گنبد، نیروگاه ۵۰۰مگاواتی و دامداری شش هزار رأسی شستا بررسی و رفع شود.

وی افزود: بر اساس اعلام استاندارد در شورای برنامه‌ریزی استان چهار پروژه شهرستان از اعتبارات ملی حذف‌شده است که درخواست می‌شود به این پروژه‌ها توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138855
  • دیدگاه‌ها برای حمایت از تولید و صنعت در رأس برنامه‌های دولت قرار دارد/لزوم توجه تولیدکنندگان به مباحث دانش‌بنیان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.