• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان:

حفظ حریم و ارزش زن، یک اساس در اندیشه اسلامی است

  • کد خبر : 190186
  • 24 تیر 1402 - 7:50
حفظ حریم و ارزش زن، یک اساس در اندیشه اسلامی است
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: یکی از ارزش‌های پایه‌ای در نظام اندیشه اسلامی حفظ جایگاه، منزلت و حریم زن در جامعه است.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با بیان اینکه مردم با شکل‌گیری انقلاب اسلامی و حتی قبل‌تراز آن در فضای جامعه خواهان تشکیل حاکمیت اسلامی و استقرار احکام اسلام بودند گفت: دشمن تلاش بسیاری کرد تا با اندیشه و تفکر و گفتمان اسلامی در فضای جامعه اسلامی مقابله کند اما موفق نشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن بعداز مایوس شدن از اینکه بتواند انقلاب را از بین ببرد تلاش کرد تا با جنگ نرم و قدرت نرم ارزش‌های اسلامی را در فضای جامعه از بین ببرد افزود: یکی از ارزش‌های پایه‌ای در نظام اندیشه اسلامی حفظ جایگاه، منزلت و حریم زن در جامعه است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه زن جایگاه بالایی در اندیشه اسلامی دارد تصریح کرد: نقش یک زن مسلمان آنقدر بالا است که حتی گاهی در قرآن به عنوان مثال و الگو برای جامعه مومنین شناخته می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دشمن تلاش کرده است نقش والای زن در جامعه و خانواده را تغییر دهد گفت: دشمن در تلاش است با شعار آزادی، حریم زن و شخصیت و جایگاه بی‌بدیل زن را تبدیل به یک جایگاه هوس‌رانی و شهوت‌رانی کند و درنگاه بانوان این را القا کند که ارزش آن‌ها در نداشتن حجاب و پوشش است.

وی با اشاره به اینکه ما در اسلام قائل به این هستیم که زن آزاد است و شخصیت بی بدیل او حتی باعث پیشرفتش می‌شود تصریح کرد: دشمن با نفوذ فرهنگی و جنگ ترکیبی تلاش کرد حریم ارزشمند و مستحکم جامعه اسلامی را خدشه دار کند و نقش زن در فضای جامعه را به بی‌بند و باری و هرزگی ببرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: دشمن با شعار آزادی برای زنان به دنبال سود و اهداف خودش است، او آزادی خود را می‌خواهد تا خواسته‌های خود را ارضا کند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه در نگاه و اندیشه غرب زن صرفا یک کالای بی ارزش است افزود: زن در غرب در دست هوسرانان قرار میگیرد تا منافع آن‌ها را تامین کند و نماد تجمل و تبرج است اما اسلام به زن می‌گوید تو خود دارای حریم و ارزش هستی و برای آنکه ارزش‌های درونی تو آزاد شود، گوهر درونی خود را صیانت کن.

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: اسلام به زن تاکید می‌کند خود را ارزان نفروشد و قدر خودش را بداند اما متأسفانه دشمن مخصوصا در چندماه اخیر حریم جامعه را مخدوش کرد و به صورت آگاهانه و برنامه ریزی شده با صرف هزینه‌های سنگین مالی و با غفلت مسئولان و عملکرد دیرهنگام دستگاه‌های مسؤل این حریم دچار خدشه شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم اسلام و اندیشه و ارزش‌های اسلام را دوست دارند اظهار کرد: مردم خود را پایبند به ارزش‌های دینی می‌دانند و ما این موضوع را در برنامه‌های مختلف دینی می‌بینیم؛ یک مثال برای اثبات این حرف حضور پرشور همه اقشار جامعه در جشن غدیر بود.

حجت الاسلام نظیری با تاکید براینکه مردم ارزش‌های دینی را باور دارند گفت: دشمن نمی‌تواند به اهداف شوم خود برسد و مردم حریم حیا و عفت جامعه را حفظ می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در دوران کشف حجاب رضاخانی علی‌رغم تلاش‌های گسترده و متعدد اندیشه غرب در ایران، مردم حاضر نشدند حیا و حجاب را نادیده بگیرند تصریح کرد: اگرچه متاسفانه در مرحله کنونی دچار غفلت جدی هستیم اما همه باید تلاش کنیم از این غفلت خارج شویم و هرچه زودتر حریم امن کامل را به فضای حجاب برگردانیم.

وی با اشاره به لزوم بازگشت به حریم امن فضای حجاب گفت: تدبیر قوه قضائیه و به میدان آمدن همه ظرفیت قوای سه‌گانه به میدان برای شناسایی عوامل نفوذی دشمن منجر به بازگشت به شرایط عادی می‌شود.

حجت الاسلام نظیری در پایان خاطرنشان کرد: باید صف توده‌های دختران جوان و نوجوان ما از عوامل دست نشانده دشمن جدا شود و مجددا جامعه به حالت سالم خود برگردد.

انتهای پیام/ سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=190186
  • دیدگاه‌ها برای حفظ حریم و ارزش زن، یک اساس در اندیشه اسلامی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.